اخبار بازی

گزارش مالی پلی استیشن: سونی انتظار دارد که فروش PS5 کاهش یابد و بازی بزرگی در سال مالی آینده عرضه نخواهد کرد

سونی می‌گوید انتظار دارد فروش سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 در طول سال مالی بعدی خود به تدریج کاهش یابد و تأیید کرد که در این دوره 12 ماهه هیچ بازی مهمی منتشر نخواهد کرد.

در نتایج مالی این شرکت برای سه ماه منتهی به 31 دسامبر 2023، بخش بازی سونی یک سه ماهه دیگر از نظر درآمد را گزارش کرد که فروش PS5 به 54.7 میلیون رسید که کمتر از پیشبینی‌ها بود، پس پیش‌بینی فروش خود را برای سال بعد کاهش داد.

کمپانی Sony Interactive Entertainment هدف بلندپروازانه فروش 25 میلیون PS5 را برای سال منتهی به مارس 2024 تعیین کرده بود. با این حال، در سه ماهه اخیر، 8.2 میلیون کنسول فروخته است که مجموع فروش را در سال تاکنون به 16.4 میلیون دستگاه رسانده است. این شرکت گفت که اکنون انتظار دارد تا 4 میلیون واحد، یعنی 21 میلیون، از هدف اولیه خود کمتر بفروشد.

این شرکت در حال حاضر انتظار دارد 210 میلیارد ین در سال از بخش خدمات بازی و شبکه خود فروش داشته باشد، با در نظر گرفتن یک بازنگری نزولی به میزان 5 درصد، که به گفته سونی تا حدی به دلیل کاهش فروش و افزایش زیان ناشی از سخت افزار به دلیل تبلیغات است.

هیروکی توتوکی، رئیس، مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد مالی سونی گفت: در مورد سخت‌افزار PS5، که وارد پنجمین سال از زمان عرضه خواهد شد. تا حدی به دلیل ورود به نیمه دوم چرخه کنسول، هدف ما بهینه سازی فروش با تاکید بر تعادل با سود است. بنابراین انتظار داریم فروش واحدها از سال مالی آینده به تدریج کاهش یابد. با توجه به نرم‌افزارهای فرست پارتی، هدف ما ادامه تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت بالا و تولید بازی‌های لایو سرویس است. اما در حالی که پروژه‌های بزرگ در حال توسعه هستند، ما قصد نداریم در سال مالی آینده هیچ بازی بزرگ و اصلی جدیدی مانند بازی God of War: Ragnarok و بازی Marvel Spider-Man 2 منتشر کنیم.

سونی گزارش داده است که تاکنون 10 میلیون نسخه از بازی Marvel Spider-Man 2 را فروخته است. طبق گفته این شرکت، مجموعه فروش Marvel SpiderMan بیش از 50 میلیون نسخه، در پلتفرمهای رایانه شخصی و کنسول، در سراسر جهان فروخته است.

سونی درآمد خدمات شبکه، که شامل PS Plus و درآمد تبلیغاتی می شود، را توانسته دوباره به بالاترین سطح خود برساند، یعنی توانسته درآمد را از 122.2 میلیارد ین در سال گذشته به 137.1 میلیارد ین در سال مالی جدید برساند.

کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن (MAU) نیز به رکورد 123 میلیون نفر رسید که نسبت به سال قبل 11 میلیون نفر افزایش یافته است. سونی می‌گوید که MAU تعداد کل تخمینی حساب‌های منحصربه‌فردی است که در آخرین سه‌ماهه سال 2023 در شبکه پلی‌استیشن بازی کرده یا از خدمات استفاده کرده‌اند.

فروش نرم افزار کنسولهای PS4 و PS5 به میزان 3.2 میلیون نسبت به سال قبل افزایش یافته و به 89.7 میلیون واحد رسیده است. فروش دیجیتالی نرم افزار، 66 درصد از فروش بازی‌ها را به خود اختصاص داده است، در حالی که این رقم در سال گذشته 62 درصد بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا