اخبار بازی

تعداد مراکز بازی در ژاپن در 10 سال گذشته کاهش یافته است

بر اساس یک گزارش جدید در ژاپن که سومین بازار بزرگ بازی در جهان است، نزدیک به 8000 مرکز بازی در طول دهه گذشته تعطیل شده‌اند.

تحقیقات منتشر شده توسط شرکت تحلیلگر مالی Teikoku Databank حاکی از آن است که در سال مالی گذشته، 18 مورد ورشکستگی مراکز بازی در کشور ژاپن وجود داشته است که بالاترین تعداد در پنج سال گذشته است و دومین افزایش متوالی ورشکستگی در این کشور ثبت شده است. این گزارش حاکی از آن است که از قبل از همه‌گیری کرونا در سال 2020، تعداد مراکز بازی 30 درصد کاهش یافته است و طبق گزارش‌ها، این امر با افزایش هزینه‌های عملیاتی اخیر، مانند افزایش مالیات بر مصرف و افزایش نرخ برق تسریع شده است. در این گزارش آمده است که در سال‌های اخیر، چیدمان سنتی فروشگاه‌ها که دارای ماشین‌های آرکید و قدیمی هستند توانایی جذب مشتری را برای مراکز بازی دشوار کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، در سال 2019 تنها 4022 مرکز بازی در سراسر ژاپن وجود داشت که در مقایسه با 26573 مرکز بازی در سال 1986 میتوان نتیجه گرفت که تعداد مراکز بازی در ژاپن حتی قبل از همه‌گیری کرونا روند نزولی داشته‌ است. در سال 2022 پس از پایان رسمی همکاری 50 ساله سگا با مراکز بازی ژاپن، نام تجاری سگا آرکید از توکیو حذف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا