اخبار بازی

عربستان سعودی یک میلیارد دلار در شرکت Embracer سرمایه‌گذاری کرد

بر اساس گزارش بلومبرگ، خزانه دارایی دولتی عربستان سعودی، یک میلیارد دلار در شرکت هلدینگ بازی و رسانه‌ی Embracer سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت Embracer استودیوهایی همچون Gearbox ( سازنده سری Borderlands) و Crystal Dynamics (سازنده سری Tomb Raider) را داراست که اخیرا با قیمت 3.1 میلیارد دلار خریداری شد. اقدامِ صورت گرفته توسط دولت عربستان سعودی، نتیجه‌ی تصمیماتی‌ست که به تازگی برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر روی صنایع مختلف و متنوع کردن منبع درآمد دولت عربستان گرفته شده است. می‌دانیم که بخش عمده‌ی درآمد این کشور از سوخت‌های فسیلی‌ست و دولت نیز در پی اعمال تغییراتی در آن است.

Embracer

نتیجه‌ی این تصمیمات، در سرمایه‌گذاری‌های دیگر خزانه دولتی عربستان نیز نمود پیدا می‌کند؛ از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی همچون بوئینگ، دیزنی و اوبر گرفته، تا تازه‌ترینِ آن‌ها که سرمایه‌گذاری در شرکت Nintendo بود که ۳ میلیارد دلار هزینه داشت.

این نوع سرمایه‌گذاری‌ها از سوی عربستان معمولا شتاب‌زده‌تر سرمایه‌گذاری‌های کلانِ آشنا از سوی دولت‌های دیگر است. از طرفی عربستان سعودی سابقه‌ی خوشایندی در رابطه با نقض قوانین حقوق بشر و پذیرفتن محتوا‌های خانوادگی (اعم از موارد مربوط به سینما و بازی‌های ویدئویی) ندارد و اخیرا نیز، به جنایات جنگی در جنگ یمن متهم شده است. بنظر ‌می‌رسد عربستان سعودی از این سرمایه‌گذاری‌ها قصد دیگری (بغیر از تغییر منبع درآمد اصلی خود از صادرات سوخت‌های فسیلی) نیز دارد؛ تغییر چهره‌ی خود از نگاه دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا