اخبار بازی

بیش از چهار میلیون نسخه از بازی The Last of Us Part II فروخته شده است

تنها یک هفته پس از انتشار، بازی The Last of Us Part II بیشتر از چهار میلیون نسخه فروخته است.

last of us

از زمان عرضه، این بازی شاهد نقدهای مثبتی از جانب منتقدان و طرفداران بوده و اینطور که به نظر می‌رسد رکورد جدیدی در فروش را از خود به جای گذاشته است. سونی با انتشار پستی در بلاگ PlayStation اعلام کرده است که این بازی در هفته اول خود بیش از چهار میلیون نسخه فروخته است. بدین ترتیب بازی The Last of Us Part II رکورد پرفروش‌ترین انحصاری PS4 در هفته‌ی اول عرضه را زد و بالاتر از بازی‌های God of War و Marvel’s Spider-Man قرار گرفت. پس از انتشار این خبر، نیل دراکمن با انتشار پیامی از تمامی طرفداران و سازندگان بازی تشکر کرد.

با توجه به فروش هفده میلیون نسخه‌ای قسمت اول، این آمار چندان غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد اما در سایه‌ی گسترش ویروس کرونا و تاخیرهای متعدد، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود و ممکن است استودیو ناتی داگ را به ساخت قسمت سوم بازی ترغیب کند.

بازی The Last of Us Part II هم‌اکنون برای PlayStation 4 در دسترس است و شما میتوانید نقد آن را در بازی سنتر بخوانید.

نوشته های مشابه

‫31 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”vivanred, post: 4795672, member: 28887″]
    lol اتفاقا مقایسه کاملا درستی بوده بهتر از دنیای خیالی که داری توش زندگی میکنی بیای بیرون دنیا اینجوری نیست اینکه روال اشتباهی هستش یا نه خیر روال اشتباهی نیست چون موجب رقابت میشه هم از نظر قیمت هم از نظر کیفیت محصول ارائه شده و تولید محتوا برای ایجاد حس رقابت در بازار و دریافت مشتری بیشتر برای رائه محصول با کیفیت .

    اینجوری باشه چرا باید چندتا شرکت برای تولید یک محصول وجود داشته باشه رقابت کجا میره چرا کسی سرمایه گزاری کنه روی محصول جدید وقتی همه میتونن استفاده کنن ؟ چرا باید کسی تحقیق کنه وقتی بقیه میتونن از تحقیق شما استفاده کنن بدون دادن پولی چون انحصاری وجود نداره روی تحقیق چرا چون تنوع محصول و ارئه خدمات و قیمت گزاری رقابتی و … از بین میره .

    بهتر به جای توهم زدن و ارمانگرایی الکی و زندگی در دنیای خیالی روی افکارت بیشتر کار کنی و یکم کتاب بخونی .
    [/QUOTE]

    حرف بی خودی نیست که یه سیستم یک پارچه باشه که همه بازی ها رو اون عرضه بشن،نگران رقابت نباشن.رقبات همیشه هست .منو متوهم جلوه نده این آینده صنعت گیمه.
    کتابم چشم می خونم.

  2. [QUOTE=”Silent fans, post: 4795625, member: 90704″]
    مغلطه نکن نازنین، مقایسه ت هم بی ربطه.خودت می دونی که حرفم این نیست.شما می تونی بنا بر ارزش ها و معیارهات هر سیستم عاملی خواستی روی سخت افزار ت نصب کنی و کیفشو ببری.من حرفم اینکه شما محکوم هستی،بخاطر یک بازی مجبور به خرید یک سخت افزار خاص شی.شما میگی روال اینطوریه چه خوشت بیاد چه نیاد.منم میگم روال اشتباهیه چه خوشت بیاد چه نیاد.

    منم مایل به ادامه نیستم.
    [/QUOTE]
    کلا هیچ کس مجبور نیست به خاطره یک بازی بره سخت افزار PS4 بخره..میتونه بره کلوپ بازیش کنه..همه جای دنیا از پایین شهر تا بالای شهر کلوپ پیدا میشه..پس از بیخو بن بحث شما که میگی کسی که نداره پس نمیتونه این عنوان تجربه کنه اشتباه.

  3. [QUOTE=”vivanred, post: 4795554, member: 28887″]
    ربطی به قدم جلو و عقب نداره هر کالایی یک سری ویژگی داره که در انحصار اون کالاست اینجوری موجب میشه که ملت بر اساس اون امکانی که وجود داره کالا خریداری کنن .

    حق انتخاب به این نیست که شما هرچی خواستی هر جا خواستی تجربه کنی این حق انتخاب شما نیست که مشخص کنی چه امکاناتی باید روی یک محصول باشه یا نباشه شما مصرف کننده ای حق انتخاب شما انتخاب کدوم کالا برای مصرف نه اینکه انتخاب کنی این کالای مصرفی چی داخلش باشه چی نباشه شما تولید کننده نیستی مصرف کننده ای .

    الان شما ویندوز استفاه میکنی دیگه مثل من و خیلی های دیگه درسته ؟ چرا امکانات ویندوز روی لینوکس نیست چرا امکانات گوشی اپل روی اندروید و بقیه گوشی ها نیست یا بر عکس به این نمیگن حق انتخاب یا انحصار گری بهش میگن ارزش کالا بر اساس امکاناتی که میده حالا یک سری با حق انتخاب خودشون ویندوز نصب میکنن یک سری لینوکس یک سری گوشی اپل میخرن با امکاناتش یک سری گوشی های دیگه یکی تلویزیون سامسونگ میخره با سیستم عامل خودش یکی سونی یا الجی یا حتی سامسونگ میخره با اندروید روش اینکه شما انتخاب داری چی به دست میاری چی از دست میدی .

    این بحث هم الکی داری کش میدی یک حرف اشتباهی زدی داری روش پافشاری الکی میکنی .
    [/QUOTE]
    مغلطه نکن نازنین، مقایسه ت هم بی ربطه.خودت می دونی که حرفم این نیست.شما می تونی بنا بر ارزش ها و معیارهات هر سیستم عاملی خواستی روی سخت افزار ت نصب کنی و کیفشو ببری.من حرفم اینکه شما محکوم هستی،بخاطر یک بازی مجبور به خرید یک سخت افزار خاص شی.شما میگی روال اینطوریه چه خوشت بیاد چه نیاد.منم میگم روال اشتباهیه چه خوشت بیاد چه نیاد.

    منم مایل به ادامه نیستم.

  4. [QUOTE=”vivanred, post: 4795226, member: 28887″]
    قشنگ این دوتا صحبت شما در تناقض یا کسی توان مالی نداره PS4 بخره یا یکی از کنسول ها رو داره یا یک PC داغون داره .

    روی صحبت من با این بخش نیست که شما قبول داری با چه کیفیتی بازی کنی به حق انتخاب شما بر میگرده یا روی چی بازی کنی یا روی چی هزینه کنی اما اینکه شما میگی خیلی ها توان مالی مطلوبی برای خرید Ps4 ندارن این غیر منطقی چرا چون از طرف دیگه انتخاب کردن یا PC بگیرن یا XBOX یا سویچ این الان ربطی به توانایی خرید داشتن یا نداشتن بر نمیگرده .

    الان بازی کردن یک سرگرمی لوکس حساب میشه دیگه وقتی انتخاب میکنی روی چی هزینه کنی و خرید کنی و با چی بازی کنی باید ببینی چی به دست میاری و چی از دست میدی که به انتخاب شما در آینده کمک میکنه اینم که اگه بازی مولتی بود خیلی ها لذت میبردن شکی درش نیست اما بازی مولتی نیست پس به عنوان مثال من نوعی موقع انتخاب باید به این هم فکر کنم دارم روی چی هزینه میکنم چی به دست میارم و چی از دست میدم .
    [/QUOTE]

    موضوع اینکه نباید چیزی برای از دست دادند باشه.انحصار گرایی یه قدم رو به جلو نیست بلکه کشیدن حصار دور یک چیز.و اجبار به تجربه اون در قبال چیز دیگره.
    حق انتخاب اینکه هر شخص بتونه هر چیزی رو می خواد در هر پلتفورمی که داره تجربه کنه نه اینکه برعکس باشه.

  5. [QUOTE=”vivanred, post: 4794977, member: 28887″]
    اینکه بقیه بتونن بازی ناتی داگ بازی کنن و لذت ببرن خیلی عالیه اما خیلی ها توان مالی ندارن ؟ اگه کسی توانایی مالی اینکه نمیتونه یک PS4 بخر نداره چطور میخواد از کیفیت بازی های ناتی داگ لذت ببره ؟ همین شخص مطمئنن توانایی مالی خرید xbox یا PC عالی برای اجرای بازی یا سویچ هم نداره پس کجا میخواد بازی که این همه تلاش روش شده که کیفیت در حد توان PS4 بده اجرا کنه ؟
    [/QUOTE]

    بلاخره هر کس تو خونش یکی از کنسول ها یا یه pc درب و داغون داره که بتونه به هر نحوی از پس اجرای بازی بر بیاد. حتماً نباید که کیفیت اولترا باشه کاکو.
    شاید نهایتا گرافیک مطلوبی دریافت نکنه.اما از داستان و موسیقی و هنرهای تعاملی لذت خواهد برد.

  6. اگه همه کسایی ک منتظر نسخه دوم GOW هستن مثل من بی قرار باشن براش، راحت این رکورد رو میزنه. خصوصا اگه برای هر دو نسل عرضه بشه. داستان گاد جوری تموم شد ک هیچکس نمیدونه لودین چه شکلیه، جنگ پدر و پسری ادامه داره یا نه، رگناروک چی میخواد بشه و… صبر کردن براش خیلی سخته.

    ولی تبریک میگم ب ناتی داگ این نسل سه تا بازی معرکه عرضه کردن ک یکی از یکی بهتر بود و جایزه GOTY هم امسال مال TLOU2 ایشالا

  7. ناتی داگ جوری استانداردها و توقعات رو بالا میبره که خیلی از استودیو ها تو این سطح نیستن و باید چندسال یکبار منتظر همچین عناوینی با این سطح از بلوغ بود که نهایت از دل همین ناتی داگ و سانتامونیکا و امثال اعهم بیرون بیاد .

    حداقل این چند استودیو درک درست و بهتری از پتانسیل و توانایی کنسول نسل فعلی دارن

  8. این رکورد اگرم بشکنه آخر نسل بعد میشکنه چون بازی بعدی سونی که بخواد این رکورد بزنه باید حداقل یه پلیر بیس مثبت 80 90 میلیونی داشته باشه ولا نمیتونه حتی به این رکورد نزدیک بشه
    احتمالا TLOU 3 آخر نسل بعد این رکورد ارتقا میده B-):D

  9. [QUOTE=”Silent fans, post: 4794922, member: 90704″]
    ناتی داگ یه شرکت بازی سازی کمال گراست.

    غیر منصفانه ترین اتفاق برای صنعت گیم در انحصار موندن این شرکت است.
    مطمئنا تعداد بی شماری انسان،که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند.توان خرید پلی استیشن را نخواهند داشت.
    [/QUOTE]
    اون تعداد انسانی که می تونن بازی های روز رو با PC بدون مشکل اجرا کنن، تعدادشون خیلی کمتر از آدماییه که کنسول رو انتخاب اولو آخرشون می دونن. حداقل توی ایران به این شکله، همه PS4 PRO ندارن، اکثریت PS4 FAT و اسلیم دارن، باهاش دارن عنوانی رو تجربه می کنن که شاید هیچوقت نتونن روی PC چنین تجربه تکنیکی و گرافیکی رو داشته باشن. آره نازنینم! عموم افراد اینطور تصمیم می گیرن.

  10. ناتی داگ یه شرکت بازی سازی کمال گراست.

    غیر منصفانه ترین اتفاق برای صنعت گیم در انحصار موندن این شرکت است.
    مطمئنا تعداد بی شماری انسان،که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند.توان خرید پلی استیشن را نخواهند داشت.

  11. [QUOTE=”FUTURE, post: 4793311, member: 111673″]
    [ATTACH=full]150612[/ATTACH]

    کسی حدسی داره که کدوم عنوان فرست پارتی در آینده میتونه رکوردش رو بشکنه و سریعترین فروش تاریخ پلی‌استیشن رو رقم بزنه؟ بازی بعدی ناتی‌داگ هم که انتظار میره IP جدید باشه فکر نکنم به این رکورد نزدیک بشه.
    خیلی سخته پیش‌بینی…مخصوصا با توجه به اینکه بازی تونست از اسپایدرمن هم به مقدار قابل توجهی جلو بزنه…اسپایدرمنی که گیمر و غیرگیمر اکثرا عاشقشن و خیلی از طرف مخاطبای کژوال فروش داشت + درجه‌ی سنی‌اش هم Teen بود که خیلی به فروش کمک کرد.
    اینکه یه بازی بشدت خشن و +18 میاد چنین رکوردی میزنه، وحشتناکه…احتمالا سالها باید صبر کنیم تا این رکورد شکسته بشه.
    [/QUOTE]
    ما توی دهه‌ی اخیر دو تا فیلم داشتیم که فروششون هر کدوم از جهاتی در ژانر علمی‌تخیلی بود. قسمت اول سه‌گانه سوم جنگ ستارگان و فیلم آخر اونجرز. هر کدوم هم علتی داشت. اولی بعد از سال‌ها بازگشت یه فرانچایز فوق محبوب بود. دومی نتیجه یه سریال موفق از فیلم‌های سینمایی مارول.
    تلو۲ هم یه همچین حالتی داره. از یه طرف قسمت دوم یه بازی با موفقیت‌های کهکشانی‌ـه که فاصله زمانی زیادی هم بین‌شون افتاده و هایپ رو برده بالا. از اون طرف ادامه سریال بازی‌های موفق و استاندارد سونی‌ـه.
    یعنی مخاطب می‌دونه که با یه بازی طرفه که در محال‌ترین حالت ممکن در حد یه بازی نسبتاً خوب درخواهد اومد.

    از طرف دیگه کمپین تبلیغاتی بازی هم استادانه است. ساده‌ترین چیز رونمایی و تریلرهای بازی رو مقایسه کنید با مثلاً با Fallen Order‌ که بازی خوبی بود اما خود من از تریلرهاش چندان انرژی خوبی نمی‌گرفتم.

    خلاصه می‌خوام بگم برای بازی همه چی فراهم بود. سازنده خودش رو ثابت کرده. ناشر استراتژی استواری داره و کمپین تبلیغاتی کم نقص.
    و سس مخصوص این ترکیب هم هایپ بالای مخاطبان:D

    حتماً دیر یا زود سونی رکورد این بازی رو هم می‌زنه. چون ترکیب تیم برنده رو داره و فقط کافیه خرابش نکنه. حالا این بازی چی می‌تون باشه؟ قسمت بعدی اسپایدرمن یا گاو جدید (:>)
    یا حتی قسمت دوم یه آی‌پی جدید که ما هنوز قسمت اولش رو هم ندیدیم:D

  12. [QUOTE=”Cpt. price, post: 4793712, member: 122954″]
    چقدر جالبه که 7-8 سال پیش و نسل قبل از همین ناتی داگ خواسته شده بود تا الی رو جلوی کاور نسخه اول نذارن، چون تیم مارکتینگ فکر میکرده حضور شخصیت زن جلوی کاور ممکنه برای فروش بازی دردسر ایجاد کنه. 😀 اونم در حالی که جول همچنان توی کاور نسخه اول حضور داشت! (البته که ناتی داگ کوتاه نیومد و کاور تغییر نکرد)

    [URL=’https://www.gamesindustry.biz/articles/2012-12-12-naughty-dog-theres-a-misconception-that-if-you-put-a-girl-on-the-cover-the-game-sells-less’]Naughty Dog: We’ve been asked to push Ellie to the back of the box art[/URL]

    حالا هم که بعد از این همه سال به شکل خیلی نمادین نسخه دوم تونست همچین رکوردهایی رو بزنه. 😀

    این بندگان خدا با اینکه گاهی اوقات بابت طول کشیدن روند ساخت پارت 2 سوژه شدن اما توی حدودا 4 سال اخیر 3 تا بازی منتشر کردن (2 تا با مقیاس گنده و یکی کوچیکتر) و خب هر سه هم به موفقیت رسیدن. 😀
    [/QUOTE]

    من جای ND بودم عکس Abby را میذاشتم ، اون وقت ببینم تیم Marketing بازم ادای open-mind بودن را در میاره یا نه

  13. [QUOTE=”Ali Venom, post: 4793731, member: 97585″]
    اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

    جیم رایان (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

    جیم رایان گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

    این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

    کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

    به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!
    [/QUOTE]
    جیم رایان ؟
    [ATTACH type=”full”]150705[/ATTACH]

    [SIZE=7][URL=”https://www.androidcentral.com/shawn-layden-12-15-hour-games”]Shawn Layden would prefer a return to the “12 to 15 hour game”[/URL][/SIZE]

  14. [QUOTE=”Ali Venom, post: 4793731, member: 97585″]
    اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

    جیم رایان (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

    جیم رایان گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

    این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

    کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

    به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!
    [/QUOTE]
    البته تا جاییکه من میدونم این مصاحبه رو شان لیدن انجام داد که الان هم هیچ سمتی توی سونی نداره:-?:D

  15. [QUOTE=”Ali Venom, post: 4793731, member: 97585″]
    اتفاقا جیم رایان هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!
    [/QUOTE]
    من فکر میکنم منظور ایشون روی بازی های مولتی پلتفرم بوده (بخش مقدار هزینه و زمان ساخت بازی مد نظرم هست).
    وگرنه در مورد بازیهای انحصاری، کمپانی ها حتی حاضر به ضرردهی هستن که در آخر خروجی کار اثری متفاوت باشه و روی کنسول رقیب مشابه نداشته باشه یا بقولی رو فروش کنسول جبران کنن. (این حداقل در مورد پلی استیشن صدق میکنه).
    مثال بارزش GT Sport هست، با اینکه بالای 8-7 میلیون پلیر داره و از هر لحاظی که بخوایم حساب کنیم کاملا بازی موفقی هست ولی استودیو ازش درآمدزائی نداره (هزینه سرورها، فروش DLC نداره و…).
    فکر میکنم ادامه این سیاست برای سونی/مایکرو یک چیز بدیهی باشه.

    از اونطرف اگه این ایده رفته رفته محو بشه و هزینه بازیهای انحصاری کاهش پیدا کنه،پس خیلی بیراه نیست اگه بگیم دیگه فروش دستگاه جدایی به اسم کنسول عملی غیر منطقی به حساب میاد.
    حتی اگه این 2تا کمپانی سرویس محور بشن، موردی که خاصشون میکنه و خواستنی، بازیهایِ انحصاریِ پرخرج و متفاوت اونهاست.

    بنظر من نسل آینده میشه نسل مدیریت منابع، استفاده از انجین های آماده، اگه بازی طراحی میشه هدف چندگانه باشه و از ابزار، انیمیشن، مدل و هرچه که طراحی میشه بتونن در نسخه های بعد هم استفاده کنن.
    اینطور زمان ساخت کاهش پیدا میکنه.

    در غیر اینصورت کاهش هزینه ساخت بازیهای انحصاری مثل شلیک تو شصت پا میمونه.

  16. [QUOTE=”m.d.makan, post: 4793714, member: 7597″]
    اینها با هر بازی سطح استانداردهای خودشون به قدری ارتقا میدن که من واقعا برای بازی بعدیشون ناراحتم که چه زمانی قرار هست منتشر بشه.
    [SIZE=5]سختی کار این استودیوها اونجاست که بعد یکی 2 هفته مرخصی (شاید) دوباره باید بیان استارت بازی بعدی (حالا هرچی که میخواد باشه) بزنن.
    اگه اشتباه میکنم تصحیح کنین، خواستم بگم کم کار بودن ولی نگاه که میکنم همه استودیوهای رده بالایِ پلی استیشن یک بازی یا نهایتا 2بازی تو این نسل ساختن.[/SIZE]
    البته به غیر از اینزومنیاک که بتازگی گرفتن ولی کنترادی بازی ساخته 😀

    خدا به داد نسل بعد برسه.
    [/QUOTE]

    اتفاقا شان لیدن هفته پیش درباره همین مسله یک مصاحبه ای کرده!

    شان لیدن (رییس سابق پلی استیشن و کسی که 90% پروسعه توسعه دلست 2 زیر نظر ایشون بوده) میگه که بازیهای داستانی با محتوای تایم پلی بالا و 5 سال زمان توسعه برای نسل بعدی دیگه جوابگو نیست! ایشون میانگین هزینه تولید بازیهایی AAA نسل هشتم رو مبلغی بین 80 تا 150 میلیون دلار تخمین میزنه که تازه این رقم بدون مارکتینگ هست. تو ادامه صحبت هاش اشاره میکنه که با تغییر هر نسل هزینه تولید بازیهای AAA دوبرابر میشه و با وضعیت فعلی مسله بودجه و زمان باهم تلاقی دارند و عملا ممکن نیست

    شان لیدن گفته من 20 سال تو این صنعت هستم و از وقتی یادم میاد قیمت بازیها 60 دلار بوده و الان یا چاره اینکه قیمت بازیها افزایش پیدا کنه یا اینکه (بخش مهم مصاحبه) اینکه سازنده ها روی بازیهایی AAA دوازده الی پونزده ساعته با سه سال زمان توسعه سرمایه گذاری کنند. میگه که به عنوان یک گیمر قدیمی خیلی از این مسله استقبال میکنه و اتفاقا باعث میشه انجسام یک بازی ویدیویی در روایت داستان همچون یک قطعه ادبی یا موسیقی حفظ بشه

    این صحبت های کسی هست که از ابتدای نسل هشتم تمرکز تمام قوای سونی رو گذاشت روی بازیهای داستانی پرخرج که جواب ش هم گرفت و گاو 2018 و اسپایدرمن و FFVII و دلست پشت سره هم رکورد تاریخ سونی رو شکستند در فروش افتتاحیه

    کمی هم دقت کنیم میبینیم بی راه نمیگه هم U4 و لست 2 هردو بخش های زیادی از محتوای اضافه دارند، بخش هایی که راحت قابل حذف شدند هستند. حتی رییس Take two هم بعده موفقیت رد دد2 در فروش ازش پرسیدند برای دنباله های بعدی بازی هم باید همینقدر صبرکنیم که گفت نه! اصلا معنی نمیده ساخت یک دنباله یک بازی هفت سال طول بکشه! (طعنه به تیم راک استار برای ساخت رد دد2) و همین الان شایعه امده GTA6 محتوای چندبرابری نسبت به قبلی ها نداره و برنامه دارند کم کم به داستان بازی اضافه کنند

    به قول جوزف فارس میگه: من نه زن دارم و نه بچه! بازم فرصت نیست رد دد2 رو تموم کنم!

  17. [QUOTE=”Cpt. price, post: 4793712, member: 122954″]
    چقدر جالبه که 7-8 سال پیش و نسل قبل از همین ناتی داگ خواسته شده بود تا الی رو جلوی کاور نسخه اول نذارن، چون تیم مارکتینگ فکر میکرده حضور شخصیت زن جلوی کاور ممکنه برای فروش بازی دردسر ایجاد کنه. 😀 اونم در حالی که جول همچنان توی کاور نسخه اول حضور داشت! (البته که ناتی داگ کوتاه نیومد و کاور تغییر نکرد)

    حالا هم که بعد از این همه سال به شکل خیلی نمادین نسخه دوم تونست همچین رکوردهایی رو بزنه. 😀
    [/QUOTE]
    در ادامه حرفهات فکر کنم الان مطمئن ترین استودیو و سهامدارهاش از آینده بازیهاش، CDPR باشه.
    اگه تا حالا 70-60 درصد نظرشون با ساخت نسخه ای از ویچر با محوریت Ciri بوده، الان دیگه کاملا مطمئن هستن.

  18. اینها با هر بازی سطح استانداردهای خودشون به قدری ارتقا میدن که من واقعا برای بازی بعدیشون ناراحتم که چه زمانی قرار هست منتشر بشه.
    سختی کار این استودیوها اونجاست که بعد یکی 2 هفته مرخصی (شاید) دوباره باید بیان استارت بازی بعدی (حالا هرچی که میخواد باشه) بزنن.
    اگه اشتباه میکنم تصحیح کنین، خواستم بگم کم کار بودن ولی نگاه که میکنم همه استودیوهای رده بالایِ پلی استیشن یک بازی یا نهایتا 2بازی تو این نسل ساختن.
    البته به غیر از اینزومنیاک که بتازگی گرفتن ولی کنترادی بازی ساخته 😀

    خدا به داد نسل بعد برسه.

  19. چقدر جالبه که 7-8 سال پیش و نسل قبل از همین ناتی داگ خواسته شده بود تا الی رو جلوی کاور نسخه اول نذارن، چون تیم مارکتینگ فکر میکرده حضور شخصیت زن جلوی کاور ممکنه برای فروش بازی دردسر ایجاد کنه. 😀 اونم در حالی که جول همچنان توی کاور نسخه اول حضور داشت! (البته که ناتی داگ کوتاه نیومد و کاور تغییر نکرد)

    [URL=’https://www.gamesindustry.biz/articles/2012-12-12-naughty-dog-theres-a-misconception-that-if-you-put-a-girl-on-the-cover-the-game-sells-less’]Naughty Dog: We’ve been asked to push Ellie to the back of the box art[/URL]

    حالا هم که بعد از این همه سال به شکل خیلی نمادین نسخه دوم تونست همچین رکوردهایی رو بزنه. 😀

    [QUOTE=”m.d.makan, post: 4793714, member: 7597″]
    اینها با هر بازی سطح استانداردهای خودشون به قدری ارتقا میدن که من واقعا برای بازی بعدیشون ناراحتم که چه زمانی قرار هست منتشر بشه.
    سختی کار این استودیوها اونجاست که بعد یکی 2 هفته مرخصی (شاید) دوباره باید بیان استارت بازی بعدی (حالا هرچی که میخواد باشه) بزنن.
    اگه اشتباه میکنم تصحیح کنین، خواستم بگم کم کار بودن ولی نگاه که میکنم همه استودیوهای رده بالایِ پلی استیشن یک بازی یا نهایتا 2بازی تو این نسل ساختن.
    البته به غیر از اینزومنیاک که بتازگی گرفتن ولی کنترادی بازی ساخته 😀

    خدا به داد نسل بعد برسه.
    [/QUOTE]
    این بندگان خدا با اینکه گاهی اوقات بابت طول کشیدن روند ساخت پارت 2 سوژه شدن اما توی حدودا 4 سال اخیر 3 تا بازی منتشر کردن (2 تا با مقیاس گنده و یکی کوچیکتر) و خب هر سه هم به موفقیت رسیدن. 😀

  20. بسیار خوشحالم که خیلی خوب فروش کرده تو این یک هفته..اصلا کاری به هیچ چیز ندارم….فروش خوب یک عنوان اونم برای استودیو ناتی داگ یعنی اطمینان بیشتر سونی به ناتی داگ برای بلند پروازیهای بیشتر و همچنین انگیزه بیشتر برای بازی بعدی ..شما فکرش رو بکن اگر این بازی خوب فروش نمی رفت..والا دیگه نمیتونستیم یه همچین کیفیت بی نظیری رو تو بازیها تجربه کنیم..این یک حقیقته که اگر بازیی خوب فروش نره اعتماد ، انگیزه ، سرمایه گذاری و خیلی چیزهای دیگه از دست میره.

  21. [ATTACH type=”full” alt=”150612″]150612[/ATTACH]

    کسی حدسی داره که کدوم عنوان فرست پارتی در آینده میتونه رکوردش رو بشکنه و سریعترین فروش تاریخ پلی‌استیشن رو رقم بزنه؟ بازی بعدی ناتی‌داگ هم که انتظار میره IP جدید باشه فکر نکنم به این رکورد نزدیک بشه.
    خیلی سخته پیش‌بینی…مخصوصا با توجه به اینکه بازی تونست از اسپایدرمن هم به مقدار قابل توجهی جلو بزنه…اسپایدرمنی که گیمر و غیرگیمر اکثرا عاشقشن و خیلی از طرف مخاطبای کژوال فروش داشت + درجه‌ی سنی‌اش هم Teen بود که خیلی به فروش کمک کرد.
    اینکه یه بازی بشدت خشن و +18 میاد چنین رکوردی میزنه، وحشتناکه…احتمالا سالها باید صبر کنیم تا این رکورد شکسته بشه.

  22. همش 4 میلیون فروخته؟
    چقدر کم.
    مطمئنا بخاطر اینکه مجبور میشیم تو بازی سگ بکشیم بازی اینقدر کم فروخته 😀
    من دوست داشتم جای اینکه سگ بکشم یا گربه، بتونم حق انتخاب داشته باشم.
    لعنت به دراکمن و ناتی داگ، خیلی حس بدی دارم :))

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا