اخبار بازی

کارگردان بازی The Last of Us Part 2 از دلایل جهان باز نبودن آن می‌گوید

بازی The Last of Us Part 2

تیم سازنده و کارگردان بازی The Last of Us Part 2 در هفته گذشته اطلاعات جدید فراوانی پیرامون جوانب مختلف اثر مورد انتظار خود به اشتراک گذاشتند. به گفته استودیو ناتی‌داگ، بازی مورد بحث بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین اثری بوده که تاکنون ساخته‌اند حال آن که تمامی نمایشی‌هایی که تاکنون از آن صورت گرفته تنها بخش بسیار کوچکی از آن را شامل می‌شوند. اظهارنظری که به طور خودکار سبب می‌شود بسیار رویکرد جهان باز شدن را برای بازی متصور شوند به طوری که بازی یک محیط سندباکس باز و بزرگ را در مقابل پلیرها قرار دهد حال آن که اینگونه نیست.

اگرچه محیط‌های این بازی، بزرگ‌تر و بازتر از قبل‌تر شده تا تاکتیک مبارزه و مخفی‌کاری بیشتری به پلیر در طول سکانس‌های مهیج خود بدهد اما این اثر هم‌چنان قرار است یک تجربه خطی باشد که روش اصلی ناتی‌داگ محسوب می‌شود. نیل دراکمن کارگردان بازی The Last of Us Part 2 در گفتگوی اخیر خود با وبسایت IGN در خصوص ساختار کلی بازی و چگونگی کار کردن عوامل مختلف در زمینه کلی اثزی که قرار است بزرگ‌ترین بازی‌شان باشد توضیحاتی ارائه کرد.

بازی آرام نشده و از هیجان نیفتاده و همان ریتمی که در بازی اول وجود داشت را در خود دارد. به مانند تجربه یک ترن هوایی، شما باز هم وارد یک سفر دیوانه‌وار و احساسی می‌شوید که بخش‌های پرتنش و در عین حال لحظات آرام‌تر، تحریک‌کننده‌تر و تفکربرانگیزی دارد. چنین وقایعی در تمام طول بازی پیاده‌سازی شده‌اند.

با توجه به اینکه در کجای داستان قرار دارید ممکن است محیط بازی را به طور قابل توجهی باز کرده و به شما بگوییم در اینجا موارد اختیاری وجود دارد که می‌توانید جستجو نمایید و یا داستان‌های جانبی وجود داشته و یا اصلا می‌توانید به طور مستقیم به بخش اصلی بعدی بازی بروید. در این مواقع تنش زیادی وجود ندارد. هنگامی که هیجان و تنش به آرامی بالا می‌رود ممکن است ساختار بازی بسته‌تر و خطی‌تر شده و شما یک ست‌پیس تعیین شده و از پیش طراحی شده که خاص عناوین ناتی‌داگ به حساب می‌آید را تجربه نمایید. ما می‌دانیم که با توجه به نیاز داستان در هر دو مسیر که لازم باشد می‌توانیم حرکت کنیم.

برخلاف بازی‌های جهان باز که همیشه ساختاری بزرگ و باز را در مقابل پلیر قرار می‌دهند، چنین ساختاری برای The Last of Us مناسب نیست زیرا سبب می‌شود تنش در آن از بین برود. اگر نیاز باشد پلیر در بازی شخصی را نجات دهد و  در این هنگام بازی به پلیر بگوید “اکنون این شخصیت‌ها را نجات بده … یا این 10 مورد کار را در ماموریت جانبی انجام بده”، این امر سبب می‌شود بازی تنش خود را از دست بدهد.

عنوان مورد بحث در تاریخ 21 فوریه 2020 برابر 2 اسفند 98 به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 منتشر می‎‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا