اخبار بازی

به گفته مدیر Take-Two چهل الی پنجاه درصد فروش بازی‌ها از PC حاصل می‌شود

مدیر Take-Two

مدیر Take-Two معتقد است در بازار کنونی صنعت گیم، حدود 40 الی 50 درصد از فروش بازی‌ها مربوط به نسخه کامپیوترهای شخصی هستند. حال آن که زمانی وجود داشت که اکوسیستم بازی‌های کنسولی و کامپیوترهای شخصی بسیار مجزا از یکدیگر بودند. به طوری که بازی که برای یک اکوسیستم ساخته می‌شد مخصوصا برای نقطه قوت و ضعف همان اکوسیستم در نظر گرفته شده بود.

اکنون تا حد زیادی این موانع از بین رفته و کنسول‌های خانگی به میزان زیادی به کامپیوترهای شخصی نزدیک شده‌اند و ورود به عرصه PC Gaming آسان‌تر شده است. استراوس زلنیک مدیر Take-Two در گفتگو با گیم‌اینداستری گفت امروزه هنگامی که به انتشار بازی‌های کنسولی نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم نصف این فروش به واسطه پلتفرم کامپیوترهای شخصی حاصل می‌شود. به همین دلیل تعداد قطعات بیشتری مشابه هم طراحی خواهند شد.

دنیا تغییر یافته است. وقتی عرضه بازی‌ها روی کنسول‌ را در نظر می‌گیریم می‌توان متوجه شد پلتفرم PC چهل الی پنجاه درصد فروش و درآمد بازی‌ها را تشکیل می‌دهد. ده سال قبل، این میزان برابر یک الی دو درصد بود. واضح است که دنیا در حال تغییر است. سیستم بسته قبلی به یک سیستم باز تبدیل شده است. این موضوع به معنی آن است که سخت‌افزار مشابه هم بیشتر ساخته خواهند شد و که خبر بسیار خوبی به شمار می‌آید.

با حرکت زمان به سمت جلو، پلتفرم کامپیوترهای شخصی محبوب‌تر و مین‌استریم‌تر از قبل شده‌اند. تردیدی نیست با توجه به اینکه دسترسی به این پلتفرم آسان‌تر شده و توسعه‌دهندگان بیشتری به سمت آن جذب می‌شوند این موضوع ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا