اخبار بازی

Tom Clancy در 66 سالگی درگذشت

نویسنده و از بنیانگذاران استدیو بازی سازی Red Storm Entertainment آقای Thomas Leo Clancy Jr امروز در سن 66 سالگی و در بیمارستان بالتیمور فوت کردند.
آقای Tom Clancy کتاب های علمی نظامی و جاسوسی زیادی را در کارنامه خود دارد و یکی از موسسان استودیوی Red Storm Entertainment در سال 1996 قلمداد می شوند که کمپانی Ubisoft Entertainment آن را به مبلغ نامعلومی خریداری کرد.
کمپانی Ubisoft درباره ایشان می گوید: "ما بابت فوت آقای Tom Clancy ابراز تاسف و به خانواده ایشان تسلیت عرض می کنیم. آقای Tom Clancy یک نویسنده غیر عادی و فوق العاده با هدیه ای خدادادی بودند که با خلق داستان های جذاب مخاطبین زیادی را در دنیا کسب کرده بود. تیم Ubisoft علی الخصوص اعضای استدیو Red Storm بابت همکاری ها و چیزهایی که از ایشان فراگیری شد قدردانی می کنند. ما بندگان حقیری هستیم که این فرصت را داشتیم تا بخشی از میراث ایشان را سهیم باشیم."

Tom Clancy که بود؟
آقای Thomas Leo Clancy Jr در 12 آپریل سال 1947 در شهر بالتیمور به دنیا آمدند. ایشان بیشتر یک نویسنده بودند و بیشتر با کتاب های علوم جاسوسی و نظامی مختلف شناخته می شوند که وقایع پس از جنگ سرد را روایت می کند و همچنین بازی هایی نیز مجوز استفاده از نام ایشان را برای مقاصد تبلیغاتی به همراه دارند.
آقای Clancy در سال 1996 به همراه همکاران خود استدیو Red Storm Entertainment را تاسیس کردند. چندی بعد شرکت Ubisoft Entertainment آن را خرید و از ایده های داستانی آقای Clancy در بازی های متفاوتی بهره برد.
کارها و دستاورد های ایشان به قدری زیاد است نمی شود به راحتی آن را خلاصه کرد. اولین کتاب ایشان The Hunt for Red October نام دارد که در سال 1984 منتشر شد و از دیگر کتاب های نوشته شده به دست آقای کلنسی می توان به Red Storm Rising, Patriot Games و Rainbow Six اشاره کرد. در زمینه بازی های رایانه ای عناوین بسیار محبوب و موفقی از جمله سری Splinter Cell, EndWar, Ghost Recon, Rainbow Six Fears و … تحت نام ایشان منتشر شده است. تقریبا اکثر بازی هایی که تحت نام ایشان منتشر شده نظیر Rainbow Six و The Hunt for Red October بر اساس کتاب هایی که خود او نوشته ساخته شده است و بر خلاف باور عمومی، سری رمان های Splinter Cell بعد از ساخت و عرضه شماره نخست بازی نوشته شد که کلنسی، دخالتی در نوشتن آن ها نداشت.
جدیدترین بازی که به نام آقای کلنسی ثبت شده است، Splinter Cell: Blacklist می باشد که در سال 2013 عرضه شد و بازی شوتر آنلاین The Division که در سال 2014 منتشر خواهد نیز از دارایی های ایشان است.

 src=https://upload7.ir/images/48333010857805470901.jpg /><br/> <strong>Tom Clancy</strong><br/> (April 12, 1947 – October 1, 2013)<br/> <strong>روحش شاد و یادش گرامی باد</strong></p><p><a class=om-news-src href=http://www.vg247.com/2013/10/02/author-and-red-storm-entertainment-co-founder-tom-clancy-has-passed-away/ >منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=آرش سعادتمند1392-07-10

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا