اخبار بازی

Sam Lake از دلیل ساخته نشدن الن ویک 2 و ایده‌های بکرش برای ادامه این عنوان می‌گوید

در طول همایش «کلاس آموزشی بازی‌های ویدیویی» [The Video Game masterclass] در شهر «پاریس»، اعضا استودیو «رمدی» هم در بخشی از این همایش حضور پیدا کردند و در خصوص مراحل توسعه «کوانتوم‌بریک»، نسخه رمدی «مکس‌پین 3» و تفاوت آن با نسخه «راک‌استار» و … توضیحاتی را ارایه دادند. بخشی از صحبت‌های این استودیو و البته «سم‌لیک» اختصاص داده‌شده بود به ادامه «الن‌ویک» و دلایلی که تا به امروز ادامه این عنوان ساخته‌ نشده‌است. با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

عنوان الن‌ویک جزو عناوین منحصر به فردی است که طرفداران آن بی‌صبرانه منتظر اعلام ساخت ادامه آن هستند. عنوانی که در سال 2010 منتشر شد و بعد از آن دیگر خبری از ادامه آن نشد. در سال 2013 بود که استودیو رمدی ساخت ip جدیدی با عنوان «کوانتوم‌بریک» را تایید کرد. حال سه سال از مرحله توسعه ‌کوانتوم‌بریک گذشته و تا کمتر از چند ماه دیگر این عنوان منتشر می‌شود. همین امر باعث شده تا روزنه امیدی برای طرفداران الن‌ویک ایجاد شود. روزنه‌ امیدی که هر روز و با نزدیک شدن پایان کار توسعه کوانتوم‌بریک، قوی‌تر می‌شود. امروز در طول همایش TVGM شهر پاریس، سم‌لیک یک بار دیگر این روزنه امید را با صحبت‌های خود برای طرفداران این سری، بیشتر و بیشتر کرد.

«ما تلاش کردیم تا ساخت الن‌ویک 2 را بالافاصله بعد از به پایان رساندن مراحل توسعه شماره اول شروع کنیم، اما بدیهی است که برای ساخت بازی نیاز به یک شریک مناسب، بودجه کافی و یک دیدگاه مناسب داشتیم. الن‌ویک به دلایلی برای رمدی بسیار با ارزش است. الن‌ویک ip ما است و ما صاحب آن هستیم. بنابر این باید خیلی با دقت مطمئن شویم که همه‌عناصر در جای درست خود برای ساخت ادامه این عنوان قرار دارند و این طور که به نظر می‌رسد ما به خوبی ساخت ادامه این عنوان را شروع نکرده بودیم. ما به سراغ ادامه این عنوان رفتیم. نسخه‌ اولیه [پروتوتایپ] آن را ساختیم و بعد از آن به تجربه، آزمایش و انجام نسخه دمو آن پرداختیم و در نهایت با مایکروسافت بحث کردیم. به این دلیل که مایکروسافت شریک ما در شماره اول الن‌ویک بود. بعد از آن طبق صحبت‌هایی که با مایکروسافت داشتیم، به سراغ ایده «کوانتوم‌بریک» رفتیم. به همین دلیل من احساس می‌کنم که در آن زمان بر روی توسعه ادامه الن‌ویک آن طور که می‌خواستیم، کاری انجام ندادیم. در نهایت من فکر می‌کنم، الن‌ویک خوش‌شانس بود. به دلیل که ما در حال تکرار ایده این هستیم که الن‌ویک 2 چگونه باید باشد و با انجام تفکرات زیاد در این راه، به ایده‌های بهتری در خصوص مفهوم کلی ادامه الن‌ویک، دست یافته‌ایم.»
 

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا