اخبار بازی

تلاش سامسونگ برای پشتیبانی Xbox Series X از مانیتورهای ultrawide

یکی از هیجان انگیز ترین موارد PC گیمینگ در سال 2020 انتخاب های متنوع PC گیمرها برای روش بازی کردنشان است و به نظر می رسد سامسونگ در حال فشار آوردن به مایکروسافت است تا حداقل یکی از این انتخاب ها را به Xbox Series X نیز بیاورد. سامسونگ اخیرا در مصاحبه ای با PCGamesN  بیان داشت که در حال گفت و گو با مایکروسافت است و تمام تلاششان را برای قانع کردن آنها برای پشتیبانی از مانیتورهای ultrawide (بسیار عریض) خواهند کرد.

بدیهی است که کنسول های نسل حاضر قابلیت پشتیبانی از ultrawide را ندارند و دو کنسول Xbox One X و PS4 Pro به نسبت تصوری 16:9 و نهایت رزولشن 4K محدود هستند. البته این نکته منفی محسوب نمی شود اما وقتی متوجه می شوید که دنیایی از مانیتورهای گران قیمت و پیشرفته ultrawide وجود دارد که این دو کنسول نمی توانند آنها را پشتیبانی کنند، موضوع کمی آزار دهنده می شود.

از نظر فنی شما می توانید همین حالا از یک مانیتور ultrawide برای PS4 یا  Xbox One استفاده کنید و چیزی مانع شما از انجام این کار نمی شود. اما مشکل اینجاست که از آنجایی که این دو کنسول خروجی سیگنال 16:9 دارند، شما با قسمت های سیاه در چپ و راست صفحه مانیتور مواجه خواهید شد. اگر سامسونگ بتواند به مایکروسافت فشار بیاورد تا آنها از نسبت تصویرهای غیر متعارف تر مثل 21:9 و 32:9 پشتیبانی کنند، ما شاهد رزولشن های چشم نوازتری در Xbox Series X خواهیم بود.

واقیت امر این است که در حال حاضر اطلاعات بسیار ناچیزی از توانایی های کنسول های نسل بعد در دسترس است. و نمی توان تایید کرد که به طور قطع پشتیبانی از این قابلیت در آنها وجود خواهد داشت. و حتی در صورت تایید همچین قابلیتی آیا همه توسعه دهنده ها ازاین  قابلیت در بازی هایشان استفاده میکنند یا خیر. اما اگر این اتفاق بیوفتد، خبر بسیار خوبی برای گیمرها، به خصوص کسانی که در حال حاضر چنین مانیتورهایی دارند، خواهد بود.

قطعا در آینده ای نزدیک خبرهای بیشتری در باره Xbox Series X می شنویم، پس ما مشتاقانه منتظر صحبت های مایکروسافت خواهیم ماند.

علی محمد خراسانی

Video Games, Movies and TOOL

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. [QUOTE=”gamer123456, post: 4693254, member: 143876″]
    به نظرم نسبت تصویر 21,9 جذاب تره از 16,9 و امیدوارم در آینده جایگزین استاندارد 16,9 بشه
    [/QUOTE]
    بنظرم این قالب خیلی مناسب گیمینگ نیست تجربه شخصی خودم اینه که یه مقدار میدان دید رو محدود میکنه مخصوصا برای بازیهای اکشن گرچه برای ریسینگ خیلی خوبه. بیشترین کاربردش تو فیلمه تا بازی. علی ایحال اگر ساپورتش بصورت سخت افزاری وجود داشته باشه و به بازی ساز انتخاب رو بده حرکت خیلی مثبتیه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا