اخبار بازی

شرکت Sega پس از 50سال از بازار دستگاه‌های آرکید خارج می‌شود

شرکت Sega از تجارت Arcadeهای ژاپنی کناره گیری کرد و به فعالیتی که بیش از 50 سال در آن سهیم بود پایان داد. هنگامی که همه­‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 تقریبا تمام گردهمایی‌­های اجتماعی را متوقف کرد، تجارت کمپانی Sega در بخش دستگاه‌­های Arcade نیز به شدت آسیب دید و در نهایت شرکت مادر آن یعنی Sega Sammy، هشتاد و پنج درصد از Arcade ها و مراکز تفریحی خود را به شرکت Genda فروخت. این فروش شامل تمامی ماشین­‌های بازی این مراکز تفریحی و همچنین ماشین­‌های جایزه­‌ی معروف Sega است، 15 درصد باقی‌مانده از Arcade های موجود هم در هفته اخیر به شرکت Genda فروخته شد.

sega-arcade

شرکت Sega تنها اپراتوری نیست که در حیطه‌­ی تجارت Arcade ضرر کرده، اما یکی از برجسته ترین آنها است. این کمپانی که یکی از پایه­‌های اصلی تجارت Arcade بود، در سپتامبر 2020 به دلیل انقضای قرارداد اجاره ساختمان و عدم اطمینان در مورد آینده چنین کسب‌و‌کارهایی در پی وقوع بحران‌های اخیر مربوط به ویروس کرونا، مجبور شد ساختمان Akihabara Building 2 خود را تعطیل کند.

زمانی که بقیه­‌ی سهام Arcade این شرکت به طور کامل به کمپانی Genda تحویل داده شود، برند تمامی وسایل سرگرمی در این مکان­‌ها از Sega به GiGO (Genda GiGO Entertainment) تغییر می‌کند.

رئیس Genda GiGO یعنی Hisashi Kataoka در یک مصاحبه اعلام کرد:« برای قدردانی از قدمت 56 ساله سگا و میل ما به تحقق آرزوی مردم برای تجربه یک سرگرمی واقعی، فروشگاه­‌های Sega در سرتاسر کشور، نام خود را به GiGO تغییر خواهند داد. ما ابتدا در شهرهای Ikebukuro Akihabara و Shinjuku شروع به کار خواهیم کرد و سپس کل کشور را در بر خواهیم گرفت.»

اگرچه بازار Arcade ها از زمان اوج خود در دهه 1980 به شدت افت کرده، اما خبر خوب این است که سگا در حال حاضر همچنان ماشین‌های Arcade را تولید کرده و به فروش خواهد رساند. همچنین علاقه‌مندان میتوانند نسخه­‌ی مینیاتوری Arcade Sega را که در سال گذشته به تعداد اندک تولید شده‌ را خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا