اخبار بازی

مدیر سابق پلی‌استیشن: ناشران ژاپنی برای رشد به ایکس باکس نیاز دارند

 

خانم Mena Kato کمک کرد تا کنسول سونی، پلی استیشن، به کنسول غالب در صنعت بازی در طول دو دهه تبدیل شود. از ماه جولای، او کار بسیار دلهره آورتری را بر عهده گرفته است، فروش ایکس باکس به استودیوهایی که به سونی و شرکت نینتندو سوگند می خورند. او روی مهارت خود در معامله، دسترسی جهانی مایکروسافت و ارتباطات محلی خود حساب می کند تا در نهایت ایکس باکس را به یک بازیکن قدرتمند در ژاپن تبدیل کند.

مدیر جدید مشارکت ژاپنی مایکروسافت در تلاش است تا سال ها شکست را معکوس کند. محقق بازار فامیتسو تخمین می زند که ایکس باکس کمی بیش از 500000 دستگاه در ژاپن فروخته است که بسیار کمتر از فروش 31 میلیون نینتندو سوییچ و یا 4.8 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 است، اما او هنوز هم معتقد است که اکس باکس میتواند رشد کند.

واحد ایکس باکس، به رهبری فیل اسپنسر، در حال افزایش نفوذ خود به سومین اقتصاد بزرگ جهان است و مدیر اجرایی مایکروسافت در ماه سپتامبر گفت که بازیکنان می توانند در آینده منتظر عناوین برتر ژاپنی به عنوان انحصاری ایکس باکس باشند. شرکت او از سونی و نینتندو عقب مانده است، اما Kato تجربه و ارتباطات محلی را به ارمغان می آورد. کاتو گفت مایکروسافت چندین بار با او تماس گرفته بود تا اینکه سرانجام با پیوستن به آن موافقت کرد.

کاتو بلافاصله به یکی از برجسته ترین مدیران ایکس باکس مایکروسافت در ژاپن تبدیل می شود و نقش اصلی او هدایت گفتگو با سازندگان محلی و رهبری ابتکارات جدید خواهد بود. او گفت که این کار را به این دلیل آغاز کرده است که می‌خواهد شکاف بین ژاپن و سایر نقاط جهان را پر کند. وظایف کاتو گفتگوهای روزانه با استودیوهای بازی سازی محلی و ارسال بازخورد به مقر مایکروسافت در ردموند، واشنگتن، است. همچنین در مورد موضوعاتی اساسی مانند ترجمه اسناد توسعه دهندگان و یا در مقیاس بزرگ مانند کمپین‌های تبلیغاتی جهانی برای تقویت عناوین جدید فعالیت میکند.

کاتو در مصاحبه ای گفت: ناشران ژاپنی قطعاً برای گسترش تجارت خود به ما (مایکروسافت) نیاز خواهند داشت. گسترش کسب و کار فقط با پلی استیشن دشوار خواهد بود. کاتو انتظار ندارد مذاکره با شرکا آسان باشد و پیش‌بینی می‌کند که برای افزایش ارتباط مایکروسافت در صنعت بازی‌های ژاپن، تطبیق‌های زیادی لازم است. او افزود: ما با یک چالش روبرو هستیم و این بدان معناست که هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم و باید تغییر دهیم.

Xbox اعتماد استودیوهای ژاپنی را در دوران ایکس باکس وان از دست داد زیرا این شرکت ژاپن را بازار مهمی نمی دانست. اسپنسر گفته است که این رویکرد اشتباه بوده است و تلاش عمدی را برای بازدید بیشتر از این کشور انجام داده و امسال در نمایشگاه بازی توکیو شرکت کرده است. او همچنین در در ماه ژوئیه، در رویداد Square Enix Holdings حضوری غافلگیرکننده‌ای داشت.

کنجی فوکویاما، تحلیلگر UBS Securities گفت: مایکروسافت مقیاس پذیری زیادی را به ناشران ژاپنی ارائه می دهد، زیرا عملاً هیچ کشوری بدون رایانه های شخصی ویندوزی وجود ندارد. وقتی صحبت از دسترسی به طرفداران بازی در کشورهای نوظهور می شود، سونی و نینتندو نمی توانند با ایکس باکس رقابت کنند. او افزود که مایکروسافت شریک خوبی برای اکثر ناشران ژاپنی خواهد بود، آنها تلاش می کنند با انتشار بازی ها در کشورهای نوظهور از طریق رایانه های شخصی، سود خود را بهبود بخشند. شرکت کپکام، بهترین توسعه‌دهنده بازی کشور ژاپن در سال جاری، دقیقاً از این استراتژی استفاده کرد. با انتشار مجدد عناوین کلاسیک خود بر روی رایانه‌های شخصی، با هزینه نهایی ناچیز، در بازارهایی که قبلاً هرگز به آنها دسترسی نداشتند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا