اخبار بازیپلی استیشن 5

برنامه سونی برای عرضه 10 بازی سرویس محور تا مارچ 2026

شرکت سونی طی آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که برنامه دارد تا پایان مارچ سال 2026، 10 بازی سرویس محور را عرضه کند و خرید بانجی هم در رسیدن به این هدف کمک کننده خواهد بود.

انتشار خبر خریده شدن بانجی توسط سونی برای بسیاری غافلگیرکننده بود، البته عجیب بودن این خبر تنها به دلیل مبلغ پرداخت شده توسط سونی نیست، بلکه این خبر نشان دهنده آن است که سونی به دنبال این است تا رویکرد بلندمدت خود را دچار تغییر کند.جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن، به تازگی در مورد اینکه چگونه بانجی قرار است به توسعه بازی‌های سرویس محور فرست پارتی پلی‌استیشن  کمک کند، صحبت کرده است و توضیح می دهد که چگونه این خرید به سونی کمک می‌کند تا دستیابی به  برنامه‌های بلندپروازانه‌ این شرکت ژاپنی را  سرعت ببخشد.

در واقع، به نظر می‌رسد که این تغییر در سیاست های برند پلی استیشن قرار است در طی سال های آینده و به تدریج عملی شود. هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، اخیراً در جریان گزارش سه ماهه درآمد سونی، اظهارات اخیر سایر مدیران پلی استیشن را در مورد اینکه چگونه استودیوهای فرست پارتی سونی از شرکت بانجی در زمینه ایجاد و تداوم تجربه‌های سرویس محور الگو خواهند گرفت، تایید کرد. توتوکی همچنین تایید کرد که سونی قصد دارد در طی سال های پیش رو یا به طور دقیق تر تا مارس 2026، حداقل 10 بازی سرویس محور را برای پلی استیشن 5  منتشر کند.

با اینکه این بازی‌ها هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند، اما می‌توان تا حدودی حدس زد که این بازی ها ممکن است توسط کدامیک از استودیو های سونی در دست ساخت باشند. همکاری های پلی استیشن با تیم مستقل  AAA Haven Studios ، Deviation Games، و Firewalk Studios همگی بر پایه و اساس ساخت بازی های سرویس محور به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 می باشند.در همین حال، شرکت معروف ناتی داگ که همواره با ساخت بازی های تحسین شده در سبک داستانی تک نفره شناخته می شود، به نظر در حال کار بر روی یک بازی مستقل در رابطه با بخش چند نفره بازی The Last Of Us Part II می باشد.

از سویی دیگر، گزارشات حاکی از آن هستند که استودیوی اینسامنیاک که به تازگی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را منتشر کرده است و در حال حاضر بر روی بازی های Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine کار می کند، بازی دیگر با محوریت آنلاین برای پلی استیشن 5 در دست توسعه دارد که البته ممکن است این پروژه هم با شخصیت های مارول مرتبط باشد.همچنین گزارشات دیگری ادعا می کنند که یک بازی فری تو پلی از سری خاطره انگیز Twisted Metal  در حال حاضر در دست ساخت است.

البته یادمان باشد که خود بانجی هم چندی پیش اعلام کرده بود که یک آی پی جدید با محوریت تجربه چند نفره در دست ساخت دارد ولی این عنوان با توجه به قرارداد های پیش از خریده شدن بانجی توسط سونی، مولتی پلتفرم باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این برنامه سونی برای عرضه 10 بازی سرویس محور کلا بازی ذهنه از طرف این کمپانی ، اصل خبر رو دوستان و عزیزان متخصص ایرانی داخل تلگرام اعلام کردن که سونی در حال ساخت 69 تا بازی سرویس محور برای سال اینده ست و از اون طرف روی 85 تا بازی AAA که اونم برای سال اینده ست داره کار میکنه …که خب ما هم مثل همیشه قدردان این غرور افرینان همیشه در صحنه هستیم ( پاینده باد سونی هیپ هیپ هورا )

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا