اخبار بازی

شرکت سونی علت غیبت خود در E3 2019 را توضیح داد

رئیس استودیو‌های جهانی شرکت سونی، یعنی آقای Shawn Layden علت غیبت این کمپانی بزرگ در رویداد E3 2019 را توضیح داد. طی مصاحبه انجام شده بین وب سایت CNET و آقای Layden، ایشان از نقش پر اهمیت شرکت سونی در آغاز کار رویداد E3 صحبت کرد. «این رویداد باعث رشد ژورنالیسم و خرده فروشی در دهه 90 شد. اما به مرور زمان و با اتفاقاتی که در سال‌های اخیر پیش آمد، برنامه‌ها و اهداف ما [سونی] تغییر کردند.» به گفته «شان لیدن»، سونی در ماه فوریه رویدادی تحت عنوان Destination Playstation  برگزار می‌کند  که در آن، خرده فروش‌ها و همکاران ترد پارتی را دعوت کرده و گزارشی از برنامه‌های سال جاری ارائه می‌دهد. با گذر زمان، تغییرات گسترده‌ای در زمینه خبرنگاری و فروش بازی‌ها ایجاد شده اما رویکرد E3 در تمامی این مدت ثابت باقی مانده است. لیدن افزود «ما برنامه داریم تا در طول سال، تعداد کمی عنوان بزرگ تولید کنیم و به نقطه‌ای رسیدیم که اگر در E3 امسال شرکت می‌کردیم، طرفداران انتظار رونمایی‌ها و اخبار جدید از ما داشتند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا روند کاری خود را تغییر داده و به جای شرکت در E3، برنامه‌های خود را به نحوی دیگر اعلام کنیم. به نظر ما این رویداد نیز باید عملکردی مشابه Comic Con را دنبال کند. به عبارتی، E3 برای موفقیت باید با محوریت طرفداران برگزار  شود.»

همچنین طبق صحبت‌های وی، استودیوهای سونی طی سه، چهار سال گذشته، عناوین زیادی را تولید کردند تا بتوانند این کمپانی محبوب را به جایگاهی که امروز در آن قرار دارد برسانند. حالا تمرکز شرکت روی ساخت تعداد کمی عنوان بزرگ است. لیدن خاطرنشان کرد: «در کنار استودیوهای فعلی، ما همواره به دنبال خرید تیم‌های جدید خواهیم بود و آن دسته از بازیسازان و تیم‌هایی که از نظر ما ارزش سرمایه گذاری داشته باشند را حتماً مورد بررسی قرار می‌دهیم.»

با وجود تمامی این صحبت‌ها، نظریات و شایعاتی درباره غیبت سونی در E3 امسال وجود دارد و تمامی آن‌ها یک صدا به نزدیک بودن پلی‌استیشن 5 و آماده سازی استودیوهای این شرکت برای نسل بعد اشاره دارند.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا