اخبار بازیپلی استیشن 5

شایعه: احتمال عرضه کنسول PS5 Pro در سال 2024

به‌تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که از احتمال عرضه ورژن قوی‌تر کنسول پلی استیشن 5 در سال میلادی 2024 خبر می‌دهد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول PlayStation 5

نسل گذشته حدود سه سال پس از پس از عرضه پلی استیشن 4، سونی ورژن قوی‌تر این کنسول را به عنوان یک کنسول بین نسلی روانه بازار کرد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، ممکن است در نسل جدید نیز این اتفاق باری دیگر با زمان‌بندی متفاوت رخ دهد، چرا که به گزارش رسانه اینسایدر گیمینگ، کنسول PS5 Pro در دست تولید است و احتمال دارد در اواخر 2024 از راه برسد.

پیش از این نیز منابع اینسایدر گیمنیگ مدعی شده بودند که تا پایان سال 2023، ورژن دیگری از PS5 با قابلیت جداسازی دیسک درایو عرضه خواهد شد. البته این مدل در حقیقت PS5 Pro نیست و ظاهرا سونی در نظر دارد تا جهت کاهش دادن هزینه تولید و حمل و نقل، مدل ذکر شده را با مدل فعلی PS5 جایگزین کند.

اما در کنار آن، گفته شده که در اواخر 2024 شاهد ورود مدل PS5 Pro به بازار خواهیم بود. در حال حاضر جزئیاتی از مشخصات فنی این سخت‌افزار جدید در دسترس نیست، اما پتنت جدید ثبت شده توسط مارک سرنی، معمار ارشد کنسول PS5، نشان می‌دهد که سونی در پی بهبود عملکرد ری تریسینگ در بازی‌ها است. با وجود اینکه اطلاعات بیشتری از این کنسول به اشتراک گذاشته نشده، اما می‌توان حدس زد که همانند جهش از PS4 به PS4 Pro، کنسول PS5 Pro نیز نسبت به PS5 عادی گرافیک، عملکرد و سرعت ارتقایافته‌ای خواهد داشت.

اینسایدر گیمینگ همچنین در گزارش خود ذکر کرده که احتمالا حداقل تا سال 2028 خبری از عرضه کنسول PS6 نخواهد بود. در پایان، باید توجه داشت که سونی تاکنون ساخت PS5 Pro را تأیید یا تکذیب نکرده و اطلاعات لو رفته تنها در حد شایعه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا