اخبار بازی
موضوعات داغ

اعتراضات علیه نژاد پرستی بازی های ویدئویی را تحت تاثیر قرار داد

هفته گذشته به علت کشته شدن مردی سیاه‌پوست به دست یک پلیس آمریکایی بر بازی های ویدئویی تاثیرات فراوانی گذاشت و بعضی از کمپانی های بازی‌سازی به سیاه‌پوستان تحت حمایت خیریه ها کمک مالی کرده‌اند که نظر رسانه ها را جلب کرد.
در ادامه خبر به اتفاقات این رویداد جهانی علیه نژاد پرستی و تاثیرات آن خواهیم پرداخت.

نژاد پرستی

هفته ای که گذشت به هیچ عنوان ساده نبود بلکه باعث تظاهرات مردم جهان علیه مرگ یک سیاه‌پوست با نام “George Floyd” توسط پلیس در تاریخ 25می شد.

بر اساس آخرین اخبار بازی برخی از کمپانی های بازی‌ های ویدئویی برای واکنش نشان دادن به نژاد پرستی، به سیاه‌پوستان تحت حمایت خیریه ها کمک مالی کرده‌اند، برای مثال کمپانی هامبل باندل 1 میلیون دلار به بازی‌سازان سیاه‌پوست اختصاص داده است. همچنین به تازگی باندلی از بازی های مستقل در وب‌سایت Itch.io به فروش می‌رسد که هدف دارد هزینه آن را صرف حمایت از کمک های جنبش بین المللی Black Lives Matter کند و تا الان مبلغ 70,000 دلار را جمع‌آوری کرده است و طبق آخرین گزارشات تازه ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده‌اند، قصد دارند مبلغ جمع‌آوری شده را تا 99,999 دلار برسانند که دور از انتظار هم نخواهد بود.

اعتراضات علیه نژاد پرستی آمریکا قطعا باعث تغییرات تقویم انتشار آپدیت ها و رویداد های بازی ها هم شده است برای مثال در روز شنبه هفته جاری قرار بود شاهد نمایش های The Guerrilla Collective, PC Gaming Show و Future Games Show باشیم که به هفته بعدی موکول شده‌اند.
EA Play Live برای تاریخ 11 ژوئن برنامه‌ریزی کرده بود اما تاریخ آن به 18 ژوئن تغییر کرد.

شروع رویداد تابستانه شبکه استیم از تاریخ 20 خرداد به 27 خرداد تغییر زمان داد.
و یکی از مورد انتظارترین رویداد های امسال یعنی Night City Wire که مربوط به بازی Cyberpunk 2077 است متاسفانه از تاریخ پنج‌شنبه 22 خرداد به پنج‌شنبه 5 تیر تغییر کرده ‌است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا