اخبار بازی

سونی می‌خواهد حاشیه سود پلی‌استیشن را با عرضه عناوین انحصاری بر روی رایانه‌های شخصی بهبود بخشد

آقای هیروکی توتوکی، رئیس سونی و رئیس پلی‌استیشن، می‌خواهد این شرکت در رابطه با بهبود حاشیه سود بخش بازی‌اش تهاجمی باشد، که به گفته او می‌توان تا حدی با تمرکز بیشتر با عرضه کردن بازی‌های فرست پارتی برای رایانه شخصی به آن دست یافت.

در طی یک جلسه پرسش و پاسخ از توتوکی پرسیده شد که چرا بخش بازی شاهد افزایش درآمد ناخالص است، اما نه در سود، و آیا طرح‌هایی برای بهبود این وضعیت برنامه‌ریزی شده است یا خیر. توتوکی پاسخ داد که دو عامل اصلی وجود دارد که او می‌خواهد روی آن تمرکز کند: سخت‌افزار و بازی‌های فرست پارتی.

در مورد سخت افزار، وی خاطرنشان کرد که به دلیل افزایش قیمت قطعات، کاهش هزینه در این چرخه کنسول نسبت به نسل‌های قبلی واقعاً دشوار است و اشاره کرد که قیمت کنسول‌ها کاهش نمی یابد.

سپس توتوکی به موضوع بازی‌های فرست پارتی پرداخت و روشن کرد که احساس می‌کند انتشار آن‌ها به صورت چند پلتفرمی (که ظاهراً به معنای رایانه شخصی است) همچنان راه‌گشاست. او توضیح داد: در گذشته، ما می‌خواستیم کنسول‌ها را محبوب کنیم و هدف اصلی ساخت یک عنوان فرست پارتی محبوب، کنسول بود. این درست است، اما یک نقطه مشترک در آن وجود دارد، بنابراین اگر محتوای فرست پارتی قوی داریم، نه تنها در کنسول ما بلکه در سایر پلتفرم‌ها، مانند رایانه شخصی، عرضه خواهیم کرد.  این می تواند به بهبود سود عملیاتی کمک کند، بنابراین یکی دیگر از مواردی است که ما می خواهیم فعالانه روی آن کار کنیم. من شخصا فکر می‌کنم فرصت‌هایی برای بهبود حاشیه سود وجود دارد، بنابراین می‌خواهم برای بهبود عملکرد حاشیه سود خود تهاجمی عمل کنم.

سونی در حال افزایش تعداد بازی‌های فرست پارتی است که برای رایانه شخصی عرضه میکند، اگرچه معمولاً مدتی پس از انتشار بر روی PS5 عرضه می‌شوند. با این حال اوایل این ماه، Helldivers 2 برای PS5 و PC بطور همزمان منتشر شد. نتیجه، ثبت بالاترین رکورد کاربران همزمان در استیم، توسط استودیوی‌های پلی استیشن بود. تعداد کاربرانی که Helldivers 2 را همزمان بر روی رایانه شخصی بازی می‌کردند نسبت به آنچه که قبلاً توسط بازیهای سطح بالای سونی مانند God of War، Horizon Zero Dawn و The Last of Us Part I به دست آمده بود، بسیار بیشتر بود. در سال 2022، هرمن هالست، رئیس استودیو پلی‌استیشن گفت که فکر می‌کند بازی‌های آینده کنسول سونی، حداقل بعد از یک سال برای رایانه شخصی عرضه خواهند شد، البته عناوین لایو سرویس به طور همزمان برروی کنسول ps5 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا