اخبار بازی

20 میلیون کاربر همزمان در Steam

ویروس کرونا این روزها کاربران بسیاری را خانه نشین کرده است

یکی از تاثیرات دورکاری و خانه نشینی مردم در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، اضافه شدن کاربران پلتفرم دیجیتال گیمینگ شرکت Valve است. بر اساس داده های منتشر شده از وب سایت SteamDB ، تعداد 20,313,451 نفر رکورد 19 میلیونی ماه پیش Steam را ارتقا داده اند. از این تعداد 6.2 میلیون نفر به صورت آنلاین در حال بازی بودند که این تعداد، 1 میلیون نفر بیش تر از افرادی است که در تعطیلات سال نو 2018 میلادی و دوران اوج عنوان PUBG در این پلتفرم حضور داشتند.
به جز استیم ، عنوان جدید و کراس پلتفرم Call of Duty: Warzone هم در اولین هفته انتشار ، 15 میلیون کاربر را به خود اختصاص داد.

عنوان CS:GO به صدر جدول کاربران رسیده است

 تقریبا از یک ماه پیش، آخرین نسخه عنوان محبوب و قدیمی Counter-Strike که در سال 2012 معرفی شد، با تعداد نزدیک به 1 میلیون کاربر فعال در بازی به صدر جدول کاربران استیم برگشته است. این عنوان قدیمی و جذاب چند وقت پیش 20 سالگی اش را جشن گرفت. از 8 سال پیش که نسخه Counter Strike : Global Offensive منتشر شد تا کنون فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد. در ماه گذشته نیز این بازی توانست دو بار و با اختلاف چند روز از هم، رکورد کاربران خود را جا به جا کند و از آن زمان جایگزین عنوان Dota 2 در جدول کاربران Steam شد.  عنوان CS:GO در تاریخ 14 مارس شاهد رقابت همزمان  1,007,062 نفر بود که البته از تاثیر محدودیت های اجتماعی مربوط به ویروس کرونا بر روند افزایشی تعداد کاربر این عنوان به هیچ وجه نمیتوان چشم پوشی کرد.

احسان عجمی نژاد فرد

َAre gamers really scaping Reality or just enjoying different ones ?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا