اخبار بازی

ساخت نسخه بعدی بازی Tomb Raider با موتور گرافیکی Unreal Engine 5

در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی کریستال داینامیکز تأیید کرده که ساخت نسخه جدیدی از سری Tomb Raider آغاز شده است و تیم توسعه‌دهنده برای ساخت این عنوان، از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند.

بازی Shadow of the Tomb Raider

از عرضه آخرین بازی توم ریدر چند سالی می‌گذرد، اما استودیوی Crystal Dynamics ساعاتی پیش در استریم State of Unreal که توسط اپیک گیمز برگزار شد، از آغاز ساخت یک نسخه جدید از این مجموعه محبوب خبر داد. دالاس دیکینسون، مدیر کل فرنچایز Tomb Raider در بخشی از این استریم حاضر شد و اعلام کرد که ساخت نسخه جدید این سری آغاز شده و توسعه‌دهندگان این‌بار از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره می‌برند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخه جدید Tomb Raiderدر دسترس نیست، اما می‌دانیم که این پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خود قرار دارد. دیکینسون در خصوص استفاده از آنریل انجین می‌گوید: «استفاده از این انجین جدید به خلق سطح جدیدی از قصه‌گویی و تجربه گیم‌پلی منجر خواهد شد. از این‌رو، ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم به‌تازگی ساخت بازی جدید Tomb Raider را با استفاده از آنریل انجین 5 آغاز کرده‌ایم.»

او در ادامه عنوان کرد که تیم سازنده قصد دارد «آن تجربه اکشن ادونچر باکیفیت و سینمایی که طرفداران کریستال داینامیکز و مجموعه توم ریدر لیاقتش دارند» را ارائه دهند. طی سالیان اخیر، استودیوی کریستال داینامیکز مشغول توسعه و پشتیبانی از بازی Marvel’s Avengers بوده و بدین ترتیب، از آخرین عنوان Tomb Raider که توسط این استودیو ساخته شده، یعنی Rise of the Tomb Raider، حدود 7 سال می‌گذرد.

بازی‌های قبلی سری با انجین داخلی Foundation ساخته شده بودند، بنابراین دیدن تغییر و تحولات احتمالی که با بهره‌گیری از آنریل انجین رخ خواهند داد، مطمئنا جالب خواهد بود. مدتی پیش استودیوی CD Projekt Red نیز رسما اعلام کرد که بازی بعدی The Witcher با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا