اخبار بازی

مایکروسافت در حال آماده سازی هوش مصنوعی (DLSS مانند) برای بهبود بازی‌های ویدیویی است

آخرین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 شامل یک ویژگی پنهان هوش مصنوعی است که قبلاً شایعه شده بود. این هوش مصنوعی Auto Super Resolution نام دارد و از هوش مصنوعی برای بهبود نرخ فریم و بالا بردن وضوح تصاویر استفاده میشود . انتظار می رود این ویژگی به عنوان بخشی از به روز‌رسانی اصلی بعدی ویندوز 11 عرضه شود.

ویندوز 11 ورژن 24H2، نسخه بعدی ویندوز 11 است که به طور رسمی تایید شده و در نیمه دوم سال جاری عرضه می شود. این ورژن شامل ویژگیها و هوش مصنوعی نسل بعدی خواهد بود. چنین ویژگی‌هایی عبارتند از Copilot پیشرفته‌تر با توانایی درک متن در بین برنامه‌ها، شناسایی متن و تصاویر روی صفحه و غیره است. سیستم عامل در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی ارائه نمی دهد. با این حال، منابع می‌گویند که Super Resolution می‌تواند نرخ فریم در بازی‌ها را بهبود بخشد و همچنین وضوح تصویر را ارتقا دهد تا تصاویر واضح‌تر به نظر برسند. رایانه‌های شخصی که با سیلیکون اختصاصی دارای NPU به طور خودکار از این قابلیت جدید هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما مشخص نیست رایانه‌های شخصی بدون NPU نیز می‌توانند به طور کامل از Auto SR استفاده کنند.

Auto SR در اصل معادل داخلی DLSS است که فناوری یادگیری عمیق انویدیا است که همچنین از هوش مصنوعی برای ایجاد فریم های اضافی و بهبود کیفیت تصویر در بازی های ویدیویی استفاده می کند. Auto SR قادر به دستیابی به موارد مشابه خواهد بود. با این حال، نسخه مایکروسافت اولین نسخه ای خواهد بود که از سیلیکون اختصاصی NPUها استفاده می کند، در حالی که فناوریهایی مثل DLSS بیشتر به GPU متکی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا