اخبار بازی

اژدهای چینی TENCENT نگران آینده خود در صنعت بازی است

کمپانی Tencent، بزرگترین شرکت بازی سازی جهان، نگران آینده خود در صنعت باری است. طبق گزارش‌ها، تنسنت ابراز نگرانی کرده است که ممکن است جایگاه خود را به عنوان بزرگترین شرکت بازی در جهان از دست بدهد. در جریان نشست سالانه Tencent در این هفته، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، آقای Pony Ma گفت که تجارت بازی بیش از 30 درصد از درآمد غول فناوری چینی را تشکیل می دهد، در مواجهه با رقابت سخت در سال گذشته عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش رویترز، Ma گفت: بازی کسب و کار شاخص ما است، اما در سال گذشته، ما با چالش‌های مهمی روبرو بوده‌ایم. ما خود را در ضرر دیدیم، زیرا رقبای ما به تولید محصولات جدید ادامه می‌دهند و باعث می‌شود که احساس کنیم چیزی به دست نیاورده‌ایم.

در حالی که بازی‌های قدیمی‌تر مانند Honor of Kings و PUBG Mobile همچنان به عملکرد قوی خود ادامه می‌دهند، طبق گزارش‌ها، Ma گفت که آخرین بازی‌های Tencent انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در ماه نوامبر توسط شرکت تحقیقاتی Newzoo، کمپانی تنسنت به راحتی بزرگترین ناشر جهان از نظر درآمد در نیمه اول سال 2023 بود. علیرغم کاهش 3.6 درصدی سالانه، درآمد Tencent از بازی در شش ماه اول سال گذشته بالغ بر 15.4 میلیارد دلار بوده است. این باعث شد که این شرکت به خوبی از جایگاه دوم سونی، با 8 میلیارد دلار درآمد، و رتبه سوم اپل، با 6.9 میلیارد دلار درآمد، جلوتر باشد. اگر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هم شامل می شد، درآمد بازی های مایکروسافت به 10.4 میلیارد دلار می رسید، اما خرید ناشر Call of Duty در طول دوره مورد بحث نهایی نشده بود.

در ماه گذشته پس از پیشنهاد قانون‌گذار بازی در کشور چین قوانین جدیدی برای محدود کردن هزینه‌ها در بازی‌های آنلاین وضع شد. کمپانیهای Tencent و دیگر غول بازیسازی یعنی NetEase تقریباً 80 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند. با این حال، سهام آنها هفته گذشته پس از حذف پیش‌نویس قوانین از وب‌سایت خود تا حدودی بهبود یافت و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که می‌توان آن‌ها را تغییر داد تا برای شرکت‌های بازی محدودیت کمتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا