اخبار بازی

«Ubisoft» سود زیادی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به دست می‌آورد

پرداخت‌های درون برنامه‌ای تجارت بزرگی برای کمپانی «Ubisoft» محسوب میشود. این کمپانی طی آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد پرداخت‌های درون برنامه‌ای (Microtransactions) «عامل افزایش دهنده‌ی بزرگی برای سودآوری» در ربع پیشین سال مالی برای این کمپانی بوده است.

به طور دقیق یوبیسافت ۳۱۸.۵ میلیون یورو از چیزی که با نام «سرمایه‌گذاری مکرر بازیکن» (Player Recurring Investment) از آن یاد میکند در ۹ ماه اخیر به دست آورده است. این مقدار افزایش ۸۷.۴ درصد رشد نسبت به همین بازه در سال قبل مالی این کمپانی را نشان میدهد. درآمد حاصل از (Player Recurring Investment» (PRI» برابر با ۲۶.۷ درصد کل درآمد این کمپانی در این بازه بوده که نسبت به ۲۰.۹ درصد سال گذشته، افزایش داشته است.

به گفته‌ی یوبیسافت این محتوی با توجه مقدار خرج پایین برای تبلیغات، تحقیقات و ساخت آن «High-margin» (نسبت بالای سود به خرجی که برای ساخت آن میشود) است. به عنوان مثال این کمپانی اشاره کرد که اسبی شعله ور در بازی «AC : Origins» را با مقدار ۱۵۰۰ از واحد پول درون بازی به فروش میرساند که معادل ۱۵ یورو در دنیای واقعی است.

Ubisoft

«PRI» در گزارش یوبیسافت شامل کالاهای درون بازی و محتویات اضافه (DLC) به همراه اشتراک‌ها و تبلیغات محسوب میشود. در تصویر پایین مقایسه‌ی بین درآمد «PRI» برای این کمپانی و کمپانی‌های «EA» و «Activision Blizzard» نشان داده شده است. همانطور که مشاهده میشود کمپانی «Ubisoft» از نظر درصد این درآمد نسبت به ۲ کمپانی دیگر عقبتر است هرچند که این کمپانی قصد دارد در قسمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای «این اختلاف را کاهش دهد». با توجه به این گفته میتوان انتظار داشت که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در عناوین آینده این کمپانی نیز حضور پررنگی داشته باشد و گسترده تر نیز بشود.

Ubisoft

«Ubisoft» همچنین اعلام کرد که انتظار دارد پیشرفت این کمپانی درباره‌ی «سرمایه‌گذاری بازیکن» در پرداخت‌های درون برنامه‌ای باعث رشد سود سهام این کمپانی بشود. عنوان «Rainbow Six Siege» در ماه دسامبر به رکورد جدیدی برای کاربران فعال دست یافت که با توجه به گذشت ۲ سال از عرضه‌ی بازی تحسین برانگیز است. با توجه به این موضوع که بازیکنان مدت زمان زیادی را با عناوین یوبیسافت سپری میکنند موقعیت مناسبی برای این کمپانی فراهم میشود تا محتویات بیشتری را به فروش برساند.

در طی این گزارش از مدیر بخش مالی کمپانی یوبیسافت آقای «Alain Martinez» درباره‌ی نظرش نسبت به «Loot box» و مباحث پیرامون آن سوال شد که او در جواب توضیح داد کمپانی به «Loot box» به عنوان «درخواست برای کیفیت و انتخاب نگاه میکند ؛ به همین سادگی». برای اینکه این خرید عادلانه باشد، محتوای ارائه شده توسط کمپانی باید کیفیت مطلوبی داشته باشد و بازیکن حس کند به عنوان یک گزینه‌ی انتخابی در اختیار او است نه یک گزینه‌ی لازم. بازیکنان باید احساس کنند که میتوانند به صورت آزادانه این خرید را داشته باشند و در صورت نخریدن آن باز هم از بازی لذت ببرند.

همچنین آقای مارتینز درباره‌ی مباحث اخیر پیرامون اینکه «آیا لوت باکس‌ نوعی قمار است ؟» اشاره کرد که این بحث بیش از حد بزرگ شده است. در حالی که به نظر اون در حال حاضر از حساسیت نسبت به این موضوع کاسته شده است و کمپانی احساس نمیکند «Loot box»ها از نظر مقررات اشکالی ایجاد بکنند.

کمپانی «Ubisoft» تنها کمپانیی نیست که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای سود میبرد چندی پیش کمپانی «Activision» اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴ میلیارد دلار از این راه سود کرده است. سود کمپانی «Take-Two» نیز با تشکر از «GTA Online» بسیار زیاد است و در همین حال کمپانی «EA» اعلام کرد در ربع اخیر سال مالی بالغ بر ۷۸۷ میلیون دلار از پرداخت‌های درون برنامه‌ای سود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا