اخبار بازی

شایعه: بازی Scalebound به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود

بازی scalebound

پس از معرفی بازی Scalebound برای نخستین بار در جریان E3 2014 روی استیج «شرکت مایکروسافت»، سؤالات متعددی درباره ماهیت بازی در ذهن طرفداران شکل گرفت. این عنوان که توسط Hideki Kamiya، خالق عناوینی همچون Bayonetta و Devil May Cry ساخته می‌شد، قرار بود تا به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شود و ضعف حضور مایکروسافت در بازار  شرق را بپوشاند. متأسفانه با تمام دشواری‌هایی که «استودیو پلاتینیوم گیمز» برای ساخت این عنوان پشت سر گذاشت، در تاریخ نهم ژانویه سال 2017، با انتشار بیانیه‌ای رسمی توسط مایکروسافت، توسعه بازی به طور کامل لغو شد.

اخیراً شایعاتی از منابع معتبر به گوش می‌رسد که بر اساس این شایعات، «شرکت نینتندو» نه تنها مالکیت IP را به دست آورده، بلکه درحال حاضر، مشغول توسعه بازی Scalebound بوده و در نظر دارد آن را به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند. لازم به ذکر است که تمامی حقوق این عنوان تا اوایل سال گذشته در دست مایکروسافت قرار داشت اما از آن جایی که این شرکت برنامه‌ای برای IP مذکور نداشت، نام تجاری بازی را رها کرده و به احتمال زیاد شرکتی دیگر، یا به عبارتی «نینتندو»، فرصت را  غنیمت شمرده و مالکیت این اثر را به دست آورده است.

گفتنیست نینتندو و پلاتینیوم گیمز در گذشته روابط بسیار خوبی را با یک دیگر داشته‌اند. از ساخته شدن بایونتا 2، Star Fox Zero و The Wonderful 101 که برای کنسول Wii U عرضه شدند تا بایونتا 3 و Astral chain که با نظارت شخص «هیدکی کامیا» برای سوییچ ساخته می‌شوند. در حالی که تأیید بازی Scalebound برای سوییچ آن هم به صورت انحصاری امری غیر منتظره به نظر می‌رسد، اما هنوز هیچ گونه اطلاعاتی درباره ساخت آن منتشر نشده و مشخص نیست که پلاتینیوم گیمز، تولید آن چه پیشتر متوقف شده بود را ادامه می‌دهد و یا پروژه‌ای جدید را آغاز خواهد کرد.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا