اخبار بازی

نظرات کمپانی سونی در مورد سرویس Backwards Compatibility

پلتفرم پلی‌استیشن 4 از پیشنهاد جالبی به اسم backwards compatibility پشتیبانی نمی‌کند ولی ایکس باکس وان این سرویس را دارد و به نظر می‌رسد که قرار نیست تغییراتی انجام شود.

در جدیدترین مصاحبه آقای Jim Ryan رئیس بخش پلی‌استیشن اروپا، در مورد سرویس backwards compatibility می‌گوید بااینکه درخواست زیادی می‌شود که این سرویس را راه‌اندازی کنیم، ولی از قابلیت‌های این سرویس استفاده کمی می‌شود.

آقای Jim Ryan می‌گوید:

«بااینکه نظرات ما در مورد این سرویس نشان‌دهنده سطحی بودن آن را می‌دهد، ولی می‌توانم بگویم که این سرویس یکی از قابلیت‌های است که مردم بسیار به درخواست داده‌اند ولی زیاد از آن‌هم استفاده نمی‌شود.»

«در موقعیتی من توانستم عنوان Gran Turismo را بر روی پلتفرم پلی‌استیشن 1،2،3،4 بازی کنم ولی دیگر نسخه‌های پلی‌استیشن 1 و 2 خیلی قدیمی شده‌اند، چرا کسانی هستند مه می‌خواهند این‌ها را بازی کنند؟

شایان‌ذکر است که دارندگان پلتفرم پلی‌استیشن 4 می‌توانند از طریق سرویس استریم PlayStation Now می‌توانند عناوین پلتفرم پلی‌استیشن 3 را بر روی این پلتفرم بازی کنند؛ و از طرفی دیگر بازی‌های پلی‌استیشن 2 را می‌توانند از طریق فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کنند.

در مقابل، دارندگان پلتفرم ایکس باکس وان می‌توانند از پیشنهاد فوق‌العاده‌ای به نام Backwards Compatibility استفاده کنند که این سرویس دارای 300 عناوین مختلف از پلتفرم ایکس باکس 360 است.

در E3 2015 کمپانی مایکروسافت این سرویس را برای صاحبان پلتفرم ایکس باکس وان معرفی کرد. آقای Shuhei Yoshida در جواب به راه‌اندازی این سرویس توسط مایکروسافت گفت:

«کمپانی سونی هیچ برنامه برای راه‌اندازی این سرویس بر روی پلی‌استیشن 4 را ندارد. Backward compatibility سخت است ولی منظور ما این نیست که هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهیم ولی کار راحتی هم برای ما نخواهد بود.»

 منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا