اخبار بازی

Splinter Cell: Conviction E3 Impressions

اگر به یاد داشته باشید Sam Fisher اخرین بار در سال 2007 بود که خود را نشان داد و بعد از ان مانند یک ستاره دوباره در تاریکی فرو رفت . بعد از این ماجرا بود که تیم مستقر در Ubisoft اعلام کرد که میخواهد روند اصلی بازی را به کلی تغییر دهد و به عبارتی بازی را دوباره از نو معرفی کند !
خیلی ها پس از چیزی که Ubisoft اعلام کرد از بازی ناامید شدند و از همان زمان ان را یک بازی شکست خورده میدانستند . اما ایا واقعا اینگونه شد ؟!

خب خوشبختانه سرانجام E3 که همه منتظر ان بودیم فرا رسید و این بازی نیز در ان حضور داشت و توانست عقیده مردم نسبت به خود را به طور کلی عوض کند .
پس از اتفاقاتی که برای سم در نسخه Double Agent پش امد او به صورت کاملا حرفه ای ناپدید شد . دو سال بعد سم سرانجام خود را نشان داد و به دنبال راننده مستی که دختر او یعنیSarah Fisher را کشت رفت اما قضیعه به این سادگی ها نبود . در همین حین بود که سم به اطلاعات عجیبی دست پیدا میکند و به همین دلیل او به هدف و سمتُ سوی دیگری سوق پیدا میکند . تمامی این اطلاعات در عاقبت تنها یه یک چیز اشاره میکرد و ان واشنگتن بود . جایی که سم میتوانست سرانجام سرنخی از توطئه ای که پشت قتل دختر او بود را پیدا کند . بنابراین سم خود را بار دیگر اماده یک مامورت جدید و البته خطرناک میکند . ماموریتی که این بار با ماموریت های قبلیش به کلی تفاوت دارد !

اما مشکل بزرگی که بر سر راه سم قرار دارد این است که این ماجرا کاملا شخصی تلقی میشود بنابراین بر خلاف گذشته بدون هیچ گونه سلاح و لباس مخصوص پا به این ماجرا میگذارد . از این رو یا باید با جستجو سلاح و وسایل مورد نیاز خود را پیدا کند و یا از سلاح دشمنانی که از بین میبرد کمک بگیرد .
دلیل کوله پشتی که سم در این نسخه ان را همراه خود دارد نیز همین است .

لازم به ذکر هست که Snake Cam معروف سم نیز در این نسخه دیگر وجود ندارد و جای خود را به وسایل دیگر داده است .
به طور مثل شما در این نسخه برای اینکه وضعیت انطرف درب را بررسی کنید از یک تیکه شیشه استفاده میکنید . به این صورت که شیشه را پایین درب به صورت مایل قرار داره و انطرف را مشاهده میکنید !
عنصر جدیدی که به بخش گیم پلی بازی افزوده شده است ” Mark & Execute ” است .
این حالت به شما این اجازه را میدهد که وضعیت هدف خود را قبل از اینکه وارد درگیری شوید شناسایی کنید . بدین صورت که شما میتوانید ابتدا روی دشمنان خود و یا حتی بر روی یک چراغ هدف گذاری کنید و سپس وارد ان اتاق شوید و به انها به صورت اتوماتیک شلیک کنید .

دیگر ویژگی که به این بازی اضافه شده است ” Last Known Position ” میباشد .
در مواقعی که دشمن قدرت دید خوبی دارد و شما را شناسایی میکند سریعا یک نشانه از Sam که مانند روح خود میماند به محیط اضافه میشود و در جایی قرار میگیرد که دشمن اخرین بار در این مکان شما را مشاهده کرده است .
از این رو شما میتوانید از این ویژگی به عنوان یک راه حل برای فرار از ان موقعیت کمک بگیرید در غیر این صورت دشمن از محل اختفا شما اگاه شده و دست به حمله ناگهانی میزند .

شاید مفهوم انتقام گرفتن در ابتدا ساده به نظر برسد اما وقتی که خوب فکر میکنیم میبنیم که اطلاعات گرفتن در بازی از اشخاص و شکنجه دادن انها برای پیدا کردن سوالی که چه کسی دختر سم را در حقیقت کشته است باعث غرور در بازیکن میشود !
در بازی حتی شما برای شکنجه دادن یک نفر و اطلاعات گرفتن از او راه های مختلفی در پیش دارید . بستگی به شما دارد که از کدام راه وارد عمل شوید و البته توقع نداشته باشید که همه ان راه ها سرانجام به یک پاسخ کلی برسند .
شما میتوانید گلوی دشمن خود را بگیرید و با شکنجه دادن او اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید . به هر حال به شما بستگی دارد که سم با انها درگیری فیزیکی پیدا کند یا انها را یکراس خلاص کند !

نکته ی جالبی که در بازی گنجانده شده است این است که در طول بازی گاهی اوقات صحنه هایی از گذشته و دختر سم نیز نمایش داده میشود و یا وقتی شما از دشمن خود دارید مانند چه کسی دختر من را کشته است اطلاعات کسب میکنید جواب ان طرف به صورت فیلم در همان محیط نمایش داده میشود !

گیم پلی بازی مانند نسخه های گذشته به دو روش اصلی خود همچنان پایبند است :

شما میتوانید به صورت کاملا مخفی بازی را پیش ببرید که خب هم لذت این بازی به همین کار هست و هم اینکه کار خود را در حقیقت راحت تر میکنید . با توجه با ماهیت این بازی تاریکی مهمترین چیزی هست که بازیباز در طول بازی به ان فکر میکند . شما میتوانید در بازی به صورت مخفیانه پیشروی کنید که در این صورت تاریکی برای شما بسیار مهم جلوه میکند .
توجه داشته باشید که شما مثل گذشته دارای وسایل و اسلحه های پیشرفته نیستید بنابراین پیشنهاد ما نیز این هست که بازی را به صورت Stealth پیش ببرید .

از طرف دیگر شما میتوانید بازی را به دور از مخفی کاری ادامه دهید و یک جنگ حسابی به راه بیندازید . در Conviction وقتی که لو میروید همه چیز برای شما به خطر میفتد و کار را به شدت برای شما سخت میکند . همچنین اگر وضعیت خود را پایدار نگه دارید و در تاریکی حرکت کنید میتوانید به هدف خود راحت تر برسید .
به هر حال همه چیز بستگی به شما دارد که کدام را انتخاب کنید .

برای از بین بردن دشمنان نیز راه های مختلفی وجود دارد و حتی شما میتوانید از انها برای حفظ جان خود و گروگان گرفتن استفاده کنید . از طرفی سم میتواند از کنار لبه پنجره ها و پرت گاه ها حرکت کند و دشمنانی که نزدیک پنجره قرار دارند را به پایین بیندازد .

صحنه های سینماتیک در بازی بسیار افزایش یافته است و انجینی که در ساخت بازی از ان استفاده شده است به خوبی جواب گوی این صحنه ها نیز بوده است .
گرافیک و فیزیک بازی نیز بسیار مطلوب به نظر میرسد . به طور مثال انفجارهایی که در بازی رخ میدهد وسایل اطراف خود را نیز نابود میکند .
همچنین شما میتوانید از اغلب اجزای محیط به نفع خود استفاده کنید . از سقف ها اویزون بشوید و دشمنان خود را با پریدن بر سر انها از بین ببرید و یا از میز و صندلی ها به عنوان Cover استفاده کنید و رودررو دشمنان خود را نابود کنید و یا حتی انها را به بیرون از ساختمان پرت کنید !

بازی بسیار زیبای Splinter Cell: Conviction قرار است در پاییز امسال منتشر شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا