اخبار بازی

انتقاد از مجری اسکای نیوز که به گیمر نوجوان توهین کرده بود

یکی از مجریان شبکه اسکای نیوز به دلیل اینکه در طول برنامه پخش زنده، یک نوجوان 13 ساله که رکورد بازی Tetris را شکسته بود تحقیر می‌کند، موردانتقاد گسترده کاربران و جامعه گیمرها قرار گرفته است.

ماه گذشته ویلیس گیبسون، نوجوان 13 ساله اهل اوکلاهامای آمریکا، توانست به اولین فردی تبدیل شود که بازی اصلی تتریس را در کنسول NES، با رسیدن به مرحله کشتار که در نهایت بازی در آن از کار می‌افتد، شکست بدهد و به پایان برساند؛ همین موضوع هم او را در اینترنت به شهرت رساند.

پیش از این تصور می‌شد که فقط هوش مصنوعی قادر به رسیدن به مرحله «کشتار تتریس» است، اما گیبسون توانست تا مردم را با رکوردشکنی‌اش حیرت‌زده بکند.

وینس کلمنت، رئیس مسابقات جهانی تتریس کلاسیک گفت: «این کار قبلا توسط یک انسان انجام نشده بود. اساسا این چیزی است که تا چند سال پیش همه آن را غیرممکن می‌دانستند.»

با این حال، ظاهرا دستاورد گیبسون 13 ساله به مذاق همه خوش نیامده و مجری شبکه اسکای نیوز انتقادات عجیبی را به این نوجوان و موفقیتش مطرح نموده.

جین سکر، خبرنگار و مجری 51 ساله این شبکه که داستان تتریس را در یک پخش زنده پوشش می‌داد، در پایان پخش گفت: «به عنوان یک مادر، فقط می‌گویم از صفحه نمایش فاصله بگیر، برو بیرون، کمی هوای تازه بخور. شکست دادن تتریس یک هدف زندگی نیست.»

این صحبت نه تنها موجب انتقاد گیمرهای عادی شد، بلکه برخی از افراد مطرح این صنعت هم به آن واکنش نشان دادند. از جمله Bhavina Bharkhada، رئیس انجمن تجارت صنعت بازی بریتانیا، که گفت: «چیزی که درمورد نحوه پوشش این موضوع نگران کننده است این است که اگر یک کودک، قهرمان شطرنج می‌شد همه ما جشن می‌گرفتیم!»

بکی فراست، از روسای شرکت بازیسازی Rare هم خطاب به این مجری گفت: « شکست تتریس کار فوق‌العاده‌ای است… شما در این سن چند رکورد گینس داشته‌اید؟ چه روش حقیرانه، خودخواهانه و وحشتناکی برای کوچک شمردن دستاورد این بچه. من به عنوان یک مادر فوق‌العاده به او (گیبسون) افتخار می‌کنم.»

نظر شما در اینباره چیست؟ حتما در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا