اخبار بازی

به گفته شرکت گوگل پلتفرم STADIA نتفلیکس بازی‌ها نیست

پلتفرم Stadia

پلتفرم Stadia ظرف چند ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت اما هنوز بصورت واضح از نحوه کار این سرویس و جزئیات آن مطمئن نیستیم. بعضی از کاربران پیش‌بینی می‌کنند که سرویس استیدیا مشابه سرویس نت‌فلیکس (سرویس تماشای فیلم‌ بصورت آنلاین) است و کاربران با پرداخت اشتراک ماهیانه می‌توانند به کلیه محصولات موجود دسترسی داشته باشند. اما به تازگی آقای «آندری دورونیچو» مدیر محصولات Stadia برای از بین بردن برخی ابهامات درباره این سرویس آنلاین، در سایت Reddit توضیحاتی را منتشر کرده است.

مدیر محصولات استیدیا در اینباره گفته است :

سرویس Stadia Pro برخلاف گفته برخی افراد، نتفلیکس بازی‌ها نیست. این سرویس بیشتر به سرویس‌های Xbox Live Gold و PlayStation Plus شبیه خواهد بود. مشترکین Pro از استریم 4K/HDR، صدای با کیفیت 5.1 ، محتوای انحصاری و تخفیف‌های ویژه بهره خواهند برد همچنین تقریبا هر ماه به یک بازی رایگان دسترسی خواهند داشت که این روند با بازی Destiny 2 آغاز می‌شود.

اشتراک Stadia Pro اشتراکی با خدمات بیشتر در پلتفرم Stadia است که کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را خریداری کنند تا به آنچه که آقای «آندری دورونیچو» گفت دسترسی داشته باشند. مشترکین این سرویس خارج از بازی‌های رایگان ماهانه و خدمات بیشتر، باید قیمت کامل سایر عناوین را بپردازند. با این وجود حق اشتراک سرویس Pro در پلتفرم استیدیا ماهانه 10 دلار خواهد بود که دقیقا همانند قیمت اشتراک برتر سرویس نتفلیکس در بریتانیا است.

سرویس Stadia Pro به عنوان بخشی از پلتفرم Stadia در نوامبر 2019 (آبان 98) عرضه خواهد شد. در ابتدای انتشار این پلتفرم تنها راه بازی کردن عناوین مختلف، خرید اشتراک Pro خواهد بود اما با عرضه سرویس Stadia Base در سال 2020 این موضوع تغییر خواهد کرد. در بخش Base سرویس‌ها رایگان خواهد بود اما بازی‌های رایگان ماهانه دیگر وجود نخواهند داشت و کیفیت صدا و رزولوشن به کیفیت 1080p کاهش می‌یابد اما همانطور که گفته شد کاربران در صورت تمایل می‌توانند اشتراک Stadia Pro را خریداری نمایند.

به گفته «شرکت گوگل» سرویس ابری استیدیا همیشه در حال پیشرفت خواهد بود. اما با وجود اینکه در ابتدای عرضه این پلتفرم هیچ بازی رایگانی وجود نخواهد داشت و با متکی بودن این سرویس به اینترنت،  باید منتظر ماند و دید که سرویس استیدیا با چه بازخوردهایی روبه‌رو می‌شود. اگر از علاقه‌ مندان این سرویس جدید هستید، برنامه همه چیز در مورد سرویس گوگل استیدیا را حتما مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا