اخبار بازی

آقای Phil Spencer از تعهد مایکروسافت نسبت به کامپیوتر می‌گوید

آقای Phil Spencer

امروزه گسترش یافتن بخش بازیسازی «شرکت مایکروسافت» بر کسی پوشیده نیست. از خرید شش استودیوی جدید مثل استودیو Playground خالق Forza Horizon تا سازندگان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice یعنی Ninja Theory، این کمپانی در حال افزایش قدرت بازیسازی خود بوده و قصد جبران اشتباهات گذشته را دارد. در این بین، دو تا از مهم‌ترین مالکیت‌های جدید مایکروسافت، به خرید استودیو Obsidian و inXile بر می‌گردد که هر دوی آن‌ها در گذشته برای پلتفرم کامپیوتر عناوین متعددی را منتشر نموده‌اند.

همان طور که در جریان هستید، طی 10 سال گذشته رابطه مایکروسافت و کامپیوتر چندان جالب نبوده. هیچ PC گیمری علاقه به استفاده از Games for Windows  Live که دردسرهای شدیدی را ایجاد می‌کرد نداشت و با توجه به پایان دادن به عمر آن و ایجاد فروشگاه ویندوز 10، حتی این فروشگاه جدید نیز چنگی به دل نمی‌زند و دردسرهای فراوانی را، حتی بعد از 4 سال که از عرضه ویندوز 10 می‌گذرد، برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. پس از مصاحبه‌ای که وب سایت PC Gamer با آقای Phil Spencer رئیس بخش بازیسازی مایکروسافت انجام داده، از ایشان درباره همکاری این کمپانی با تیم‌های جدید، تجربیات به دست آمده از همکاری با تیم‌های قدیمی مثل Lionhead و عرضه عناوین روی کامپیوتر و «شبکه استیم» سؤال پرسیده شد.

به گفته «فیل اسپنسر»، قراردادهای منعقد شده با دو استودیو inXile و Obsidian بخشی از هدف‌ آن‌ها برای خرید تیم‌های حرفه‌ای در ژانرهای خاص، خصوصاً سبک نقش آفرینی، برای ساخت بازی روی پلتفرم‌های مختلف بوده است. مایکروسافت به دنبال قدرتمند ساختن و آزاد گذاشتن تیم‌ها برای شکوفایی استعدادهای خود بوده و قصد دارد بازی‌ها را در دسترس مخاطبین بیشتری قرار بدهد. این دو تیم تمامی منابع لازم برای ارائه خدمات و بازی‌های خود روی هر وسیله‌ای را دارا بوده و ما از تصمیم آن‌ها در زمینه انتخاب پلتفرم پشتیبانی می‌کنیم. بر اساس صحبت‌های فیل اسپنسر، نقش اصلی مایکروسافت در تصاحب مجموعه جدید، مهیا سازی ابزار، استعداد و منابع مورد نیاز به تیم‌های مختلف بوده و قصد تغییر کارکرد و هدف اصلی آن‌ها را به هیچ عنوان ندارد. در همین راستا، تیم Mojang، سازنده بازی ماینکرفت را مثال می‌زند که در سال 2014 خریداری شد.

در ادامه خبرنگار PC Gamer از اسپنسر درباره تعطیل کردن استودیو‌هایی مثل Ensemble (سازنده Age of Empire) و Lionhead (خالق Fable) می‌پرسد. وی اذعان داشت: همکاری کمپانی با این استودیوها مایه افتخار است اما همیشه سخت‌ترین کار دنیا، تصمیم‌گیری برای تعطیل نمودن استودیوها و لغو توسعه یک بازی است. ما از گذشته به طور کامل درس گرفته‌ایم و با تجربه‌ای تازه رو به آینده‌ای روشن قدم بر می‌داریم. به نظر من نتیجه این تجربیات را می‌توان در رویکرد جدید تیم‌هایی همچون Rare و Mojang ملاحظه کرد.

سپس درباره همکاری با شبکه استیم، اسپنسر از ارائه جزئیات معذور می‌شود اما اظهار داشت اخبار مهمی در این رابطه به گوش مخاطبین خواهد رسید. «با وجود اشتباهاتی که در گذشته در رابطه با پلتفرم کامپیوتر انجام داده‌ایم، اما همواره از میراث PC گیمینگ خود مفتخر بوده‌ایم و ارائه بهترین تجربه ممکن روی این پلتفرم، در کنار ایکس باکس در اولویت‌های اصلی ما قرار دارد و قصد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای کاربران کامپیوتر در آینده را داریم.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا