اخبار بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5

آیا لوازم جانبی پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 سازگار خواهند بود؟ سونی پاسخ می‌دهد

شرکت Sony با انتشار پستی بر روی بلاگ رسمی پلی استیشن سعی کرده تا تعدادی از سوالات کاربران در خصوص سازگاری لوازم جانبی پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 را پاسخ دهد. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی ها همراه باشید.

کنسول PlayStation 4 و PlayStation 5

در حالی که تنها چند ماه به عرضه کنسول PlayStation 5 مانده، شرکت سونی در بلاگ پلی استیشن تأیید کرده که کدام یک از لوازم جانبی PS4 بر روی کنسول نسل بعدی این شرکت قابل استفاده خواهد بود. در بلاگ پلی استیشن می‌خوانیم:

  • لوازم جانبی مانند فرمان مخصوص بازی‌های مسابقه‌ای، آرکید استیک و دسته خلبانی لایسنس شده بر روی بازی‌های PS5 (در کنار بازی‌های PS4) قابل استفاده خواهد بود.

 

  • هدست‌های بی‌سیم Platinum و Gold و همچنین هدست‌های ترد-پارتی که از طریق USB و جک صوتی به کنسول وصل می‌شوند، بر روی PS5 قابل استفاده هستند.

 

  • کنترلر دوال شاک 4 و همچنین کنترلرهای ترد-پارتی لایسنس شده توسط پلی استیشن، در بازی‌های ساپورت شده PS4 بر روی PS5 قابل استفاده خواهند بود.

 

  • کنترلر حرکتی PS Move و همچنین کنترلر PS VR در بازی‌های PS VR ساپورت شده بر روی PS5 قابل استفاده خواهند بود.

 

البته سونی در ادامه متذکر شد که همه لوازم جانبی لایسنس شده توسط پلی استیشن بر روی PS5 قابل استفاده نخواهند بود و به‌نظر می‌رسد موارد استثنایی نیز وجود دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که همان‌طور که گفته شد، کنترلر دوال شاک 4 تنها بر روی بازی‌های PS4 قابل استفاده‌اند و کاربران برای انجام بازی‌های PS5، مستلزم استفاده از کنترلر مخصوص این کنسول هستند. سونی در این خصوص می‌گوید:

“ما معتقدیم که بازی‌های PS5 باید از تمام قابلیت و ویژگی‌هایی این پلتفرم بهره ببرند؛ از جمله کنترلر مخصوص آن یعنی دوال سنس.”

در پایان سونی تأیید کرد که PlayStation Camera نیز بر روی PS5 قابل استفاده خواهند بود:” استفاده از PlayStation Camera برای انجام بازی‌های PS VR ساپورت شده بر روی PS5 قابل امکان‌پذیر است. کاربران به آداپتور مخصوص PlayStation Camera نیاز خواهند داشت که بدون هزینه اضافی در اختیار خریداران PS VR قرار می‌گیرد. اطلاعات بیشتری در خصوص چگونگی دریافت این آداپتور در آینده اعلام خواهد شد.”

در اخباری دیگر، ساعاتی پیش اعلام گشت که قسمت جدید برنامه State of Play در پایان همین هفته پخش خواهد شد. بر خلاف شایعات، به‌نظر می‌رسد تمرکز اصلی این قسمت بر روی بازی‌های PlayStation 4 و PlayStation VR خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا