اخبار بازی

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس کدام‌اند؟

می‌خواهیم به معرفی بهترین مدل های لپ تاپ گیمینگ ایسوس بپردازیم و همچنین شما را با مقایسه سری مدل‌های راگ و تاف ایسوس آشنا کنیم.

یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های گیمرها در سراسر جهان را باید دسترسی و در اختیار داشتن یک دستگاه مخصوص بازی دانست. همانطور که می‌دانید، شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند و یکی از بهترین کمپانی‌های فعال را باید شرکت ایسوس معرفی کرد. کمپانی ایسوس دارای محصولات گوناگون در سری‌های مختلف است و دو سری ROG یا TUF را باید به عنوان سری‌های گیمینگ آن معرفی کرد.

تفاوت سری لپ تاپ های ایسوس راگ و تاف

لپ تاپ های ایسوس سری راگ (ROG) گیمرها و سلایقشان را هدف قرار داده‌اند؛ دستگاه‌هایی با بدنه عمدتا فلزی که نورپردازی RGB به همراه کیبورد مکانیکی و ویژگی‌های خاص در طراحی سبب شده تا بتوانند نظر هر گیمری را به سمت خود جلب کنند. سخت افزار فوق العاده توانمند نیز به صورتی انتخاب شده تا لپ تاپ بتواند هر بازی جدیدی را با بهترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

در کفه دیگر ترازو سری لپ تاپ های تاف قرار دارند که جامعه‌ای بزرگ‌تر را هدف قرار می‌دهند. در کنار اینکه سری تاف به خاطر سخت افزار فوق العاده‌ای که دارند در میان انتخاب‌های گیمرها قرار می‌گیرند طراحان، گرافیست‌ها و کاربران حرفه‌ای نیز به سراغ خرید سری لپ تاپ تاف می‌روند. از تفاوت‌های بارز میان لپ تاپ های تاف با راگ باید به جنس بدنه اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم با معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس همراه شما باشیم تا بتوانید شناختی کامل نسبت به آن‌ها کسب کنید؛

لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی ایسوس ROG Zephyrus G14 مدل GA402XI

همانطور که گفته شد، سری محصولات ROG کمپانی ایسوس به عنوان یکی از بهترین سری‌های گیمینگ در سراسر جهان شناخته می‌شود و در میان آن‌ها، لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی ایسوس ROG Zephyrus G14 مدل GA402XI را باید یکی از بهترین‌ها معرفی کرد. این دستگاه مجهز به اسپیکر دوگانه Dolby Atmos بوده و عملکرد آن فوق‌العاده است. از طرف دیگر، طراحی ظاهری این دستگاه فوق‌العاده جذاب بوده و ما شاهد بدنه‌ای آلومینیومی هستیم که در عین حال، توانسته وزن دستگاه را معادل 1.7 کیلوگرم حفظ کند.

قدرت این لپ تاپ گیمینگ ایسوس توسط پردازنده اصلی AMD Phoenix Ryzen 9 از سری 7940HS تامین می‌شود و باید گفت شرایط فوق‌العاده جذابی را برای کاربران رقم خواهد زد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ گیمینگ سری راگ ایسوس باید به حافظه کش 16 مگابایت آن در کنار فرکانس پردازنده از بازه 4 الی 5.2 گیگاهرتز اشاره کرد. وجود 8 هسته حقیقی در کنار 16 هسته مجازی باعث شده است دستگاه عملکردی خیره‌کننده از خود نشان دهد. یکی دیگر از مزایای این لپ تاپ قدرتمند ایسوس را باید حافظه رم 32 گیگابایت آن عنوان کرد که البته تا 48 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ قدرتمند گیمینگ مدل NVIDIA GeForce RTX4070 با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6 بوده و توانسته در کنار پردازنده اصلی، شرایط بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند. همچنین در بخش جلوی دستگاه نمایشگر جذاب 14 اینچ از نوع IPS با وضوح 2560×1600 پیکسل قرار گرفته که شاهد پشتیبانی آن از نرخ تازه‌سازی 165 هرتز هم هستیم. از طرف دیگر، باتری این لپ تاپ گیمینگ 4 سلولی 76 وات ساعت بوده و می‌توانید از آن برای مدت زمان 2 الی 4 ساعت استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX507VV4-B

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس در دو سری مختلف راگ و TUF در دسترس قرار دارند. مورد اول را از سری ROG معرفی کردیم و هم اکنون قصد داریم یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس سری TUF را به شما معرفی کنیم. این لپ تاپ قدرتمند و گیمینگ ایسوس مجهز به دو اسپیکر Dolby Atmos بوده و به عنوان یک برند تایوانی شناخته می‌شود. وزن این لپ تاپ برابر با 2.2 کیلوگرم بوده و جنس بدنه از پلاستیک باکیفیت است.

قدرت این لپ تاپ گیمینگ ایسوس توسط پردازنده نسل سیزدهم Core i9 از سری 13900H تامین می‌شود و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن باید به حافظه کش 24 مگابایت اشاره کرد. فراموش نکنید که فرکانس پردازنده این دستگاه در بازه 2.6 الی 5.4 گیگاهرتز قرار دارد و شما می‌توانید از 14 هسته حقیقی در کنار 20 هسته مجازی انتظار عملکرد فوق‌العاده درخشانی داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که درباره این لپ تاپ گیمینگ ارزش بررسی دارد، حافظه رم 16 گیگابایت بوده که امکان سفارشی‌سازی و افزایش آن به حافظه رم 64 گیگابایت وجود دارد. از طرف دیگر، نوع حافظه رم این دستگاه DDR4 3200MHz بوده که می‌تواند سرعت ایده‌آل را به کاربران هدیه کند. در این لپ تاپ به 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی SSD دسترسی خواهید داشت و در عین حال، امکان ارتقا این حافظه ذخیره‌سازی داخلی وجود دارد. در صورتی که به دنبال حافظه ذخیره‌سازی HDD هستید، باید بگوییم این مزیت را در این دستگاه شاهد نخواهید بود که البته اهمیت چندانی ندارد.

از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ گیمینگ ایسوس باید به پردزانده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce RTX4060 با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6 اشاره کرد. همچنین در بخش جلوی دستگاه نمایشگر 15.6 اینچ با وضوح فول اچ دی قرار گرفته و در کنار آن باید به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 144 هرتز اشاره کرد. باتری لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX507VV4-B از نوع 4 سلولی 90 وات ساعت بوده و می‌تواند ماندگاری شارژ از بازه 4 الی 7 ساعت را رقم بزند.

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی ایسوس ROG Zephyrus M16 مدل GU603ZM-E

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های گیمینگ asus را باید لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی ایسوس ROG Zephyrus M16 مدل GU603ZM-E معرفی کرد که توانایی بسیار خوبی دارد و می‌تاوند گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران به حساب آید. وزن این دستگاه از سری ROG معادل 2 کیلوگرم بوده و کاربران می‌توانند آن را به سادگی حمل کنند. از طرف دیگر، جنس بدنه این دستگاه از آلومینیوم بوده که تاثیر زیادی در زیبایی محصول داشته است. از طرف دیگر، وجود پردازنده قدرتمند Intel Alder Lake از سیر 12700H توانسته تاثیر زیادی روی سرعت و عملکرد آن داشته باشد. در کنار پردازنده اصلی این دستگاه باید به حافظه کش 24 مگابایت اشاره کرد و جالب است بدانید فرکانس پردازنده لپ تاپ در بازه 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز قرار دارد. وجود 14 هسته حقیقی در کنار 20 هسته مجازی از دیگر ویژگی‌های مطرح این لپ تاپ به حساب می‌آید.

سرعت دستگاه به واسطه وجود حافظه رم 16 گیگابایت که قابلیت ارتقا به 40 گیگابایت را دارد، شرایط خوبی داشته و باید در کنار آن به 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی SSD اشاره کرد. در صورتی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر هستید، می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید، چرا که انجام کار برای کاربران امکان‌پذیر است.

این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX3060 با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDR6 بوده و در بخش جلوی آن هم شاهد نمایشگر 16 اینچ فول اچ دی پلاس با وضوح 1920×1200 پیکسل هستیم. همچنین این نمایشگر از نرخ تازه سازی 165 هرتز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه انرژی خود را از باتری 4 سلولی 90 وات ساعت دریافت می‌کند و می‌تواند برای مدت زمان 4 الی 7 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا