اخبار بازیکامپیوتر

اعلام میزان فروش بازی‌های فرست پارتی پلی استیشن بر روی PC

سونی در نشستی که اخیرا با سرمایه‌گذاران برگزار کرده، اولین آمار از فروش بازی‌های فرست پارتی خود بر روی پلتفرم PC را ارائه داده است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Horizon Zero Dawn

سونی در این جلسه اعلام کرد که در میان سه عنوان بزرگ منتشر شده توسط این کمپانی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، بازی Horizon Zero Dawn بهترین عملکرد را داشته است. این عنوان موفق شده تا با فروش 2.39 میلیون نسخه‌ای از آگوست سال 2020 تا پایان مارچ امسال، 60 میلیون دلار درآمد را برای سونی به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر، بازی God of War که اوایل سال 2022 برای PC عرضه شد، بهترین شروع را داشته و خیلی زود به فروش 971 هزار نسخه‌ای دست یافته است. همچنین بازی Days Gone که یک سال پیش برای این پلتفرم عرضه شد نیز 852 هزار نسخه فروخته تا در میان این سه عنوان، جایگاه سوم را به‌خود اختصاص دهد. سونی اشاره کرده که میزان درآمد حاصل از فروش دو بازی God of War و Days Gone بر روی PC، به‌ترتیب برابر با 26.2 میلیون و 22.7 میلیون دلار بوده است.

علاوه بر این، درآمد فروش خالص بازی‌های PC سونی در سال مالی 2021، برابر با 80 میلیون دلار بوده که این عدد در سال قبل از آن، بر روی 35 میلیون دلار قرار داشت. نکته جالب‌تر اینکه سونی انتظار دارد تا این عدد در سال مالی 2022 (از مارچ 2021 تا مارچ 2022)، جهش عظیمی را به‌خود ببیند و به 300 میلیون دلار برسد.

در حال حاضر، تنها نام یک عنوان (بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection) در میان بازی‌های تأیید شده سونی برای PC دیده می‌شود. از این رو باید منتظر ماند و دید که کدام عناوین به دست‌یابی سونی به اهداف تعیین‌شده توسط این کمپانی در بازار PC کمک خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا