اخبار بازیپلی استیشنپلی استیشن 4پلی استیشن 5

فقط 1.2 میلیارد دلار از مبلغ خرید Bungie، صرف حفظ اعضای آن می‌شود

عملکرد بی‌نظیر اعضای استودیو Bungie در ساخت یک بازی لایو سرویس مثل Destiny، شرکت Sony را ترغیب کرد که 1.2 میلیارد دلار برای اطمینان از باقی ماندن اعضای این تیم هزینه کند. این شرکت در گزارش مالی خود اعلام کرد که تقریبا یک سوم از هزینه خرید 3.6 میلیارد دلاری آنها برای حمایت و ایجاد انگیزه در کارمندان استودیو Bungie، مشروط بر ادامه‌ی اشتغال آنها در این شرکت، استفاده می‌شود. به عبارت دیگر Sony برای نگه داشتن این تیم در کنار هم هر کاری می‌کند. همچنین این کمپانی وعده‌ی ادامه دار بودن این حمایت‌های مالی را تا دو سال بعد از تاریخ قرارداد فروش، داده است.

destiny-new-light

در مورد اینکه دیگر استودیو‌های خریداری شده‌ توسط Sony چه حسی در مورد این ماجرا دارند، نظری نمی‌توان داد، اما بدیهی است که این شرایط با سایر اعضا یکسان نیست. شرکت Sony به اعضای Bungie آزادی عمل فراوانی داده و حتی مبلغی گزاف برای اطمینان از تجزیه نشدن این گروه خرج می‌کند. این درحالی است که برای صاحبان کمپانی‌های بازی سازی منطقی تر است که بخواهند با ایجاد انگیزه برای کارمندان کلیدی، ارزش خرید خود را حفظ کنند.

تمام این حواشی به نظر کمی مبهم به نظر می‌رسند. در آخر همه‌ی اینها ما را به یاد گفته‌ی تحلیل‌گر صنعت گیم، Michael Pachter در اوایل هفته می‌اندازد:«آیا شرکت Sony طی یک اقدام عجولانه، مبلغ گزافی را به هدر داده است؟»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا