اخبار بازی

Sony به سیاست های Microsoft حمله میکند.

به دنبال صحبتی که رئیس اروپایی مایکروسافت، در مورد علت اینکه چرا بازی هایی که ابتدا در PSN عرضه میشوند را در XBL Arcade نیز نمیبینیم داشت؛ سونی نیز به حرف آمد و مایکروسافت را به "مراقبت از تکنولوژی ضعیفش" متهم کرد.

سرپرست ارشد بخش روابط ناشرین (Publisher Relations) در سونی، Rob Dyer اظهار داشت که سیاست های مایکروسافت در مورد بازی ها، جلوی ابداعات و نوآوری های جدید را گرفته، و در واقع مانند مانعی بر سر راه سازندگان بازی های Multi Platform هستند که اجازه ی دسترسی آن ها را به نهایت قابلیت های PS3 نمیدهند.

Dyer میگوید: به نظر من کاری که Chris [Lewis] و سایر مدیران مایکروسافت انجام میدهند، مراقبت از یک تکنولوژی ضعیف است. فکر میکنم آن ها میخواهند این مسئله را تا حد امکان بی سروصدا نگه دارند؛ این که اگر سازندگان چیز اضافه ای در دسیک Blu-ray در نظر داشته باشند، یا محتویات اضافه ای دارند که بالاتر از 9 گیگ است، یا بخواهند کارهایی از این قبیل انجام دهند، باید به یاد محدودیت های کنسول مایکروسافت نیز باشند.
قوانینی که مایکروسافت در مورد بازی های مالتی پلتفرم دارد این است که تمامی بازی هایی که برای Xbox 360 منتشر میشوند، باید "حداقل به طور همزمان" با سایر دستگاه ها عرضه شوند؛ و حداقل به همان اندازه محتویات داشته باشد. و این مشکل بزرگی است که ما با آن ها داریم.

این مسئله ابتدا با بازی های کوچکتر شروع شد، سیاست های مایکروسافت در Xbox Live ناشرین را مجبور میکرد که از پس مشکلات فراوانی برآیند تا به شبکه ی آن ها انتقال پیدا کنند، یا در غیر این صورت انتشار بازی توسط خود مایکروسافت صورت میگرفت، که این مسئله اساسا به آن ها این اجازه را میداد که بازی را در انحصار زمانی خود درآورند، و حتی بخواهند که IP را متعلق به خود کنند یا نه، و غیره. در حالی که ما اصلا همچین سیاستی نداریم و برعکس آن ها هستیم، ما همیشه سعی میکنیم به استودیوهای کوچک (Indie) خوش آمد بگوییم، چون میدانیم آن ها نقش بزرگی در این تجارت دارند.

Dyer ادامه میدهد: با گذشت زمان این مسئله فقط در مورد بازی های کوچکتر با استودیو های گمنام صادق نبود، بلکه مسئله جدی تر شد و به ناشرین درجه 1 و 2 هم رسید. یعنی هروقت که ما برای محتویات انحصاری یک بازی در پلتفرم خودمان، محتویاتی مانند چیزهایی که در E3 معرفی میکنیم، با دیگران میذاکره میکردیم، زندگی ناشرین بازی توسط مایکروسافت تلخ میشود، به دلیل اینکه آن ها در بازی چیزهای اضافه ای برای مصرف کننده میگذارند که با پلتفرم ما میتوان آن را تجربه کرد. پس در نگاه ما، کاری که ما انجام میدهیم برای این است که مصرف کنندگانمان تجربه ای بهتر داشته باشند، در حالی که آن ها از تکنولوژی ضعیف خود دفاع میکنند. 

Dyer میگوید در حالی که میتواند درک کند چرا مایکروسافت از این سیاستش دست بر نمیدارد، اما به هر حال در نهایت این مسئله به ضرر مصرف کنندگان است:

من فقط خواستم این مسئله را پس از این که Chris Lewis گفت ما از مصرف کنندگانمان حفاظت میکنیم روشن کنم. این حرف او قابل تحسین است اما، اگر آن ها واقعا همچین کاری میکنند، مصرف کنندگانشان را از چه چیزی محافظت میکنند؟ به نظر میرسد تنها محافظتی که آن ها انجام میدهند این است که مصرف کنندگان نتوانند چیزهای زیادی را با داشتن تکنولوژی ای برتر ببینند. مشکل ما در حال حاضر این است که چنین مسائل جدی ای که مایکروسافت بر سر راه ناشرین میگذارد فقط باعث از بین رفتن تجربیات خوب و اضافه ای میشوند که ممکن بود در بازی های زیادی آن ها را ببینیم و اینطور نشد.

به هر حال چه مردم بخواهند برای این مشکلات در مقابل مایکروسافت بایستند و چه نه، این بستگی به ناشرین و میزان ریسک آن ها دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا