اخبار بازی

Silent Hill E3 2010 Impression

باران شدیدی می بارد ، مه غلیظ باعث شده تا فاصله یک متری از چشمانتان هیچ چیز معلوم نباشد. در ورای این مه چیست ؟ … نگاهی به دست بندی که از سرمای هوا یخ زده می اندازید، انگار که این سرما قفل های آن را خراب کرده و تا ابد باید زنجیر به دست باشید. سرتان را به شیشه ماشین حمل زندانی ها گذاشته اید و به فکر گذشته هستید ، گذشته ای که می توانست بهتر باشد و حال به آینده می نگرید . آیا راهی برای بخشش و رستگاری از گناهان گذشته است ؟ به شهر Silent Hill خوش آمدید، شهری که میزبانش وجدانتان و ساکنانش گناهانتان است.

اگر چه بعد از Silent Hill 4: The Room دچار یک افت در Homecoming بودیم ولی Shattered Memory تقریبا ما را به دوران اوج این سری بازگرداند و حال Konami قصد دارد با عرضه نسخه جدید از این سری محبوب نه تنها طرفداران گذشته را از بازگشت بازی محبوبشان شاد کند ، بلکه شروعی تازه برای آن رقم بزند.

2_5

طبق تریلری که در E3 امسال از این بازی دیدیم ، تمام شواهد گواه یک Silent Hill اصیل را می داد. در این سری بازی ها همیشه با شخصیت های معمولی رو به رو بودیم که کم کم با گناهان گذشته خود آشنا می شدند . این بار تصور کنید با زندانی وارد این شهر می شویم که گناه های نابخشودنی و گاه بزرگتری دارد، پس خودتان به عمق ترس و رو به رو شدن با موجوداتی که تجسم گناهان شما هست پی ببرید. همانند شماره های قبل این بار ماشین حمل زندانی ها در شهر SH چپ می کند و حالا باید از دست پلیس محلی فرار کنید، ولی آیا به همین راحتی می توان از گناهان گذشته گریخت ؟ مسلما جواب را وقتی پیدا می کنیم که با تابلوی Welcome to Silent Hill رو به رو شویم.

شهر SH خیلی خوب و تقریبا شبیه به نسخه دوم ساخته شده. محیط ها پرجزئیات تر و ساختمانها متفاوت تر هستند و مه معروف این بار خیلی طبیعی تر شده ، طوری که ارتفاعات بالا معلوم هست و فقط سطح پایینی مه سفید است. جو تنهایی و مرموز همیشگی بازگشته که بسیاری توان تحمل اتمسفر سنگین آن را ندارند.

4_2

گرافیک هم خوب کار شده که البته خیلی جای کار دارد که مسلما تا زمان عرضه خیلی پیشرفت می کند. این در حالی است که سری های SH گرافیک آنچنان بالایی نداشته اند و از نظر فنی بازی های متوسطی بوده اند و انتظار زیادی هم از این بخش نمی رود. نور پردازی همیشه یکی از نقاط قوط بوده که این بار همانند Alan Wake حتی Volumetric هم شده و ذرات خاک، مه و غبار هم در لایه های نور چراغ قوه دیده می شود.

گیم پلی قرار است همانند قبل باشد و با اجسام محیط به سراغ هیولاها بروید. البته در دمو E3 ما فقط اسلحه را در دست شخصیت اصلی دیدیم ، ولی به طور کلی مثل این که حتی Platforming هم به این شماره اضافه شده .

موسیقی این شماره را دیگر استاد یامائوکا نمی سازد ولی خوشبختانه آهنگ ساز جدید که قبلا روی سریال Dexter هم کار کرده به خوبی از پس موسیقی بر آمده و ما با تم هایی بسیار شبیه به نسخه های قبل رو به رو هستیم.

این بازی توسط Vatra Games ساخته می شود که اولین پروژه آنها هم است و قرار است در سال 2011 برای کنسولهای Xbox 360 و PS3  عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا