اخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5

توافق سونی و مایکروسافت بر سر قرارداد ده ساله بازی‌های Call of Duty

طبق قرارداد امضا شده تازه بین سونی و مایکروسافت، بازی‌های Call of Duty پس از تکمیل شدن خرید اکتیویژن بلیزارد تا 10 سال آینده برای پلی استیشن منتشر خواهند شد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Call of Duty: Modern Warfare II

این خبر را فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ شرکت Microsoft به‌طور عمومی اعلام کرد. او امروز با انتشار توئیتی نوشت: «خوشحالیم تا اعلام کنیم که مایکروسافت و پلی استیشن برای نگه داشتن Call of Duty بر روی پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند. ما مشتاق دیدن آینده‌ای هستیم که در آن، بازیکنان سراسر دنیا برای انجام بازی‌های مورد علاقه خود انتخاب‌های بیشتری دارند.»

هر چند توئیت اسپنسر اشاره دقیقی به مدت زمان این توافق‌نامه ندارد، اما کاری پرز، مدیر ارتباطات ایکس باکس تعهد 10 ساله مایکروسافت را تأیید کرده است. مایکروسافت پیش از این نیز قرارداد مشابهی را با نینتندو، انویدیا و سایر پلتفرم‌های استریمینگ به امضا رسانده بود تا عرضه شدن Call of Duty بر روی این پلتفرم‌ها را تضمین کند.

پس از پیروزی مایکروسافت در دادگاه آمریکا و رد شدن درخواست تجدیدنظر FTC توسط قاضی، حالا همه نگاه‌ها به سازمان تنظیم بازار و رقابت در بریتانیا (CMA) است تا سرنوشت پرونده Activision Blizzard مشخص شود. CMA پیش از این مخالفت خود با این خرید را اعلام کرده بود، اما به‌تازگی مایکروسافت و این سازمان بریتانیایی بر سر توقف نبرد حقوقی و آغاز مذاکرات جهت رفع نگرانی‌های CMA، به توافق رسیدند. با این‌حساب باید منتظر ماند و دید که وضعیت این پرونده در بریتانیا چگونه به اتمام می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا