اخبار بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5

سونی برای جبران کمبود PS5 تولید PS4 را افزایش نمی‌دهد

در روزهای گذشته اعلام شده بود که شرکت Sony دستور ساخت حدودا یک میلیون کنسول PS4 را برای سال جاری داده است و این تعداد با تقاضایی که در بازار برای این کنسول وجود دارد برابری می‌کند. با این حال سونی این‌ کار را برای جبران و پوشش دادن کمبود مداوم و جهانی کنسول نسل نهمی‌اش، یعنی PS5 انجام نداده است. بلکه تولید کنسول پلی استیشن 4 از ابتدا در برنامه‌ی سال 2022 میلادی آنها قرار داشته است.

PS5 and PS4

سخنگوی سونی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی ژاپنی NLab این موضوع را تایید کرد. او هرگونه تلاش سونی برای پوشش کمبود کنسول‌های نسل فعلی در بازار را رد کرد و توضیح داد این شرکت ژاپنی قصد دارد تا زمانی که کنسول نسل هشتمی‌اش مورد تقاضای مشتریان است، به فروش PS4 ادامه دهد. او همچنین اضافه کرد که کنسول PS4 یکی از پرفروش ترین کنسول‌های بازی سونی بوده و مانند بازار سخت افزار در زمان گذشته، سونی قرار است در طول دوره‌ی انتقال بازی‌های ویدئویی از نسل هشتم به نسل نهم تولید دو کنسول خودش را به صورت موازی پیش ببرد.
برخی منابع به اشتباه اشاره کردند که سونی در ابتدا قصد توقف تولید PS4 را تا پایان سال 2021 داشته اما در آخرین لحظات تصمیم به تغییر برنامه‌ی خود گرفته است. اما چنین اتفاقی رخ نداده و شرکت سونی همواره کنسول‌های نسل قبلی خودش را تا سال‌ها بعد از معرفی نسخه‌ی جدید، در بازار به فروش می‌رسانده است. برای مثال تولید کنسول PS3 در سال 2017 به طور رسمی در ژاپن متوقف شد که تقریبا 4 سال بعد از عرضه‌ی جهانی PS4 است. همچنین خط تولید PS2 تا سال 2013 به کار خود ادامه داد. بنابراین با توجه به تداوم محبوبیت این کنسول نسل هشتمی، سونی ممکن است تا چند سال دیگر به تولید PS4 در تعداد نسبتاً کمی ادامه دهد.

در مقابل مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که تولید تمامی نسخه‌های کنسول ایکس باکس وان در پایان سال 2020 متوقف شده بودند و هیچ برنامه‌ای برای ادامه‌ی حیات این کنسول مطرح نیست. آنها تنها روی تولید کنسول‌های نسل نهمی خود یعنی Xbox Series X و Xbox Series S تمرکز خواهند داشت و از آنجایی که سونی نسخه‌ی مقرون به صرفه‌ای از کنسول نسل نهمی خودش یعنی PS5 تولید نکرده، مجبور است به تولید PS4 ادامه دهد تا گیمرها را در اکوسیستم خود حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا