اخبار بازی

چگونه یوبی‌سافت بازی نقش‌آفرینی King Arthur از خالق Dragon Age را کنسل کرد

به گزارش خبری که در سایت بلومبرگ منتشر شد، سرگِی اسکوی ، مدیر ارشد نوآوری سابق در شرکت یوبی‌سافت که به تازگی در خلال اتهام‌‌های سوءرفتار جنسی از پست خود استعفا داده ، کنترل زیادی بر بازی‌های یوبی‌سافت داشته و چندین‌بار از قدرت خود برای کوچک جلوه دادن شخصیت‌های زن و حذف بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه نداشته استفاده کرده. در اوایل سال طراح بازی Dragon Age ، مایک لدلا که از سال 2018 بر روی یک عنوان سری برای شرکت یوبی‌سافت در حال کار بود، این شرکت را ترک کرد و این بازی هیچوقت معرفی نشد اما به گفته‌ی منابعی خبری که بلومبرگ ادعا می‌کند با روند ساخت پروژه آشنا بوده‌اند، این عنوان بازی نقش‌افرینی با زمنیه آرتورین و کد اسمی Avalon بوده است. که در سال 2019 کنسل شده.

مایک لدلا سمت کارگردانی این بازی را برعهده داشته و قصد داشته بازی با سبک فانتزی شمشیر و جادوگری را بسازد ولی یک مانع بزرگ سد راه او شد و آن مانع سرگی اسکوی و نفرت او از ژانر فانتزی بود. رئیس بخش نوآوری یوبی‌اسفت از این ژانر تنفر خاصی داشته و استاندارد عجیب و خیلی بالایی برای تیم تعیین کرد و از آنها خواست بازی با داستانی بهتر از -ارباب حلقه‌های- تالکین بسازند.

Mike-Laidlaw

به نظر می‌رسد اسکوی چندین طرح‌ فانتزی را قبل از Avalon را هم نپذیرفته و تمام ایده‌های تیمی Avalon را بعد از شروع مرحله ساخت بازی رد کرده است. با اینکه همه چیز خوب پیش می‌رفت، به گفته افرادی که در این پروژه دخیل بوده‌اند، اسکوی از وضعیت بازی راضی نبوده است. در سال 2019 تغییرات بزرگی برای خشنود کردن وی در بازی اعمال شد شامل یک زمینه‌ی داستانی علمی تخیلی و طرحی دیگر بر اساس اساطیر یونان با حضور خدایان و هیولا در یک زمان. در فوریه 2020 بود که طرح ساخت این بازی برای مدتی نامعلوم به تاخیر افتاد.

در پاییز 2019، پروژه Avalon به پایان رسید، و بعد از چند ماه با جدایی لدلا از شرکت، اسکوی برای رد این پروژه مورد سرزنش قرار گرفت و طبق اخبار منتشر شده به تیم بازاریابی گفته بوده که بازی‌های با شخصیت‌های اول زن فروش ندارند. این حرف باعث تغییرات زیادی در بسیاری از بازی‌ها شد مانند تبدیل شدن Bayek به شخصیت اول بازی Assassin’s Creed Origins بجای همسرش Aya.

با رسوایی اخیر در صنعت ساخت بازی‌های ویدیویی ، بسیاری از این اتهامات متوجه شرکت یوبی‌سافت و مدیران ارشد آن بود. که باعث شد گری اسکوی ، یانس مالت ؛ رئیس یوبیسافت مونترال، سسیل کورنت رئیس روابط عمومی، معاون شرکت ماکسیم بلاند و اشرف اسماعیل کارگردان سری بازی Assassin’s Creed همگی از سمت خود استعفا دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا