اخبار بازی

احتمال خروج بازی‌های چندنفره فرست‌پارتی سونی از انحصار PlayStation در آینده

فرست‌پارتی سونی

رئیس بخش آمریکا و استودیوهای زیرمجموعه سونی به تازگی اظهار کرده که احتمال دارد در آینده تعدادی از بازی‌های چندنفره فرست‌پارتی سونی از انحصار پلتفرم PlayStation خارج شوند.

روز گذشته بود که شرکت سونی طی یک اقدام غافل‌گیرکننده از خرید و تصاحب استودیو Insomniac Games، سازنده بازی Spider-Man  و بازی Ratchet and Clank خبر داد. پس از آن رئیس استودیوهای سونی یعنی شان لیدن در گفتگو با Bloomberg اظهار کرد که برخی از بازی‌های چندنفره فرست‌پارتی سونی که در آینده تولید می‌شوند ممکن است لزوما در انحصار پلتفرم‌های PlayStation نباشند.

ما باید پلتفرم‌ PlayStation را پشتیبانی کرده و این موضوع جای هیچ مذاکره‌ای ندارد. اما ممکن است در آینده عناوین چندنفره‌ای از استودیوهای زیرمجموعه ما را مشاهده کنید که نیاز دارند برای اجتماع مخاطبین گسترده‌تری در دسترس قرار بگیرند.

باید توجه کرد صحبت‌های شان لیدن به این معنی نیست که بازی‌های سونی به مانند تعدادی از عناوین مایکروسافت که تاکنون برای Nintendo Switch عرضه شدند، برای کنسول‌ها و پلتفرم‌های شرکت‌های رقیب نیز در دسترس قرار می‌گیرند. بلکه بدین معنی است که ممکن است تعدادی از بازی‌های این شرکت برای پلتفرم کامپیوترهای خانگی نیز منتشر شوند تا مخاطبین بیشتری برای خود دست و پا کنند.

چنین چیزی چندان بی‌سابقه هم نبوده است. هنگامی که کمپانی Sony Online Entertainment (که اکنون با نام Daybreak Game Company هم شناخته می‌شد) هنوز وجود داشت و تا پیش از آن که سونی تصمیم بگیرد این کمپانی را در ابتدای سال 2015 به Columbus Nova بفروشد، بازی‌های آنلاینی که توسط این توسعه‌دهنده ساخته می‌شدند برای هر دو پلتفرم PS4 و PC منتشر می‌شدند. این موضوع برای بازی DC Universe Online هم صدق می‌کند که در سال 2011 برای PS3 و PC و سپس برای تمامی کنسول‌های نسل هشتم در دسترس قرار گرفت. بازی‌های این سازنده همواره با تمرکز روی پلتفرم PC ساخته و عرضه می‌شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا