اخباراخبار بازی

تاریخ عرضه Steam Deck مشخص شد

بنا بر اعلام رسمی شرکت Valve فروش Steam Deck به طور رسمی از 25 فوریه(6 اسفند) آغاز می شود و اولین سری از این کنسول دستی 3 روز پس از آن شروع به ارسال به خریداران خواهد نمود.

ساعاتی پیش و در یک پست بلاگ، استیم اعلام کرد که خریداران در 25 فوریه شروع به دریافت دعوت‌ها خواهند کرد و 3 روز یا 72 ساعت از زمان دریافت ایمیل ارسال شده برای نهایی کردن خرید خود فرصت خواهند داشت. اگر شخصی در این زمان سفارشی را انجام ندهد، نفر بعدی در صف این شانس را دارد که این دعوت نامه ها را دریافت کند.

Valve می گوید امیدوار است ارسال این ایمیل ها را پس از آن به طور هفتگی ادامه دهد.

در ابتدا قرار بود که Steam Deck در پایان سال 2021 عرضه شود، اما Valve چندی پیش اعلام کرد که علیرغم تمامی تلاش های انجام شده، کمبود تراشه ها در سطح جهانی ، روند توسعه این کنسول هیبریدی آنها را نیز تحت تأثیر قرار داده و تاریخ عرضه این دستگاه به سه ماهه اول سال 2022 به تعویق افتاده است.

استیم دک در واقع تلاش Valve برای ورود به بازار کنسول های هیبریدی/دستی بوده و بر طبق وعده های ولو بایستی بتواند کتابخانه بازی های Steam شما را به عنوان یک کنسول دستی اجرا کند. همچنین ولو پیش از این اعلام کرده بود که برخی از بازی‌ها برای Steam Deck بهتر بهینه‌سازی می‌شوند و نسخه جدیدی از سیستم عامل Steam OS به صورت سفارشی برای این کنسول توسعه داده شده است.

در آخر شایان ذکر است که سه مدل مختلف برای سفارش این دستگاه وجود دارد، یک مدل 64 گیگابایتی eMMC، مدل NVMe SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و یک مدل NVMe SSD با ظرفیت 512 گیگابایت.

برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای گیم با بازی سنتر همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا