اخبار بازی

در بازی واقعیت مجازی Ubisoft آتش‌ نشان شوید

طبق گزارش‌ها شرکت Ubisoft مشغول کار روی یک بازی VR(واقعیت مجازی) است که گیمرها را در نقش اعضای تیم آتش نشانی پاریس قرار می‌دهد و آنها باید آتشی را خاموش کنند که سال 2019 به کلیسای جامع نوتردام پاریس آسیب‌های جدی رساند.

notre-dame-on-fire

این تجربه‌ی یک ساعته در همکاری با یک فیلم مستند به کارگردانی ژان ژاک آنود(کارگردان مستندهای دشمن پشت دروازه‌ها و نام گل سرخ) ساخته می‌شود که اتفاقا این بازی و مستند فرانسوی نام مشترکی هم دارند، Notre-Dame on Fire یا نوتردام در آتش.

یکی از اعضای شرکت یوبیسافت یعنی Deborah Papiernik درباره این بازی می‌گوید:«مثل تمام بازی‌هایی که در سبک Escape ساخته شده‌اند، مسئله‌ی شما در بازی حل پازل‌ها و پیش‌روی با کمک هم‌ تیمی‌هایتان است. ایده‌ی اصلی بازی این است که شما قدم در کلیسای جامع بگذارید و در این مسیر بتوانید عتیقه‌های مقدس را پیدا کرده و آتش را خاموش کنید، چرا که می‌بایست نوتردام را قبل از به پایان رسیدن زمان، نجات دهید.

این آتش سوزی سال 2019 تقریبا 15 ساعت به طول انجامید و منجر به فرو ریختن مناره‌ی اصلی کلیسای جامع و همچنین تخریب های زیادی در سقف آن شد. بازسازی این کلیسا همچنان ادامه دارد و قرار نیست تا سال 2024 بازگشایی شود. یوبیسافت یک مدل سه بعدی دقیق از کلیسای جامع نتردام را برای بازی Assassin’s Creed Unity ساخته بود و از آن برای ساخت یک تجربه‌ی واقعیت مجازی دیگر به اسم Notre-Dame de Paris: Journey Back in Time استفاده کرده بود که به صورت رایگان در دسترس است.
هم مستند و هم بازی Notre-Dame on Fire در ماه مارس میلادی عرضه خواهند شد اما هنوز اعلام نشده که این بازی واقعیت مجازی یوبیسافت برای کدام پلتفرم ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا