اخبار بازی

بازی The Last Of Us Part 2 در خاورمیانه ممنوع شد

بنابر گزارشی از سوی طرفداران بازی The Last Of Us Part 2 گویا امکان دسترسی به این بازی به دلایل خشونت زیاد و محتوای مناسب برای بزرگسالان در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

از آنجایی که بیشتر از چند روز تا انتشار بازی The Last Of Us Part 2 فاصله داریم خبر انتشار نشدن این عنوان در بعضی مناطق باعث نارضایتی و نگرانی گیمر ها شده‌ است. طبق تاییدیه منتشر شده توسط سازمان ESRB بازی The Last Of Us Part 2 همانند نسخه قبلی دارای محتویات مناسب برای بزرگسالان خواهد بود به عنوان مثال می‌توان به رابطه الی با رایلی در DLC Left Behind اشاره کرد که شاهد وجود دوباره محتوای این‌ چنینی در تریلر های نسخه جدید بودیم و به احتمال زیاد در سری دوم این قضیه بیشتر خواهد شد چرا که احتمال می‌رود این عملکرد ها ریشه در داستان بازی دارند.

بازی The Last Of Us 2

به گفته نویسنده سریال The Last Of Us در شبکه HBO تمایلات شخصیت الی در سریال، از این قاعده مستثنا نیست و قطعا برخی از سکانس ها دارای محتویات ذکر شده هستند.

به هر حال اتفاقات روی داده باعث شده تا بازی The Last Of Us Part 2 در مناطقی مانند عربستان سعودی و امارات در دسترس نباشد.
با خبری که وب‌سایت Twisted Vortex منتشر کرده است، بعضی از طرفداران در ردیت اعلام کرده‌اند که هیچ خبری از بازی در خاورمیانه مشاهده نمی‌شود و با تایید کردن بخش پشتیبانی پلی‌استیشن این موضوع اهمیت بالاتری پیدا کرده ‌است اما تا کنون اطلاعات رسمی در این باره منتشر نشده است.

بازی اکشن-ماجراجویانه The Last Of Us Part 2 اثر کمپانی Nuaghty Dog که کارگردانی آن را آقای “Neil Druckmann” بر عهده دارد، یک عنوان انحصاری پلتفرم پلی استیشن 4 است که در تاریخ 19 ماه June منتشر خواهد شد.

شما کاربران عزیز می‌توانید دیگر اخبار بازی The Last Of Us Part 2 را در وب‌‌سایت بازیسنتر مطالعه فرمایید.

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”sara700, post: 4766302, member: 51792″]
    خاورمیانه تنها شامل عربستان و‌امارت هست؟؟؟ یا کشورهایی دیگه هم‌ممنوع کرده اند؟
    [/QUOTE]

    بازی برای پیشخرید از استور کشور های خاورمیانه حذف شد.
    استور امارات و بحرین و … هم سرچ یزنید فقط نسخه اول موجوده.

  2. [QUOTE=”Holy Diver, post: 4766390, member: 47666″]
    دقت کن گفتم افکار پوسیده دارم عقیدتون رو نقد میکنم با شخص شما کاری ندارم. حالا اگه اینقدر متعصب که به خودت گرفتی این حرف اون دیگه تقصیر من نیست 🙂
    [/QUOTE]
    پس افکار شما هم گندیدس فقط دقت کن افکارت رو میگم به خودت کاری ندارم

  3. [QUOTE=”Holy Diver, post: 4766374, member: 47666″]
    احترام به عقیده هیچ جای قانون حقوق بشر اعلام نشده دوست عزیز. این احترام به عقیده تبدیل شده به ترس از بیان عقیده ولی هر عقیده لیاقت نقد توهین بدون ترس من داره.

    ما اینجا راجع به حق صحبت میکنیم نه چیزی که به نظر شما درست تره. ولی متأسفانه ایدئولوژی هایی که شما درخواست احترام گذاشتن بهشون رو داری خیلی جالب با مخالفانشون و مرتداشون برخورد نمیکنن. ای کاش این احترام به عقیده ای که میگی رو برای زمانی که واقعا مهم یعنی زمانی که جون افراد مرتد هم درخطره اعلام میکردی.
    [/QUOTE]
    من این حرف رو کاملا قبول دارم که احترام توسط اون‌ ایدئولوژی به مرتدها گذاشته نمیشه و خب میشه با فرهنگ‌سازی درست این قضیه رو هم تغییر داد و نقدش کرد. ولی اینکه توهین کنی طرف مقابلت بیشتر بهت حمله میکنه طبیعتا. اینکه توهین چیز غلطیه یه چیزی بدیهیه و نیازی نیست توی حقوق بشر نوشته بشه. توهین یک چیزیه که ذاتا بده مثل تعصب. ذره‌ای خوبی توش وجود نداره

  4. [QUOTE=”Holy Diver, post: 4766350, member: 47666″]
    من به عنوان یک انسان حق دارم به کسی که گاو میپرسته توهین کنم و بگم احمق چون ممکن بعدا اون گاو تو خواب بهش بگه بمب ببند به خودت جون یه عده بیگناه بگیر. هیچ چیزی اونقدر مقدس نیست که نشه بهش توهین کرد دوست عزیز این دیگه ابتدایی ترین قانون حقوق بشر. آزادی بیان.
    [/QUOTE]
    تصحیح می‌کنم.
    هیچ‌چیز اونقدر مقدس نیست که نشه باهاش شوخی کرد یا نشه نقدش کرد. در کل به نظرم اگه با احترام با همون گاوپرست برخورد کنی تاثیرش خیلی بیشتره تا اینکه توهین کنی. چون توهین همیشه به یک توهین بزرگ‌تر تبدیل میشه. با یک چیز بد نمیتونی چیز بد رو پاک کنی

  5. [QUOTE=”Holy Diver, post: 4766350, member: 47666″]
    من به عنوان یک انسان حق دارم به کسی که گاو میپرسته توهین کنم و بگم احمق چون ممکن بعدا اون گاو تو خواب بهش بگه بمب ببند به خودت جون یه عده بیگناه بگیر. هیچ چیزی اونقدر مقدس نیست که نشه بهش توهین کرد دوست عزیز این دیگه ابتدایی ترین قانون حقوق بشر. آزادی بیان.
    [/QUOTE]
    تصحیح می‌کنم.
    هیچ‌چیز اونقدر مقدس نیست که نشه باهاش شوخی کرد یا نشه نقدش کرد. در کل به نظرم اگه با احترام با همون گاوپرست برخورد کنی تاثیرش خیلی بیشتره تا اینکه توهین کنی. چون توهین همیشه به یک توهین بزرگ‌تر تبدیل میشه. با یک چیز بد نمیتونی چیز بد رو پاک کنی

  6. [QUOTE=”Mj74, post: 4766242, member: 84324″]
    به عقاید مضر، غیر انسانی و تبعیض آمیز باید توهین و انتقاد بشه
    [/QUOTE]
    تو نمیتونی بگی عقاید کی غیر انسانی هست
    اگه اینطوریه منم به این بازی میتونم توهین کنم پس و بگم این کارا مربوط به حیوانه نه انسان
    ظاهرا فقط به افکار شما نباید توهین بشه بقیه مشکلی نیست

  7. [QUOTE=”Mj74, post: 4766242, member: 84324″]
    به عقاید مضر، غیر انسانی و تبعیض آمیز باید توهین و انتقاد بشه
    [/QUOTE]
    جدا از اینکه خودم طرفدار این عقاید نیستم ولی مهر درست و غلط بودن زدن به عقاید کار هرکسی نیست چون درست و غلط مطلق وجود نداره و خیلی از افراد هستن که اینجا شاید اعتقاد دینی داشته باشن و بهشون بربخوره. انتقاد حق دارید بکنید ولی توهین خیر.

  8. [QUOTE=”Deliverer, post: 4766088, member: 127326″]
    این آرشیو جمع کردن هم فکر کنم به گذشته تکاملی انسان ربط داره و در عمیقترین ژنهای ما کدنویسی شده. نیاکان شکارچی-خوراکجو ما که تحت فشار شدید کمبود منابع قرار داشتن و به جمع آوری تقریبا هرچیز به درد بخوری برای روز مبادا و گرسنگی دست میزدن. دقیقا مثل علاقه انسان به مواد غذایی شیرین بخاطر انرژی بالایی که داشته و تو اون دوران منابع بسیار ارزشمندی محسوب میشده.

    خیلی آف تاپیک بود نه:D
    [/QUOTE]
    بیخیال بابا:|

  9. [QUOTE=”Safety & Peace, post: 4766069, member: 67643″]
    هیچ لذتی نداره:D الکی خودتون رو گول نزنین. همش یه عطش برای جمع کردن -عذر میخوام از همگی- کلاغ وار دیسک و آرشیو کردن بازی هاست که معمولا افرادی که اینطوری هستن، بعد از اولین خرید دیجیتالی و رفتن مزه-ش زیر زبونشون بیخیال فیزیکی میشن:D کلا مربوط به بازی هم نمیشه. کلا آدمیزاد دوست داره آرشیو جمع کنه از هر چیزی، چه بازی، چه فیلم و حتی کتاب.
    [/QUOTE]
    والا من دیجیتالی هم خریدم ولی همچنان دیسک ترجیح میدم
    ارشیو جمع کردن خودش یه دنیاس

  10. [QUOTE=”rahyarpaul, post: 4766061, member: 58618″]
    .دقیقا به دنبال باز نشدن این بحث بودیم ،چون بحث دین و اینا بخواد باز بشه ،دیگه نمیشه بست و باید در این تاپیک رو گل گرفت
    ما نمیخوایم بریم تو ریشه ،ما همون سطح رو خواستیم بررسی کنیم.بحث کلی این بود هر کشوری به قانونش رجوع میکنه و براساس اون بن میکنه.
    پایه این میرسه به دین ،ولی الان قانون عربستان داره این بازی رو منع میکنه نه دین عربستان.
    ______________
    در مورد استرالیا ،اونجا هم قانون بر دین ارجح تر هست. بازی state of decay مسئله جنسی نداشت ،فقط بخاطر استفاده از مواد ،اون بن شد.بعد مواد رو با ویتامین جایگزین کردن ،حل شد . استرالیا نسبت به بقیه سخت گیرتره.
    یا shellshock رو بخاطر خشونت بن کرد. این قانونهاشونه و اگه فقط میخواست دین حکم به بن بازی بدهد،این عناوین و عناوین دیگه بن نمیشدن
    [/QUOTE] من خیلی واضح توضیح دادم . یه سری قوانین بر اساس قوانین دینی و شرعی پایه گذاری شده . تو کشور هایی مثل عربستان و نظیر عربستان . بافت جوامع اون کشور و سنت ها و …. هم بهش اضافه کنیم .

    استرالیا قانون بر دین ارجع تر هست ( استرالیا صد در صد کشور پیشرفته تری از کشور های خاور میانه هستش ولی این کشور یه سری مشکلات داره . تو بخش نژادی هم یه سری قوانین سفت و سخت دارن و کلا سیستم قضایی این کشور دچار مشکلاتی هست ) ولی دین نفوذ نهاد های دینی تاثیرات خودش رو در اون کشور گذاشته و اصلا چند باری تو رسانه ها و …. اون کشور جنالی شده بود سر این موضوعات و من فکر کنم ادامه بحث رو ندیم بهتره …

    چه شما دوست داشته باشی ، چه نه دین تاثیرات خودش رو میذاره و بخشی از این گرفتاری ها همون مسائلی هستش که توضیحاتش رو دادم . در ادامه گفتم جنبه های مختلف داره و دین بخشیش هستش . شما داشتی به صورت کامل کتمان میکردی این موضوع رو ….

    بحث کلی هم شما گفتی هر کشوری به قانونش رجوع میکنه به هر حال یه سری از همین قوانین مربوط به قوانین دینی و سنت ها و … در کشور های مختلف هستش . فهمش خیلی راحته ! خیلی .

    قانون عربستان وقتی منع میکنه به خاطر مسائل دینی و بافت مذهبی و …. این کشور هستش ( قوانین دادگستری این کشور قوانین مجازات اسلامی هستش و بر اساس قوانین شرع اسلام نوشته شده ، مثل خیلی کشور های دیگه در خاور میانه . ) کلی از قوانین این کشور با توجه به شرع اسلام گرفته شده و منع بوده ( اون قانونی که شما ازش دم میزنی بر اساس قوانین دینی گرفته شده کلی از قوانین در عربستان و کشور های نظیر عربستان هست و من میگم بحث رو باز تر نکنیم بهتره تازگی ها هم در عربستان یه سری فوانین اسلامی رو لغو کردن و از قوانین مدنی بین المللی الگو برداری کردن .

  11. اون داستان های استرالیا و …که دربارش صحبت شده و ممنوعیت و بن هایی که صورت گرفته تمامی این موارد بخش بزرگیش ریشه در ادیان داره ( نفوذ نهاد های مذهبی در حکومت و … )

    استرالیا هم دین مسیحیت نفوذ زیادی در پارلمان این کشور داره و سخت گیری های بی موردی در بازی هاشون انجام میدن ( حکومت پادشاهی مشروطه داره و به صورت پارلمانی اداره میشه ولی کلیسا در این کشور نفوذ زیادی در حکومت و پارلمان این کشور داره ) وضعیت کشور های خاور میانه هم مشخصه . یه سری حکومت ها ، حکومت های مذهبی هستن و یه سری هم که حکومت های مذهبی نیستن ( به طور مثال کشور عربستان حکومتی پادشاهی داره ولی قوانین این کشور تو بسیاری از بخش های این کشور قوانین اسلامی و شرعی هستش و قوانین اسلامی در بخش های مختلف این کشور قدرت رو در دست داره . بافت جامعه این کشور هم به هر حال اسلامی هستش و جامعه مدنی قدرتمندی نداره . تازگی ها داره رفته رفته یه سری قوانین مدنی و اجتماعی و قضایی این کشور داره پیروی از قوانین مدرن جهانی میکنه و به دنبال تغییر و تحولات ساختاری در قوانین مدنی و اجتماعی و قضایی کشور هستن . تا اسم پادشاهی و یا هر اسم دیگه ای در یه کشور دیگه دیدین فکر نکنین که خب اون کشور حکومتی مذهبی نداره ! یا صرفا دخالت های نهاد های مذهبی توشون وجود نداره !!!! عربستان نمونه مثال این موضوع هستش که قوانین اسلامی در تمامی نهاد های این کشور دخالت داره و کشور های دیگه ای مثل عربستان هم هست و خلاصه صحبت زیاده در رابطه با این موضوع ) ولی مذهب و سنت ( آمیختگی این دو قشنگ به هم ارتباط داره ) باعث شده این بازی در خاور میانه ممنوع بشه نسخه فیزیکش به صورت رسمی .

    همنجسگرایی هم خط قرمز هاش در کشور های اسلامی وضعیت نابسمان تری داره که هم مربوط به حکومت های خاور میانه هستش و هم مربوط به بافت جوامع کشور های اسلامی در خاور میانه . به همین خاطر این بازی TLOU 2 هم در خاور میانه نسخه فیزیکیش به صورت انتشار رسمی ممنوع شده .

    حیف که نمیشه باز تر صحبت کرد وگرنه قشنگ میشد برای دوستان توضیحات کامل تری بدم . این موضوعات ریشه در مذاهب و ادیان داره . ادیان دیگه هم قوانین دست و پا گیر خودشون رو دارن . در یه سری کشور ها به شدت کنترل میشن و در یه سری کشور ها نفوذ خودشون رو دارن ( به طور مثال ترکیه حکومتی سکولار داره ولی در سال های جدید به خاطر حکومت اردوغان و همین طور بافت اسلامی این کشور یک سری مشکلات براشون به وجود اومده و در این کشور مابین تجدد و توحش رقابت شدیدی به رو به وجود آورده ) و در یه سری کشور ها هم که حکومت های دینی قدرت رو کامل به دست دارن ( حکومت هایی هستن که به صورت رسمی تمام و کمال دینی هستن ) و همه چیز رو تحت کنترل خودشون دارن .

    یه بخشی از مشکلات مربوط به حکومت ها هستش و بخشی دیگر به فرهنگ و رسم و رسومات و اخلاقیات کلی مردمان اون کشور ها . تمامی این بخش ها به همدیگه مربوط هستش و به صورت زنجیر وار به هم متصل هستن .

  12. [QUOTE=”XsmokeX, post: 4765991, member: 86477″]
    دیجیتالی بگیرید بره بابا. بازی فیزیکی دیگه به آخرای عمرش داره می رسه :-” بنده شخصا پیش بینی می کنم نسل ده یا حداکثر یازده دیگه فقط نسخه دیجیتالی خواهیم داشت و نسخه های فیزیکی مثل نسخه های فعلی PC فقط یه کد داخلش هست می زنید بازی میاد تو اکانت و آنلاین میگیرید بازی رو…
    [/QUOTE]
    البته بنظرم یکی از دلایلی که فیزیکی میگیرن همون بحث Ownership هست!
    واقعا مگه کمپانی ها زورکی دیگه خودشون ورژن فیزیکی رو تولید نکنن وگرنه مطمئنن هنوزم خیلی ها بخاطر همین موضوع حاضر میشن پول بدن.
    البته با وجود سرویس ها و استریم و اینا اره خیلی محدود تر میشه ولی واقعا بعید میدونم وجودشون از بین بره!

  13. [QUOTE=”XsmokeX, post: 4765991, member: 86477″]
    دیجیتالی بگیرید بره بابا. بازی فیزیکی دیگه به آخرای عمرش داره می رسه :-” بنده شخصا پیش بینی می کنم نسل ده یا حداکثر یازده دیگه فقط نسخه دیجیتالی خواهیم داشت و نسخه های فیزیکی مثل نسخه های فعلی PC فقط یه کد داخلش هست می زنید بازی میاد تو اکانت و آنلاین میگیرید بازی رو…
    [/QUOTE]
    جدا از بحث قیمت بازی دیسکی یه لذت خاصی داره به نظرم

  14. پارسال یکی از بزرگترین فرنچایز های دنیا یعنی Starwars رو توی چین پخش کردن…یک از صحنه هایی که اینطوری بود، کلهم اجمعین اون قسمت از فیلم کات شد…خلاصه نه تنها چیز جدیدی نیست این خبرا، بلکه توی این مناطق عادیه، چون قانون اشون اینه.
    من نمیدونم چرا اینقدر طوری اینجا رفتار میشه که انگار چیز جدیدیه، چون واقعا نیست!

  15. به نظرم یکم این کلمه “غیراخلاقی” تفسیر زیاد داره. مسائل “غیراخلاقی” به خودی خود نشون دهنده بد بودن اون مسئله نیست چه بسا که برای داستان‌سرایی غیرشعاری نیازه. شما نمیتونی یه فیلم گنگستری بسازی ولی توش مواد مخدر و فحش نباشه ولی همه قبول داریم که مواد مخدر و فحش چیز خوبی نیستن با اینکه تو زندگی روزمره مثلا زیاد فحش میدیم و نمیشه توی هنر ازش استفاده نکرد چون هنر بازتابی از زندگی واقعی انسانه. البته بحث برهنگی و مسائل جنسی از فحش و مواد مخدر جداست و دو مورد اول به خودی خود بد نیستن ولی نمیشه اون‌ها رو برای هر سنی به نمایش گذاشت چون باعث تغییر خلق و خو و چه بسا بلوغ زودرس اون‌ها میشه؛ ازین‌رو به این قضایا به طور عامیانه میگیم مسائل غیراخلاقی. همه جای دنیا هم برای سن زیر ۱۸ سال نمیان برهنگی نشون بدن چون هنوز زوده دیدن این مسائل واسشون. حالا چه الی استریت بود چه الان که نیست زیاد تفاوتی اصلا توی مسئله بوجود نمیاره.
    در کل تیتر “محتوای بزرگسالانه” بهتر بود.

  16. [QUOTE=”nihilnigritude, post: 4765866, member: 6488″]
    میخای قبول کنیم؟ یجایی از متنایی که کپی میکنی بزار توش گفته باشه غیراخلاقی مام میگیم باشه این کلمه از خودت نیست
    من از پست اولم روی کلمه ی غیر اخلاقی که نوشتی نقل قول زدم حالا بازم بیا نقل قول کن توضیح بده
    مشکل جوامع خاورمیانه همین تفکرات عقب مونده دیکته شدس حالا باز بیا بگو غیراخلاقی و شما روشن فکر
    [/QUOTE]
    [URL=’https://www.gamesradar.com/the-last-of-us-part-2-has-been-rated-and-it-sounds-as-graphic-as-youd-expect/’]The Last of Us Part 2 has been rated, and it sounds as graphic as you’d expect[/URL]

    اگه اینجا موثق نیست که دیگه حق با شما من حرفی ندارم.
    اینی هم که میگی کلمه غیر اخلاقی رو نشونم بده باید بگم که اگه قرار بود از اول ترجمه کلمه به کلمه ای که شما دنبالشی وجود داشته باشه هممون از Google Translate استفاده میکردیم.
    و به قلم من تکامل نکاتی که گفتم یعنی غیر اخلاقی حالا نمیدونم واسه امثال شما کاملا عادی به نظر بیاد.

  17. [QUOTE=”nihilnigritude, post: 4765860, member: 6488″]
    بله برداشت شخصی فرهنگی شماست
    ?
    [/QUOTE]

    [URL=’https://www.gamesradar.com/the-last-of-us-part-2-review/’]The Last of Us Part 2[/URL] has been given its official age rating by the ESRB board, and you won’t be surprised to learn that Naughty Dog’s [URL=’https://www.gamesradar.com/upcoming-ps4-games/’]upcoming PS4 game[/URL] has been given a hard “M” for “Mature”.

    امیدوارم حداقل بعضی از نکات بازی رو نذارید بر حسب روشن فکری خود…من اوکیم که میگی الی straight نیست نباید بهش گفت غیر اخلاقی منم میگم باشه اوکیه خیلی هم عالی اما اینکه چیز به این واضحی رو قبول ندارید واسم تعجبه الانم با متنی که واستون ارسال کردم امیدوارم بهتر متوجه بشید چون دیگه حرف من نیست که بگید نویسنده خواسته برداشت شخصی شو منتقل کنه.!
    و کاملا از ی خبر موثق واستون نقل شده.

  18. [QUOTE=”nihilnigritude, post: 4765857, member: 6488″]
    شما کلمه غیراخلاقی رو از کجا ترجمه کردی؟
    چیزی که شما میفرمایید یک برداشت شخصی فرهنگی هست نه ترجمه
    [/QUOTE]

    فکر نمیکنم ژانر Nudity اخلاقی محسوب بشه حالا شما میخوای اینو بزاری بر حسب برداشت شخصی بزار اما شما میگفتی چون الی straight نیست میشه غیر اخلاقی؟
    منم گفتم خیر طبق دلایلی که گفتم این بازی از نظر رده بده سنی غیر اخلاقی محسوب میشه.

  19. [QUOTE=”idahadi21, post: 4765854, member: 26872″]
    معنی غیر اخلاقی رو هم فهمیدیم !!!!!!! چون الی straight نیس پس غیر اخلاقیه ؟!!
    [/QUOTE]
    متاسفانه بعضی از دوستان اشتباهی این کلمه رو برای خودشون ترجمه میکنند.
    طبق ESRB بازی دارای المان های یک عنوان غیر اخلاقیه که شامل:
    nudity, sexual content, strong language [and] use of drugs
    هست نه صرفا اینکه الی به قول شما straight نیست.!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا