اخبار بازی

فروشگاه Epic Games هنوز سودآور نیست

 

پنج سال از راه‌اندازی فروشگاه Epic Games گذشته است ولی فروشگاه سود ساز نیست. استیو آلیسون، مدیر کل فروشگاه اپیک گیمز، روز دوشنبه، در روز افتتاحیه دادگاه ضد انحصار اپیک با گوگل، این را گفت. وی گفت که هدف فروشگاه Epic Games همچنان رشد است.

شرکت Epic بازار بازی های رایانه شخصی خود را در دسامبر 2018 به عنوان رقیب پلتفرم Steam راه اندازی کرد. در تلاش برای تصاحب سهم بازار، Epic به سازندگان بازی‌ها تقسیم درآمد سخاوتمندانه‌تری نسبت به Steam ارائه کرد که 88 درصد از فروش به توسعه‌دهنده و 12 درصد به Epic اختصاص داشت.

در مقایسه، استیم به طور سنتی 30 درصد از فروش بازی در Steam را به خود اختصاص داده است، اگرچه در سال 2018 یک سیستم طبقه بندی درآمد را معرفی کرد که اگر بازی های آنها آستانه فروش خاصی را برآورده کنند، سهم بیشتر به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

Epic همچنین هزینه‌های زیادی را برای تضمین نسخه‌های انحصاری زمان‌بندی شده ثرد پارتی هزینه کرده است و میلیون‌ها دلار بر روی بازی‌های رایگان هفتگی خود سرمایه‌گذاری کرده است.

در ماه آگوست، یک طرح جدید انحصاری فروشگاه Epic Games را اعلام کرد. برنامه Epic First Run به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا در صورت موافقت با انحصاری کردن بازی خود به مدت شش ماه در فروشگاه اپیک گیمز، 100٪ درآمد را کسب کنند.

در ماه اکتبر، یکی دیگر از طرح‌های فروشگاه اپیک گیمز که توسعه‌دهندگان را تشویق میکند که عناوین قدیمی‌تر خود را به فروشگاه اپیک بیاورند معرفی شد. در این طرح، صد درصد درآمد شش ماه اول برای توسعه دهنده بازی است.

ماه قبل، اپیک اعلام کرد که قصد دارد حدود 830 کارمند یا 16 درصد از کل نیروی کار خود را اخراج کند. همچنین قیمت Fortnite V-Bucks و برخی از بسته‌های محتوای پول واقعی را افزایش داد و از سال آینده برای استفاده از Unreal Engine خارج از توسعه بازی‌های ویدیویی هزینه دریافت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا