اخبار بازی

شایعه: نسخه جدیدی از بازی Silent Hill توسط Japan Studios درحال ساخت است

در چند ماه اخیر شایعات مختلفی از سری Silent Hill به گوش رسیده‌اند که خبر از بازگشت آن می‌دهند. اخیرا نیز اطلاعات جدیدی منتشر شده که جزئیات جالبی را از روند ساخت این بازی لو می‌دهد.

بازی Silent Hill

این شایعه، از طرف کاربری به نام AestheticGamer در توئیتر (یا Dusk Golem در ResetEra) می‌آید که قبلا اطلاعات مربوط به سری Resident Evil را لو داده‌بود. طبق ادعای این کاربر، نسخه جدید Silent Hill توسط تیم Japan Studios و با همکاری شرکت کونامی و سونی درحال ساخت است. قسمت هیجان‌انگیز این شایعه، آنجاست که کارگردان و نویسنده نسخه اول بازی Silent Hill یعنی آقای Keiichirō Toyama هم‌اکنون در استودیوی نام‌برده فعالیت می‌کند.

حدود دو سال پیش بود که کونامی برای دو پروژه مرتبط با Silent Hill به دنبال نیروهای جدیدی می‌گشت. به نظر می‌رسد شرکت Sony از این فرصت استفاده کرده و طی یک همکاری با کونامی، ساخت نسخه جدید این سری را آغاز کرده‌است. اگر اطلاعات Dusk Golem صحیح باشد، این دو ناشر ژاپنی هزینه ساخت را با هم فراهم خواهند کرد اما بودجه اختصاص یافته به بازی نسبت به سایر عناوین انحصاری پلی استیشن کمتر است.

در پایان نیز Dusk Golem گفت آهنگساز سری سایلنت هیل (Akira Yamaoka) و کارگردان هنری نسخه دوم و سوم (Masahiro Ito) برای کار بر روی نسخه جدید بازگشته‌اند. او مدعی است که احتمالا این بازی در اواخر امسال معرفی خواهد شد. از آنجایی که کونامی پیش‌تر اعلام کرده‌بود به دنبال بررسی راه‌های مختلف برای احیای این سری محبوب و قدیمی است، طرفداران امیدوارند با ورود به نسل بعد پس از چندین سال عنوان جدیدی را از سری Silent Hill تجربه کنند.

مطالب پیشنهادی:

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫58 نظرها

  1. تایپک ش مال خودمه. :D

    حتی حاضرم با تک تکنون سر تایپک بازی (:((:|[-o<)، دوئل کنم. :D

    دیگه خیالم راحته که بعد از رونمایی پلی استیشن ۵ و اعلام تاریخ عرضه اش، این بازی هم معرفی میشه. :D

    just wait and see

    تهدید به بن؟ :-?
    پس جام قدرت تو هم سرمست کرده. :-":-s

  2. اون مانگا آرتیسته که رفته بود کونامی و عکس گذاشته بود، اینو گذاشته دیروز:

    بد از معرفی این DLC برای DBD اینو گذاشته تو اینستاگرام. مدیونید اگه فکر کنین سایلنت هیله:D

    تایپک ش مال خودمه. :D

    حتی حاضرم با تک تکنون سر تایپک بازی (:((:|[-o<)، دوئل کنم. :D

    دیگه خیالم راحته که بعد از رونمایی پلی استیشن ۵ و اعلام تاریخ عرضه اش، این بازی هم معرفی میشه. :D

    just wait and see

  3. اون مانگا آرتیسته که رفته بود کونامی و عکس گذاشته بود، اینو گذاشته دیروز:

    بد از معرفی این DLC برای DBD اینو گذاشته تو اینستاگرام. مدیونید اگه فکر کنین سایلنت هیله:D

    خیلی شبیه سایلنت هیل کوجیماست چیزایی که این آرتیسته گذاشته جملات اون رادیوی که تو p.t بود رو یادت میاد شاید خود کوجیما داره بازی رو میسازه

  4. او رو اینسایدره گفت کنسل شده.

    بیشتر از بودجه امیدوارم از لحاظ وقت و اینا چه سونی و چه کونامی ملعون وقت بهشون بده.
    کلا سایلنت هیل 3 وار نشه که بندگان خدا هدفشون یک چیز دیگه بوده ولی چیزی که بالا دستی ها انتظار داشتن، باعث شد به یک بازی متفاوت تبدیل شه.
    همینکه تیم قدیمی رو آوردن نشون میده واقعا میخوان یک سایلنت هیل اصیل تحویل بدن:D

  5. اینو فعلا داشته باشین تا اصلش بیاد:D


    DLC جدید برای Dead By Daylight که Silent Hill هست و کرکتر Cheryl رو به عنوان بازمانده، کله هرمی رو به عنوان قاتل و مدرسه رو به عنوان لوکیشن جدید اضافه میکنه به بازی:D جالبه که اولین باره داریم خبری از SH میشنویم بعد از چند سال. پیش میشه گفت شایعات مبنی بر لایسنس بازی های کونامی توسط بقیه سازنده ها درست هست:D

    دیگه اون سایلنت هیل استدیو ژاپن حتمیه… فقط این مال کوجیما چیزی ازش معلوم نیست.
    من که خودم بعید میدونم به نتیجه ایی برسه:D

  6. کونامی، کوجیما رو فالو کرده :D ربطی نداره چون اونم فالو کرده کونامی رو احتمالا مربوط به زمان حضورش تو کونامی هس

    View attachment 141029

    View attachment 141132
    View attachment 141133

    ظاهرا بازی یه soft reboot
    Silent Hills که قرار بوده استاد کوجیما بسازه به نظر این دوستمون احتمالا زیاد کنسل شده

    به چه جراتی کوجیما همچین کاری کرده نمیفهمم موتور دسیما رو ازش بگیرن اونوقت ببینیم استاد میخواد چکار کنه

  7. خب این دوستمون تایید کرد Toyama همراه Ito و Yamaoka با هم روی silent hill کار می کنن \m/

    140702

    (ظاهر PS5 رو به همگان نشان می دهد و کمی بعد با انتشار تیزری نسخه جدید سایلنت هیل رو معرفی می کند. :D8->)

    ولی انصافا تا سونی یا کونامی چیزی نگه نمیشه به این حرف ها اکتفا کرد.:|:D

  8. همینو میخواستم بدونم. خدا رو شکر بالاخره بازی رو گذاشتی کنار و اقرار کردی بهش.
    ====
    Silent Hills Reportedly Back In Development At Konami

    البته میگن این WGTC زیاد معتبر نیست و نمیشه به حرفاش استناد کرد.

    اگه این خبر درست باشه کوجیما برگشته سر خونه اول خب مرد حسابی همونجا میموندی شرم آوره واقعا

  9. در حالی که دارید یه بحث جذاب ولی کاملا بی ربط به تاپیک رو ادامه میدید :D خواستم بگم یکی از اینسایدرهایی که از معرفی سایلنت هیل جدید خبر داده دیروز گفتش که سایلنت هیلِ ساخته کوجیما منتفیه و خود بازی خیلی زود معرفی میشه.

    پ.ن: حالا چون دیدم خیلیا این قضیه رو اشتباهی فهمیدن، اینم بگم کسایی مثل ویندینگ رفن فقط از چهرشون استفاده نشده و توی خلق خود کارکتر به کوجیما کمک کردن. حالا اینکه چجور کارکتری در اومدن قابل بحثه ولی خب اونقدرم که بعضیا فکر میکنن اینایی که باهاشون همکاری شده نخودی نبودن واقعا. :D

  10. من همین دوماه پیش DS رو بازی کردم و متاسفانه خیلی با بازی مشکل داشتم. :| گیم‌پلی بازی اصلا برام مشکل نداشت و اتفاقا باحال هم بود(البتا بعد از اتمام بخش داستانی دیگه نشد تحملش کنم)
    بیشتر مشکل من با بازی، سر روایت داستان بد بازیه. مدز میکلسون جز بازیگرای موردعلاقمه و بازیش تو سریال هانیبال شاهکاره و بعد از اینکه فهمیدم تو بازی نقش داره خیلی خوشحال شدم ولی متاسفانه اصا کوجیما انگار نمیخواد از بازیگر، بازی بگیره. بیشترین استفاده‌ای که از مدز میکنه استفاده از کاریزمای چهره‌اشه.
    نورمن ریداس هم من حقیقتش سریال واکینگ‌دد رو ندیدم و سطحش رو نمیدونم ولی توی این بازی واقعا جالب نبود. اصا بازی نمی‌کرد فقط خودش بود انگار و اصلا نمیشد باهاش ارتباط گرفت. یه کات‌سین افتضاح هم داخل بازی مربوط به ساعت شنی بود. من نمیدونم اصا اون بازیگر دختر رو از کجا اورده بود نه بیان بازیگری داشت نه صدای بازیگری(به نظرم کوجیما باید ده‌تا برداشت دیگه می‌گرفت لااقل) و اونجا خیلی سعی میکنه که با موسیقی بازی، افتضاح بازیگرا رو جبران کنه و بگه" احساسی شید". گاهی هم حس می‌کنم که دوست داره عادت‌ها و کارای عجیب به شخصیت‌ها اضافه کنه و با اینکار اونارو تبدیل به کارکتر کنه که متاسفانه خیلی وقت‌ها(توی DS منظورمه مگرنه MGS قبل از نسخه پنجم شاهکارن) شخصیت‌ها از تیپ فراتر نمیرن. بعضی دیالوگ‌ها هم اینقدر تکرار و تکرار و تکرار میشن توی بازی که حالت شعارزده پیدا میکنن و از شنیدن اون‌ها عصبی میشین واقعا. ایده DS میشد توی یک بازی خیلی‌ کم‌خرج‌تر و چندتا گوینده ساده‌تر(حتی بازی ایندی) وارد کرد. حقیقتش وقتی من دیدم که مدز میکلسون رو وارد بازی کرده انتظار کات‌سین‌هایی در حد تلو پارت ۲ داشتم.

    فقط مدس میکلسن به نظرم خوب کار کرده تو این بازی بقیشون رو کوجیما فقط خواسته از کاریزماشون استفاده کنه

  11. من اصلا روی صحبتم با MGSV و قضایای مربوط به کونامی نیست. در واقع، من اصلا مشکلی با کوجیمای کونامی ندارم. اتفاقا MGSV بر خلاف DS، گیم پلی خوبی داشت منتها قضایایی که وسط ساخت بازی پیش اومد، اجازه نداد بازی اون چیزی که باید بشه، میشد و یه جورایی نصفه کاره ول شد.

    مشکل من دقیقا این پرفکشنیست بودن کوجیمائه. البته به دنبال کمال گرایی (!) بودن به خودی خود مشکلی نیست و طبیعیه که هنرمند بخواد بهترین کارش رو ارائه بده اما روی لبه شمشیر راه رفتن هست و در عین اینکه میتونه یه چیزی رو تبدیل به یه اثر فاخر کنه، میتونه نابودش هم بکنه. باید آیا در تمامی حیطه تخصصیش این پرفکت بودن رو اعمال میکنه یا اینکه به خاطر یه قسمت هایی، باقی قسمت ها رو هم قربانی میکنه؟ چون من احساس میکنم توی DS دقیقا این اتفاق افتاده. اون حسی که میگی کاملا درسته، منتها چه لزومی داره برای فردی که یه استودیوی تازه تاسیس داره و قراره به عنوان اولین بازی اون استودیو، روی یه عنوان جدید کار کنه (اینجا دیگه خبری از MGS و شناخت کوجیما روی این سری نیست)، این همه از هزینه ساخت بازی رو اختصاص به بازیگرهایی بده که قرار نیست معجزه کنن و به جاش میشد از یه آدم عادی هم استفاده کرد؟ اینکه میگی چرا مثلا دراکمن میاد خرج انیمیشن و صداگذاری و … میکنه در حالی که خیلیا متوجه نمیشن، اشتباهه. شاید یه گیمر خیلی خیلی معمولی متوجه نشه (که میشه به نظرم) ولی به قول خودت، اون حسه رو مطمئنا میگیره چون اینجور چیزا و به خصوص انیمیشن، بیشتر در مورد اون حسیه که باید به مخاطب القا بشه. من مشکلی ندارم روی این چیزا هزینه بشه (اتفاقا خیلی دوست دارم انیمیشن های سطح بالا ببینم و کیف کنم) ولی با آوردن یه مشت بازیگر مطرح و نیمه مطرح، مشکل داره و اصلا دلیلی نمیبینم این افراد برای ساخت بازی آورده بشن. مگر چقدر قراره توی بازی صورت این افراد رو ببینیم؟ و به فرض که دیدیم، حالا که چی؟

    بازم میگم من به شخصه مشکلی با آزادی عمل دادن به یه هنرمند نمیبینم، اما شما به عنوان شخصی که قراره هزینه جاه طلبی هایی یکی دیگه رو بدی، واقعا، واقعا چقدر حاضری این کارو بکنی؟ شک نکن اگر در همچین موقعیتی باشی، یه حد و مرزی درست میکنی و انتظارت خاصی داری و همینجوری چشم و گوش بسته پول نمیدی به یه نفر و بگی هر کار دلت خواست بکن باهاش.

    من کوجیما رو به عنوان یه کارگردان به شدت قبول دارم اما بعضی مواقع کارهای مسخره ای میکنه و بدتر از اون، سعی میکنه توجیح کنه کارش رو و برچسب نفهمیدن به بقیه بزنه که بزرگترین اشتباهیه که یه هنرمند میتونه انجام بده و کارنامه خودش رو خراب کنه.

    کوجیما فقط برای شکستن رکورد فالوور توییتر و اینستاگرام این کارو کرد که حتی یه جایزه گینس به خودش داد خیلی دور برداشته بود قبل از عرضه death فکر میکرد هر چی بسازه انقلابیه میخواست راهی که راکستار و ناتی داگ رفتن یه شبه با این بازیگرای هالیوودی بره فقط یه درصد احتمال شکست تجاری death ممکن بود که کوجیما اونو عملی کرد و زحمات اون بازیگرا رو هم به باد داد اون همه هایپ به وجود آورد آخرش هیچی اصلا در حد انتظار ظاهر شد که حالا داره کاپشن ۱۹۰۰ دلاری میفروشه که بتونه هزینه‌ بازی رو برگردونه خب مگه کونامی عقلش کمه که به کوجیما اجازه این کارا رو بده

  12. من همین دوماه پیش DS رو بازی کردم و متاسفانه خیلی با بازی مشکل داشتم. :| گیم‌پلی بازی اصلا برام مشکل نداشت و اتفاقا باحال هم بود(البتا بعد از اتمام بخش داستانی دیگه نشد تحملش کنم)
    بیشتر مشکل من با بازی، سر روایت داستان بد بازیه. مدز میکلسون جز بازیگرای موردعلاقمه و بازیش تو سریال هانیبال شاهکاره و بعد از اینکه فهمیدم تو بازی نقش داره خیلی خوشحال شدم ولی متاسفانه اصا کوجیما انگار نمیخواد از بازیگر، بازی بگیره. بیشترین استفاده‌ای که از مدز میکنه استفاده از کاریزمای چهره‌اشه.
    نورمن ریداس هم من حقیقتش سریال واکینگ‌دد رو ندیدم و سطحش رو نمیدونم ولی توی این بازی واقعا جالب نبود. اصا بازی نمی‌کرد فقط خودش بود انگار و اصلا نمیشد باهاش ارتباط گرفت. یه کات‌سین افتضاح هم داخل بازی مربوط به ساعت شنی بود. من نمیدونم اصا اون بازیگر دختر رو از کجا اورده بود نه بیان بازیگری داشت نه صدای بازیگری(به نظرم کوجیما باید ده‌تا برداشت دیگه می‌گرفت لااقل) و اونجا خیلی سعی میکنه که با موسیقی بازی، افتضاح بازیگرا رو جبران کنه و بگه" احساسی شید". گاهی هم حس می‌کنم که دوست داره عادت‌ها و کارای عجیب به شخصیت‌ها اضافه کنه و با اینکار اونارو تبدیل به کارکتر کنه که متاسفانه خیلی وقت‌ها(توی DS منظورمه مگرنه MGS قبل از نسخه پنجم شاهکارن) شخصیت‌ها از تیپ فراتر نمیرن. بعضی دیالوگ‌ها هم اینقدر تکرار و تکرار و تکرار میشن توی بازی که حالت شعارزده پیدا میکنن و از شنیدن اون‌ها عصبی میشین واقعا. ایده DS میشد توی یک بازی خیلی‌ کم‌خرج‌تر و چندتا گوینده ساده‌تر(حتی بازی ایندی) وارد کرد. حقیقتش وقتی من دیدم که مدز میکلسون رو وارد بازی کرده انتظار کات‌سین‌هایی در حد تلو پارت ۲ داشتم.
  13. این تاپیکو زیاد چک نمیکنم ولی هروقت میام میبینم شما داری با تمام توان هیت میورزی به کوجیما. هیت ورزیدنتم مربوط به خودته ارتباطی به من نداره ولی هیچ ربطی به موضوع تاپیک نداره. تاپیک بازی ایشون هس برو اونجا از ته دل تنفرتو ابراز کن.
    وا بده اینجا عزیز :|

    طرف منو ریپلا زده جواب ندم خب شما نیا

  14. نمیخوام بحثو به بیراهه بکشم ولی همین دوتا ویدیوی پایین از دلایلیه که کوجیما رو جزو تاپ 5 های صنعت گیم کرده:(با قند شکن برید)

    طرف اومده این بحث ها و حرف ها رو 20 سال پیش مطرح کرده و امروز همون مشکلات گریبان مارو گرفته.
    حداقل یه بحث درست و درمون راه بندازید نه اینکه بگید طرف از کمبود توجه اومده خودشو چسبونده به چندتا سلبریتی درجه 2 و امثال این حرف ها.

    من کوجیمای کونامی رو قبول داشتم ولی این ورژن جدیدشو نه حداقل حرفای منو کامل بخون اما گارگردان فوق العاده ای هنوز در بحث کاتسین های بازیاش ولی متاسفانه شروع کرده به توهین کردن به گیمرها کسایی که کلی پشتش وایسادن سر جداییش از کونامی

  15. ظاهرا خیلی ها سایلنت هیل رو با متال گیر اشتباه گرفتن مخصوصا گیمرهای نسل جدید فکر میکنن کوجیما خالق سایلنت هیله چن تا دیدم عین همین حرفها رو جالبه کوجیما ۱۰ تا متال گیر ساخته و یه دموی نیم ساعته فقط از سایلنت هیل ولی اکثرا کوجیما رو با سایلنت هیل میشناسن تا متال گیر

  16. کوجیما همه است؟ اتفاقا من منهای این دو باری اخیر کوجیما رو بهترین داستان گو ویدئو گیم میدونم و دراکمن و لوین باید بدوعن بهش برسن. البته از نظر من. من کماکان معتقدم اپنینگ MGS4 بهترین تاریخه و مثلش نخواهد امد. برای همینم انتظارم از کوجیما خیلی بالاس.

    توضیح دادم، من بیشتر از داستان، با روایت داستان مشکل دارم، هرچند خود داستان هم بی ایراد نیست. اشاره میکنم بهش خلاصه وار، اولین باگ من با روایت DS منقطع بودنشه، یعنی بین هر ند که قراره به مخاطب اطلاعات بده گپ های بسیار طولانی وجود داره و اساسا از یه الگو به شدت تکراری و البته کم جذابیت طبیعت میکنه، یعنی 5 ساعت گیم پلی محض، یه ساعت کاتسین. و کوجیما تقریبا بلد نیست یا نمیتونه عوض دو ساعت دوساعت کاتسین نشون دادن بیاد این اطلاعات داستانی رو درگیر خود گیم پلی بکنه و اجازه بده ذره ذره مطلع بشیم از داستان نه یهو یه فیلم سینمایی ببینیم. شاهکار این قضیه انتهای داستانه که دقیقا به اندازه یه فیلم سینمایی کاتسین نشون میده. این برای من قابل قبول نیست.

    مشکل بعدی اطلاعات دادن های عجیب غریبه، مثلا گاها تو بازی برای یه موضوع فرعی ما یه ساعت کاتسین میبینیم، مثل اون ساعت شنیه، اما یه اطلاعات خیلی مهم رو یهو سم میشینه زمین و یه بابایی تو گوشی باهاش حرف میزنه و اطلاعات میده! این نحوی روایت برای من دیگه جواب نمیده، چون نمونه های بهتری رو دارم میبینم که همه این کارها رو در بطن گیم پلی انجام میدن.

    و مشکل بزرگ بعدی هم روایت الکی پیچیده برای گول زدن مخاطبه. من از کوجیما داستان MGS2 رو دیدم (و همونجا هم بهش ایمان آوردم) که به نظرم شاهکار مطلق دنیای گیمه. اونجا داستان ماهیتن پیچیده و پر چالشه و کوجیما تمام تلاشش رو میکنه با روایت خوب به ما ایده های داستانیش رو بفهمونه، اما تو DS قضیه برعکسه، خود داستان چیز عجیبی نیست، اما انقدر روایت پیچیده شده و انقدر مارو با سکانس های نیمه سورئال و تریک های روایی میپیچونه تا به نظر بیاد با یه چیز خیلی خفن روبروییم. اما اینطور نیست واقعا، داستان DS رو اگه عین آدم روایت کنی یه چیز معمولی و به شدت هم کلیشه ای و تکراریه. کوجیما فقط سعی داره با این ابهام گویی ها ضعف های داستان و بخصوص ضعف های شخصیت پردازیش رو پشت این پیچیدگی پنهان کنه.

    در نتیجه مشکل بزرگ بعدی من هم با شخصیت پردازی های آبکی و بدرد نخوره. بخصوص ریگز که فاجعه است.

    اساسا یه بحثی تو بازی های استوری دریون هست، اونم فیدبک های گیم پلیه. یعنی طبق قانون همیشه یه چلنج گیم پلی با روایت یه بخشی از داستان پاسخ داده میشه و تواضن بین گیم پلی، داستان، تبدیل میشه به ریتم. بازی های ND رو به یاد بیار، استاد این کارن و میتونن با ست پیس ها و سکانس های روایی سینماتیکشون بیان گیم پلی و داستان رو در هم تلفیق کنن. وقتی بازی به شما بی هدف بگه برو 5 ساعت بار اینور اونور کن، و بعد از 5 ساعت یه اتفاق داستانی بیفته یعنی ریتم درستی نداره. بی هدف هم معنا مشخصی داره، درسته از منظر گیم پلی هدف معلومه، اما از منظر روایت نه. شما فقط درگیر یه عالم ماموریت به شدت تکراری میشید تا وقت تلف بشه.

    همینم اتفاقا به کیفیت گیم پلی خوب بازی ضربه میزنه. من گیم پلی رو دوست دارم، اگه DS الکی طولانی و پیچیده نبود، کوجیما میتونست از توش یه بازی 20 ساعته خیلی خوب و بسیار بهتر در بیاره، اما با طولانی شدن بی هدف تاثیرش رو به خاطر تکرار از دست میده.

    کار بدرد بخور یعنی درگیر کردن روایت با گیم پلی و انجام کاری که یا درک ما از داستان رو بهتر کنه، یا به شخصیت پردازی کمک کنه، یا درام رو ببره جلو. این اتفاق تو 10 ساعت اول بازی میفته. شما به واسطه این تنهایی و قدم زدن تو محیط دنیای بازی رو درک میکنید، میفهمید سم چطور آدمیه و هدف نهایی هم کامل روشن میشه، که همون وصل کردن دنیا به همه، اما در ادامه دیگه تکرار مکرراته. یعنی برای من از یه جایی به بعد این قدم زدن به شدت بورینگ و مسخره بود، چون تکراری شد کامل و دیگه چیزی به دانش من از بازی اضافه نمیکرد. هیجان BT ها رفت، دنیای ساکت و تنهاش برام تکراری شد، میدونستم سم کیه و دیگه از حفظ تعادل خیلی لذت نمیبردم. ما صدبار میریم تو این پایگاه ها، بار میزاریم و چیز جدید بر میداریم، یا جایی که کانکت میکنیم سرورهارو، کوجیما با این همه پایگاه تکراری چیکار میکنه؟

    شدو آو کلسوس داستان گویی محیطی نداره؟ ریلی؟ لامصب همه بار روایی داستان روی دوش محیطه، بعد میگی نداره؟ همه حس تنهایی، اپیک بودن محیط، اساطیری بودنش، خالی از سکنه بودن، دور افتاده بودن و هزار تا چیز دیگه رو محیط داره به ما میگیه، بازی که بطور آخرش 4 خط دیالوگ داره و کاتسین نشون میده! منتها تو SotC همه چز به اندازه است و تکراری نمیشه. اونجا هم شما تو یه دنیای بزرگ و خالی از سکنه دارید در تنهایی، در واقع با یه اسب، اکتشاف میکنید و هدف مشخصه، کشتن کلسوس ها، اما چون بازی الکی طولانی نیست، و ادا در نمیاره، همه چیز بی نهایت لذت بخشه و قبل از اینکه به ورطه تکرار بیفته تموم میشه. DS هم 10 ساعت اولش همینطوریه، بعد از اون تبدیل میشه به تکرار. برای همین میگم میتونست یه بازی کوتاه و خوب باشه، اما الکی کژژژژژ دادنش و به همین دلیل گند زدن تو بازی.

    اگه گیم پلی mgsv رو با این داستان ترکیب میکرد چیز خوبی از آب درمیومد ولی صد حیف و لامصب قبولم نمیکنه که گند زده

  17. میاموتو یه مثال بود. به هر حال طبق تعریف شما گیمرهای جدید بازیهای میاموتو رو تجربه نمیکنن پس میاموتو دیگه جایگاه تاریخیش رو نداره. مثال تیم شیفر هم زدم که جوابی براش نداشتین مگر اینکه بگین اونم جایگاهی نداره.

    این صرفا نظر شخصی شما هستش. بنظر خیلی ها مثل من چنین چیزی نیست و کوجیما هنوزم حرف برا گفتن زیاد داره. در ضمن فکر نکنم کسی در چنین جایگاهی باشه برا کسی تعیین تکلیف کنه که باید طرف کنار بکشه یا نه. به خودش مربوطه در نهایت

    به هر حال پدرخوانده رو تجربه بکنن یا نکنن بازم احتمال اینکه از فیلم خوششون نیاد زیاده چون خیلی از المان های اون فیلم ها هم قدیمی شده با توجه به استاندردهای امروز. در نتیجه اصلا اهمیتی نداره که نسل جدید چی میخواد بگه. آثار قدیمی کار خودشون رو کردن و تاثیر خودشون رو گذاشتن و رد پاشون در آثار جدید رو نمیشه نادیده گرفت حالا هرچقدرم که خودشون قدیمی شده باشن. MGSهای قدیمی هم خیلی طولانی نبودن فک کنم شما هیچکدوم رو بازی نکردین آشنا نیستین زیاد باهاشون. من کلا نمیدونم بحث شما چیه الان مشکلتون اینه که گیمرهای تینیجر با بازیهای جدید کوجیما حال نمیکنن؟ خب نکنن چیکار کنیم:D واقعا چه اهمیتی داره که حال بکنن یا نکنن. تاریخ رو که نمیشه پاک کرد. کوجیما تاثیرش رو گذاشته و زحماتش ثبت شده هستش تموم شد رفت. خیلی ها مثل ما همچنان دوس دارن بازیهای جدید کوجیما و ایده های تازه اش رو ببینن نمیفهمم مشکلش برای شماها چیه آخه!! گیر عجیبی دادید کلا درک نمیکنم حرفاتون رو. فک کنم بحث دیگه داره فرسایشی میشه من ترجیحا ادامه نمیدم

    آخه تیم شفر اندازه کوجیما ادعا داره هی بگه من این سبکو اختراع کردم من اونو اختراع کردم و هی I’m back I’m back کنه و اسمشو ۲۰۰ جای بازی بیاره و سالی ۱۰۰ تا مصاحبه کنه و به همه تیکه بندازه

  18. سلام
    اتفاقا منم برای همین "ماموریت‌های اصلی تکراریش" نتونستم و نیمه ولش کردم. در مورد ناقص بودن داستان هم شنیده بودم ولی چون خودم تا آخر داستان رو نرفته بودم برای همین گفتم این رو نگم بهتره ، ولی چه خوب شد شما این مورد رو هم گفتید. خب اینم یه نکته منفی دیگه هست. ببینید من یادمه چپتر اول رو تموم کردم ، بنابراین این مواردی که گفتید رو همش رو میدونم. از وسایل نقلیه و سگ و توسعه مادر بیس و … اتفاقا quiet رو همیشه میبردم برای اسنایپ کردن و … فقط چیزی از کپسول‌های انگلی یادم نیست. مشکل این بود که بعد از کلی ماموریت توی مپ افغانستان و (فکر کنم آفریقا) برای چپتر دوم باز برگشتیم به مپ افغانستان. و باز همون کارهای تکراری. ببینید ببخشید دیگه ، این نظر منه. نظر شما دوستان هم بشدت محترمه.

    ببینید حتی اینجام با هم اختلاف داریم. شما نظر منتقد رو خیلی جدی میگیرید. در صورتی که منتقد هم کسی هست مثل من. مثل هر گیمری دیگه. حالا چندتا بازی بیشتر انجام داده دلیلی نمیشه که اگر چیزی گفت خوبه ، واقعا هست و اگر گفت بده ، واقعا بد هست. اتفاقا بنظر من نظر عموم گیمرها بشدت مهم تر از منتقد هست. اون شخص منتقد هم سلایق مختلفی داره همونطور که هر گیمری دیگه ای داره. شما میتونید بازی ای رو دوست داشته باشید که همه بدش رو میگن ، میتونه هم برعکسش باشه. حالا چون یک منتقد از بازی خوشش آمد و من نوعی بازی رو دوست نداشتم ، استدلال من میشه آبدوغ خیاری؟ این دیگه چه حرفیه آخه …

    میاموتو یه مثال بود. به هر حال طبق تعریف شما گیمرهای جدید بازیهای میاموتو رو تجربه نمیکنن پس میاموتو دیگه جایگاه تاریخیش رو نداره. مثال تیم شیفر هم زدم که جوابی براش نداشتین مگر اینکه بگین اونم جایگاهی نداره.

    این صرفا نظر شخصی شما هستش. بنظر خیلی ها مثل من چنین چیزی نیست و کوجیما هنوزم حرف برا گفتن زیاد داره. در ضمن فکر نکنم کسی در چنین جایگاهی باشه برا کسی تعیین تکلیف کنه که باید طرف کنار بکشه یا نه. به خودش مربوطه در نهایت

    به هر حال پدرخوانده رو تجربه بکنن یا نکنن بازم احتمال اینکه از فیلم خوششون نیاد زیاده چون خیلی از المان های اون فیلم ها هم قدیمی شده با توجه به استاندردهای امروز. در نتیجه اصلا اهمیتی نداره که نسل جدید چی میخواد بگه. آثار قدیمی کار خودشون رو کردن و تاثیر خودشون رو گذاشتن و رد پاشون در آثار جدید رو نمیشه نادیده گرفت حالا هرچقدرم که خودشون قدیمی شده باشن. MGSهای قدیمی هم خیلی طولانی نبودن فک کنم شما هیچکدوم رو بازی نکردین آشنا نیستین زیاد باهاشون. من کلا نمیدونم بحث شما چیه الان مشکلتون اینه که گیمرهای تینیجر با بازیهای جدید کوجیما حال نمیکنن؟ خب نکنن چیکار کنیم:D واقعا چه اهمیتی داره که حال بکنن یا نکنن. تاریخ رو که نمیشه پاک کرد. کوجیما تاثیرش رو گذاشته و زحماتش ثبت شده هستش تموم شد رفت. خیلی ها مثل ما همچنان دوس دارن بازیهای جدید کوجیما و ایده های تازه اش رو ببینن نمیفهمم مشکلش برای شماها چیه آخه!! گیر عجیبی دادید کلا درک نمیکنم حرفاتون رو. فک کنم بحث دیگه داره فرسایشی میشه من ترجیحا ادامه نمیدم

    میاموتو که شخصیت ماریو رو ساخته که تا ابد نماد صنعت گیمه کوجیما یه بیگ باس ساخت که اونم خودش به فنا داد و با این وضعیت گیمرهای جدید تا ۵ سال بعد متال گیر رو هم فراموش میکنن این بازیشم که هیچی البته آیندگان کوجیما به عنوان کسی که خودشو به سلبریتی که خودشو به کیانو ریوز و نورمن ریداس میچسبونه برا گرفتن اندکی اعتبار یاد میکنن و همچنین زدن رکورد فالوور توییتر و اینستاگرام

  19. آماری که شما از فروش mgsv داری مال 2016 یعنی یه سال بعد از عرضه بازی. mgs4 هم یه آمار از 2011 ازش هست که 4 میلیون فروش رفته بعید بعد از اون سال فروش چندانی کرده باشه با توجه به این که فقط رو یه کنسول عرضه شد.

    اگه بیشتر شده بود که کونامی میگفت در ضمن mgs مثل gta و red dead و mario و فیفا نیس که بعد از یکسال فروشش ادامه داره باشه همون یک ماه یا دو ماه بعد از عرضه نسخش پیچیده میشه

  20. خوب این حرفی که شما داری میزنی و مدرکی هم براش نداری قطعا. اگه بخوای ازون ماموریت های اکستریم چپتر دوم فاکتور بگیری( که به نظرم نقطه اوج گیم پلی اتفاقا تو همونجا بیشتر دیده میشه) بازی عملا یه شاهکار تو گیم پلی و من میتونم ساعت ها راجع به این که چرا گیم پلی کامل ترین گیم پلی یه بازی stealth صحبت کنم و این فقط حرف من نیست چهار تا نقد راجع بهش بخونی صد برابر بیشتر از من تعریف کردن از بازی.
    جدا ازین حرفا من بارها گفتم با این کلمه”سلیقه ای” به شدت مشکل دارم. من تو هیچ نقدی ندیدم ارزش یه بازی رو با لفظ “سلیقه ای” عنوان کنن. بازی یا خوب یا بد شما هم نمیتونی رو این بازی ها برچسب “سلیقه ای” بزنی و بعد نتیجه به قول خودت “فکت” بگیری که کوجیما چون بازیش سلیقه ای پس بازیساز افسانه ای نیست.

    فروشش در حد mgs4 بود ولی اون ۶ میلیون فقط رو ps3 فروخته بود mgsv رو ۵ تا پلتفرم ۶ میلیون یه افته بنظرم death که حتی به ۱ میلیونم فکر نکنم رسیده باشه

  21. برای تجربه عنوان های قبلی کوجیما تنها امیدم به سونی هست که برای نسل بعد بتونه قابلیت بکوارد برای PS3 و … داشته باشه.

    مشکل اینکه میخواست فیلم سینمایی بسازه نه بازی همین دو سه هفته که جایزه بفتا رو گرفت یه مصاحبه ای کرد که از 3 دقیقه ۲ دقیقش راجع به فیلم های سینمایی صحبت میکرد و یک کلمه از بازیهایی ویدئویی صحبت نکرد انگار نه انگار گیم دولوپره این مشکل اصلیه

  22. منم موافقم، کوجیما تو این دو بازی آخر رویکرد و فرمول موفق قبلیش، یعنی ساخت بازی های خطی به شدت کارگردانی شده رو کنار گذاشت و زد تو خط بازی OW ساختن اما تجربه هر دو بازی به من اثبات کرده مهارت لازم برای داستان گویی تو یه بازی OW رو نداره و نتونسته مثل قبل فن های خودشو راضی نگه داره.

    مشکل اینکه داستان گویی هاشم افت کرده هر چند با توجه به سنش طبیعه کوجیما مثل میاموتو و میکامی باید کنار بکشه فقط تهیه کنندگی کنه و کارو به افراد جوان و با استعداد بسپره که بتونن دنیای ow خوبی رو پیاده کنن همراه با داستان عالی ولی خیلی بعیده همچین کاری کنه

  23. اضافه کنیم که همون بازی نصفه نیمه هم متاش ۹۳ شد! من که با MGSV:TPP خیلی حال کردم ولی چقدر می‌تونست فوق العاده‌تر باشه اگر کونامی می‌گذاشت کوجیما اون چیزی که میخواد رو بسازه.

    گفتم که جفت طرفین گند زدن و mgs هم رفت رو هوا و سرنوشت این بازی چی میشه خدا میدونه من از این عصبانیم

  24. خوب از اول همینو بگو دیگه:D البته با ID اصلیت. هرچند به نظر من کاملا تابلوعه کدوم کاربری:D

    اضافه کنیم که همون بازی نصفه نیمه هم متاش ۹۳ شد! من که با MGSV:TPP خیلی حال کردم ولی چقدر می‌تونست فوق العاده‌تر باشه اگر کونامی می‌گذاشت کوجیما اون چیزی که میخواد رو بسازه.

    گفتم که جفت طرفین گند زدن و mgs هم رفت رو هوا و اصلا سرنوشت این بازی چی میشه خدا میدونه و من از این عصبانیم

  25. شما کلا هیچ سند و حتی منطقی پشت حرفهایی که میزنی نداری متاسفانه و همین باعث میشه که بحث به حاشیه بره. الان میگی قبول کن که کوجیما هم خراب کاری کرده خب به چه دلیل باید قبول کنم؟ وقتی دارم برات توضیح میدم که چه اتفاقی در کونامی افتاده و یهو تغییرات اساسی در سیاست و مدیریت شرکت رخ داده و بعدش تصمیم گرفتن کوجیما رو بندازن بیرون و چندین ماه از اعضای تیمش جدا بوده چیو دیگه قبول بکنم؟ عدله هم به اندازه کافی هستش که این صحبت ها رو ثابت بکنه. همین ویدئویی که شیر کردم رو یبار کامل نگاه کن جواب این حرفات رو میگیری.
    مقایسه با CDPR هم واقعا خنده داره هزینه های یه کشور اروپا شرقی رو دارید جلو ژاپن قرار میدید؟ ژاپن یکی از پر هزینه ترین و گرونترین کشورهای جهانه و بلطبع خرج استودیو ها و ساخت بازی هم درش بیشتره. این چه استدلالیه که با یه بازی کوجیما، کونامی ممکن بوده ورشکسته بشه واقعا این حرفا رو از کجاتون در میارید؟ اصلا میدونی کونامی چقدر ثروتمند و قدره؟ انگار هر سال کوجیما داشته یه بازی 80 میلیونی میداده بیرون که کلا 100 نسخه میفروخته!! همون سایلنت هیل هم به خواسته و خواهش و تمنا مدیر کونامی بود که از کوجیما خواست بسازتش و اولش هم نمیخواست قبول بکنه که بعدش با تغییر مدیریت و رویکرد کمپانی گند خورد تو اون پروژه خفن و رویایی….
    قبلا هم گفتم شما کلا مشکلت جای دیگس و فقط میخوای به کوجیما بپری و متاسفانه هیچ منطقی توی حرفات نیست. منم بیشتر از این بحث رو ادامه نمیدم.

    شما کلا هیچ سند و حتی منطقی پشت حرفهایی که میزنی نداری متاسفانه و همین باعث میشه که بحث به حاشیه بره. الان میگی قبول کن که کوجیما هم خراب کاری کرده خب به چه دلیل باید قبول کنم؟ وقتی دارم برات توضیح میدم که چه اتفاقی در کونامی افتاده و یهو تغییرات اساسی در سیاست و مدیریت شرکت رخ داده و بعدش تصمیم گرفتن کوجیما رو بندازن بیرون و چندین ماه از اعضای تیمش جدا بوده چیو دیگه قبول بکنم؟ عدله هم به اندازه کافی هستش که این صحبت ها رو ثابت بکنه. همین ویدئویی که شیر کردم رو یبار کامل نگاه کن جواب این حرفات رو میگیری.
    مقایسه با CDPR هم واقعا خنده داره هزینه های یه کشور اروپا شرقی رو دارید جلو ژاپن قرار میدید؟ ژاپن یکی از پر هزینه ترین و گرونترین کشورهای جهانه و بلطبع خرج استودیو ها و ساخت بازی هم درش بیشتره. این چه استدلالیه که با یه بازی کوجیما، کونامی ممکن بوده ورشکسته بشه واقعا این حرفا رو از کجاتون در میارید؟ اصلا میدونی کونامی چقدر ثروتمند و قدره؟ انگار هر سال کوجیما داشته یه بازی 80 میلیونی میداده بیرون که کلا 100 نسخه میفروخته!! همون سایلنت هیل هم به خواسته و خواهش و تمنا مدیر کونامی بود که از کوجیما خواست بسازتش و اولش هم نمیخواست قبول بکنه که بعدش با تغییر مدیریت و رویکرد کمپانی گند خورد تو اون پروژه خفن و رویایی….
    قبلا هم گفتم شما کلا مشکلت جای دیگس و فقط میخوای به کوجیما بپری و متاسفانه هیچ منطقی توی حرفات نیست. منم بیشتر از این بحث رو ادامه نمیدم.

    شمام مشکلت اینه که از کوجیما یه بت ساختی و داری میپرستیش و حاضر نیستی قبول کنی که اونم مقصر بوده منم اول مثل تو فکر میکردم ولی با رفتارهای متکبرانش و خود شیفتگی بیش از حدش سر death stranding متوجه شدم که کوجیما اون چیزی که نشون میده نیست کونامی خواست سایلنت هیل بسازه با کوجیما اما نه با نورمن ریداس و یه فستیوال منم مایل به ادامه دادن بحث دیگه نیستم

  26. بودجه MGSV که تقریبا شامل توسعه انجین Fox هم میشه 80 میلیون دلار بوده که یک رقم خیلی مقبول هست! برای درک بهتر وضعیت به عنوان مثال برای توسعه Shadow of the tomb raider بالای 120 میلیون دلار هزینه شده. بودجه بازیهایی مثل Gow 2018 و دلست 2 حداقل بالای 200 میلیون دلار پیش بینی میشه (بدون مارکتینگ)

    مشکل کونامی با کوجیما کمال گرایی وی بود که میخواست همه چی پرفکت باشه (حتی از ساخت متال گیر رایزینگ هم رضایتی نداره) و از سمتی کوجیما اگر اشتباه نکنم وارده هیت مدیره کونامی شده بود و از طرفی کونامی میخواست از بازیهای AAA دوری کنه و به سمت بازیهای موبایلی بره. قاعدتا حضور کوجیما به عنوان کارگردان و سازنده بازیهای کنسولی AAA خیلی منافعاتی نداره در هیت مدیره کمپانی که میخواد پول هاشو روی بازیهای موبایلی خرج کنه!

    شاید اگر چرخش دوران جوری بود که کونامی از بازیهای بلاک باستر دور نمیشد، حتی کوجیما رو در سمت مدیرعاملی کونامی هم میدیدیم ولی خب نمیشه کوجیما رو بذاری در راس بازیهای موبایلی !

    والا بازیهای موبایلی که سود داره شرف داره به فستیوال بازیگرای هالیوودی که کوجیما ساخت با اون همه ادعا و هایپ آخرشم ۸۲

  27. شما کلا هیچ چیزی انگار نمیدونی و صرفا از روی یه هیت عجیب غریب همینطوری رو هوا فقط فکت میخوای صادر کنی:D
    MGSV رویه نرمال خودش رو داشت پیش میرفت و هزینه ساختش هم با توجه به دیگر بازی های بزرگ دور و برش اصلا رقم عجیب غریبی نبود. اتفاقا کوجیما جایگاهش در کونامی بسیار رو به رشد بودش و داشت تبدیل به مقامات رده بالای اونجا میشد. تا اینکه کونامی یهو متوجه میشه سودی که داره از بازیهای موبایلی ساده اش میبره وحشتناک زیاده و نتیجه میگیره اصلا لزومی نداره دیگه روی بازی های AAA سرمایه گذاری کنه. یک سری تغییرات مدیریتی در کونامی ایجاد میشه و وسط پروسه ساخت MGSV برمیگردن به کوجیما میگن باید تا فلان تاریخ بازی رو هر طوری که هست بدی بیرون بعدشم اخراجی. چند ماه آخر کاری کوجیما هم در یه اتاق جدا و بدون ارتباط مستقیم با بقیه اعضای تیم بوده!! یعنی چند ماه نظارت ناقص روی بازی و تاریخ عرضه هم زودتر از چیزی که بازی لازم داشته بوده! عملا کوجیما رو زندانی کرده بودن! هیچکدوم از این مسائل گردن کوجیما نیست و اینکه بازی ناقصه بخاطر فشار کونامی برای زودتر تموم شدن بازی و اخراج کوجیما بوده. همین که بازی در همین شرایطی که میبینیم در اومده دست کمی از معجزه نداشته….


    این ویدئو شرح بسیار جالبی از وقایع بین کوجیما و کونامی و معانی احتمالی P.T رو میده

    منم میدونم کونامی گند زد ولی مگه شهر هرته که به نفر مثل کوجیما اونم بگی بازی رو زودتر عرضه کن بعدشم اخراجی اگه اینجور بود که اجازه ی ساخت سایلنت هیل هم بهش نمیدادن تو اون مقطع قبول کن کوجیما هم خراب کاری کرده مثلا ویچر ۳ که هممون قبول داریم غولیه برا خودش کلا ۷۰ با ۸۰ میلیون برا cd projeckt هزینه داشته اون وقت کوجیما با ۸۰ میلیون یا حداکثر بگیم ۱۰۰ میلیون تونسته فقط یک چپتر بازی رو کامل کنه جفتشون گند زدن بعلاوه اگه کوجیما سایلنت هیل رو می خواست مثل death پر بازیگر هالیوودی کنه که کونامی تا ورشکستگی میرفت طبیعی بود که تن به خواسته های آرمانی کوجیما نده

  28. فکر کنم هیچوقت به صورت رسمی اعلام نشد و نگفتن واقعا که چی شده ، اما محتمل ترین سناریو :

    Kojima burns too much money on a single project + insane dev time = investors get pissed
    Investors get pissed = Kojima out
    :D

    دقیقا کوجیما پول زیادی سوزوند سر mgsv آخرشم بازی ناقص بود خیلی عجیبه سر death هم که بدتر

  29. قرار نیست چون فلانی کاگردان خوبیه، برای همه بازی ها هم خوب باشه که…
    مثل اینه بگی چون مسی بازیکن خوبیه، بزاریمش دروازه بان هم جواب میده!

    جدا از اینکه بعید میدونم کسی MGS بدون کوجیما بخواد!

    خود کوجیما با mgsv کم گند نزد به این سری مثلا خالقشم بود بیشتر igi بود

  30. چون اطلاعی ندارم نظری نمیدم، گفتم اساسا هم به درستی اصل شایعه شک دارم، هرچند اگه یه سری شایعات دیگه رو بچینیم کنار هم منطق پیدا میکنه، مثل اینکه چند وقت قبلش گفته شد سونی دنبال ساخت یه انحصاری ترسناکه و … ولی در کل به نظرم اگه کونامی و سونی به این توافق رسیده باشن، مدیران کونامی نتنها نباید از بابت حضور کوجیما و ساخته شدنش توسط ایشون ناراضی باشن بلکه باید با جون و دل هم بپذیرن. به دو دلیل، اول اینکه SH با MGS فرق میکنه، اونجا سازنده های اصلی ظاهرا برگشتن پس دلیلی نداره کوجیما ریبوت کنه، دوم اینکه MGS بدون حضور کوجیما قطعا تبدیل به یه فرنچایز مرده میشه. نه کونامی و نه هیچ کس دیگه ای نمیتونه MGS رو ادامه بده و اینا مجبورن بیخیال یه IP بزرگ و میلیون ها دلار پول بشن. بیزنس و تجارت حکم میکنه برای رسیدن به پول بیشتر همه کدورت های قدیمی رو بزارن کنار و به ثریا قاسمی درونشون رجوع کنن:D در نتیجه اگه سونی با کونامی واقعا به یه قرارداد کاری خوب رسیده باشه، MGS برای هر دو طرف معقول ترین گزینه است.

    البته کلا این بحث قراردادهای تجاری با تردپارتی ها رو باید جدی گرفت. چون مدت هاست سونی میگه برنامه اصلیشون رای PS5 بازی های بزرگ AAA و قراره پروژه های تردپارتی انحصاری زیادی ببینیم. شاید تصمیم داشته باشن دستکم تو هر ژانر یه انحصاری خوب داشته باشن، بخاطر همین امدن سراغ سبک ترس و دلهره.

    قطعا که آرمان های Team_LSD# همه این بازی ها رو شامل میشه. هم SH جدید توسط سازنده های اصلی و کمک استدیو ژآپن که خودشون دستی بر آتش دارن یه چیز خفن و تخیلی هست، هم کرش جدید، و اکتیویژن بعیده با دیدن موفقیت کرش های قدیمی باز بره یه چیز عجیب غریب و به واقع دری وری بسازه. و اینکه بالاخره کرش جدید ولو انحصاری زمانی میتونه بهترین گزینه برای اولین بازی باشه که قراره روی PS5 ببینیم!:D یعنی سونی معرفی بازی های PS5 رو با کرش جدید شروع کنه اول کاری میخ رو محکم فرو کرده.

    MGS پتانسیل های زیادی داره، هم ریمیک هم شماره جدید. سونی اگه بتونه دستکم بخشی از حقوق MGS رو بدست بیاره، کوجیما پروداکشن رو هم بخره بده دست استاد خودش فرنچایز رو ببره جلو واقعا نسل بعدش رو تضمین کرده. هایپ خبری همین بازی ها به همراه دیدن گرافیک های قطعا فک برانداز انحصاری ها، درکنار اینکه باز مشخصا PS5 حداقل از نظر قیمت شرایط خوبی رو خواهد داشت، باعث میشه همه چشم بسته برن سراغ PS5.

    کی گفته فقط کوجیما میتونه mgs بسازه سونی میتونه بازی رو به دراکمن و کوری بارلوگ بسپاره اینها کمتر از کوجیما نیستن مخصوصا خودشونم که طرفدار این سری بازین

  31. از هر نظر عقل حکم میکنه سونی بره MGS رو بگیره. هم فروش بازی عالی خواهد بود و هم توی غرب و هم توی ژاپن system seller هست. می‌تونه به جای یه نسخه هم چند تا نسخه داشته باشیم… MGS1:remake رو بدن بلوپوینت. MGR2 رو بدن پلاتینوم گیمز. MGS6 رو هم خود سلطان بسازه
    کراش هم بستگی داره کی بسازه با چه کیفیتی بسازه… من ترجیح میدم کراش نیاد تا یه چیزی مثل twinsanity بزارن جلوم!

    در آخر پوله که اهمیت داره. بحث چندین میلیون دلاره، کدورت‌ها رو میشه گذاشت کنار :)>-

    از هر نظر عقل حکم میکنه سونی بره MGS رو بگیره. هم فروش بازی عالی خواهد بود و هم توی غرب و هم توی ژاپن system seller هست. می‌تونه به جای یه نسخه هم چند تا نسخه داشته باشیم… MGS1:remake رو بدن بلوپوینت. MGR2 رو بدن پلاتینوم گیمز. MGS6 رو هم خود سلطان بسازه
    کراش هم بستگی داره کی بسازه با چه کیفیتی بسازه… من ترجیح میدم کراش نیاد تا یه چیزی مثل twinsanity بزارن جلوم!

    در آخر پوله که اهمیت داره. بحث چندین میلیون دلاره، کدورت‌ها رو میشه گذاشت کنار :)>-

    البته کاری که کوجیما با کونامی کرد فقط نمیشه یه کدورت نامید ۱۸۰ درجه بدتره از کدورته

  32. به نظر منم منطق حکم میکنه سونی بره اول مگس رو گیر بیاره، بده دست کوجیما مگس جدید بسازه واقعا همه رقم بهتره. البته به فرض که کلا راست باشه، چون من از بیخ به درستی این شایعه شک دارم:D الانم صحبت شده کرش جدید به صورت انحصاری زمانی (یا با کانتنت انحصاری) برای PS5 در حال ساخته. حس میکنم بدون اطلاع من Team_LSD# رو راه انداختن دوباره:D

    کونامی نمیزاره کوجیما دستی تو ساخت mgs داشته باشه حتی با احیای silent hills به دست کوجیما هم ظاهرا مخالفت کرده

  33. فکر کنم تو کل دنیا فقط من و خودت توی این جبهه باشیم:))

    حالا GR3 هم اگر نه(که فکر میکنم با دسته جدید باز بتونند جذابیت های خفنی به بازی بدن، همینطور که خودشون میگفتن وقتی میسازیم که بتونیم چیز جدیدی ارائه بدیم…) اصلا یه IP جدید…ولی بازم فنتزی و دوست داشتنی:D

    کلا فکر کنم فقط منم که با شایعه بازی ترسناک از طرف سونی یا بازی سازهایی که دوست دارم، مخالفم:))

    Me too:(

  34. تویاما خودش ارتش تک نفره:D اگه کنارش ماساهیرو و یامائوکا هم باشه که دیگه رسما یه ترکیب جادویی میشه.
    در مورد siren به نظرم ترسناکترین بازی تاریخ و در نوع خودش داستان سرای یونیکی داره.
    از طرفی چون بازی siren تم‌ژاپنی داره خیلی از ترس های روان شناختی که تو بازیش وجود داره از افسانه ها و assets خود ژاپنی ها سرچشمه میگیره کلا وجود شخصیت های متفاوت ، لول دیزاین‌اپیزودیک و متفاوت ترش نسبت به سایلنت هیل مخاطبان بازیش در قیاس با سری silent خاص ترهستن.
    هنوز برام‌ قابل باور نیست که تویاما بخواد بعد ۲۱ سال دوباره silent hill بسازه حیف این همه پتانسیل که تویاما برای خلق بازی تو ژانر horror داره و این صنعت ازش بی بهره بمونه.

    من داستان سایرین رو بیشتر با سایلنت هیل مقایسه کردم و منظورم از اون پستم همین بود. :D و گرنه از داستان گرفته تا گیم پلی و موسیقی سایرین رو من دوست دارم. خیلی دلم میخواد این خبر به واقعیت تبدیل بشه؛ :(:((تصورش هم سخته که چه بازی ترسناکی از تو مغز مریض تویاما درمیاد!؟ :D

  35. گفتم که من هیچ IPـیی رو مرده نمیدونم:D چون که ما نمیدونیم آیا شماره جدیدی ازشون ساخته میشه یا نه و کی این اتفاق میوفته. مثلا همین Streets of Rage 4 بعد از هزار سال داره ساخته میشه:D درسته که بازی کوچکیه ولی در کل امکان پذیره.

    مطمئنی پستم رو درست خوندی؟:Dمن گفتم هزینه های تولید رو خودش تامین میکنه (اینکه همه یا بخشی ازش رو، هنوز کاملا مشخص نیست). از ظواهر امر اینطوری بر میاد که کونامی کلا میخواد لایسنس بازیاشون بده به این و اون و خودش دیگه بازی نسازه و تمرکز کنه روی همون پاچینکو و موبایل و این خزعبلات چون براشون سود آور تر هستن.

    توی پستم گفتم کونامی از جانب خودش مطمئن نیست. نه اینکه از موفقیت SH مطمئن نباشه:D کونامی میدونه گند میزنه. میدونه دیگه آدم نداره. میدونه همه از شرکت رفتن و دیگه آدم کارکشته نداره. به خاطر همین رفت سراغ یکی دیگه که بتونه این کارو بکنه.

    والا اگه اینطوره دمشون گرم… اون لیسانس MGS هم بده کوجیما یک MGS مشتی مثل قدیما بزنه:D

  36. تقریبا ولی خب اونجا قضیه یک حالت اجتناب ناپذیر داره. یعنی ip مال سازنده ای بوده که ماکرو خریده. اونجام اتفاقا نظرم اینه که بهتر بود ip جدید میساختن. ولی خب Hellblade در کل فن بیسی به بزرگی SH نداره .یک عنوان کلا ازش ساخته شده اونم در اشل کوچیک تر. سونی هم اینسامنیاک را خریده دیگه پس فردا Sunset Overdrive 2 انحصاری بشه دیگه اجتناب ناپذیره.

    ……………………..

    آقایون ذوب در ولایت سونی :D. این حرف مسخره را کی انداخته دهنتون که سونی باید از من اجازه بگیره یا نه؟ اینجا یک فروم بازی هست و هرکسی حق داره در مورد هر چیزی نظر بده. یک حرفهای مسخره ای میزنین که آدم فقط پوکرفس میمونه چی بگه:|. حتما شما هم در مورد هرچیزی نظر بدین باید بیام بنویسیم به شما چه؟ مثلا چرا بتسدا وقت اضافی اختصاص نداد Fallout 76 بهتر بشه؟

    به شما چه. همین مونده بود بتسدا از شماها اجازه بگیره.

    فلان شرکت چرا فلان کار را کرد ؟

    جواب پیشفرض بازیسنتری : به شما چه؟ همین مونده بود x بیاد در مورد y از شما نظر بخاد

    اگه بخاطر اینکه سونی بازی سنتر نمیاد نباید نظری بدیم، که اصلا فروم به چه دردی میخوره:D
    کلا همه شبکه های مجازی رو باید از هستی پاک کنن چون هیچ شرکتی همه نظرات ملت رو نمیخونه:D
    واقعا یک نظراتی آدم میخونه اینجا میخواد شاخ در بیاره:D

  37. پ.ن: سونی قبلا هم سر MGS4 حرکت مشابهی رو زد و با مشارکت تو ساخت MGS4 هم تونست یه بازی فوق العاده رو در بیاره و هم اینکه همیشه انحصاری خودش نگه داره. امیدوارم حداقل به یه توافق خوب با کونامی برسه و بهشون پیشنهاد بده حالا که شما دست به این بازی ها نمیزنید اجازه بدید ما بسازیم و دستکم بخشی از حقوق بازی رو بدست بیاره. یعنی خودش مشارکت کنه تو ساخت این بازی ها و در عوض هم بازی انحصاری باشه و هم IP مال کونامی بمونه.

    اگه اطلاعات این بابا درست باشه حق IP کامل برای کونامی میمونه فقط هزینه ساخت و سود تقسیم میشه…

    پ.ن: راجب اون پروژه دوم سایلنت هیلی که شایعه شده بود ممکنه کوجیما برای ps vr2 بسازه هم امروز Golem گفت که کوجیما به انتخاب خودش کار کردن روی یه بازی دیگه ای رو ترجیح داده. :-"

  38. اگه پروزه اصلی استودیو نباشه و همین تیم سایرن روش کار کنه، بعید میدونم تعدادشون خیلی زیاد باشه

    همان طور که بالاتر گفته بودم، :D سونی برای PS5 به چنین بازی ای نیاز داره. :D سایرن (با اینکه عاشقشم.)، هیچوقت نونست در حد سایلنت هیل ظاهر بشه که یکی از دلایلیش برمیگرده به همون تیم سازنده کوچولو، موچولو :D و دوم داستان بازی.

  39. امیدوارم سونی مجبورش نکرده باشه با 30، 40 نفر بازی ساخته بسازه و ساپورت کامل استودیو جاپان رو داشته باشه…

    بعید میدونم مازیار بخواد ضدحال بزنه به تویاما :D ؛ با توجه به قابلیت های PS5، نسخه جدید سایلنت هیل (کلا یه بازی ترسناک) میتونه براش موثر واقع بشه.

  40. بسیاری از فن های سایلنت هیل بعد از دمو محشر P.T، مدت زیادی هست که خواهان ساخت نسخه جدید سایلنت هیل اند و به شخصه میتونم بگم که کونامی عرضه ساخت یه سایلنت هیل درست و حسابی رو نداره، پس چه بهتر بدش به کمپانی ای که رابطه خوبی با با دیگر سازندگان تیم سایلنت داره و خود کونامی هم این وسط یه پولی بزنه به جیب! برو توییتر ماساهیرو ایتو رو نگاه کن، تا حالا اینقدر خوشحال ندیدمش!

    بازی بعید میدونم انحصاری کامل PS5 باشه و احتمالا برا PC هم عرضه میشه؛ پس طیف زیادی از فن ها میتونن بازیش کنن.

    فقط امیدوارم همه چیز رنگ واقعیت به خود بگیره و از طرفی دیگر، مطمئنم که کیچیرو تویاما می ترکونه.

    بسیاری از فن های سایلنت هیل بعد از دمو محشر P.T، مدت زیادی هست که خواهان ساخت نسخه جدید سایلنت هیل اند و به شخصه میتونم بگم که کونامی عرضه ساخت یه سایلنت هیل درست و حسابی رو نداره، پس چه بهتر بدش به کمپانی ای که رابطه خوبی با با دیگر سازندگان تیم سایلنت داره و خود کونامی هم این وسط یه پولی بزنه به جیب! برو توییتر ماساهیرو ایتو رو نگاه کن، تا حالا اینقدر خوشحال ندیدمش!

    بازی بعید میدونم انحصاری کامل PS5 باشه و احتمالا برا PC هم عرضه میشه؛ پس طیف زیادی از فن ها میتونن بازیش کنن.

    فقط امیدوارم همه چیز رنگ واقعیت به خود بگیره و از طرفی دیگر، مطمئنم که کیچیرو تویاما می ترکونه.

    کوجیما بنظرت دخالتی داره تو ساختش ؟؟؟

  41. بله منم همینطور مثل شما فکر میکنم.
    ولی معتقدم که اولا سونی نباید با انحصاری سازی این نسخه مثل اهرمی همه رو مجبور کنه که کنسول نسل بعدیش رو بگیرن. این سری مولتی بوده و حق همه هست که بتونن تجربه ش کنن.
    دوم اینکه (چه بخوایم قبول کنیم چه نکنیم) سایلنت هیل طرفدارای کمتری نسبت به سری رزیدنت ایول داره. (حالا به هر دلیلی…) اگر انحصاری باشه بنظرتون چقدر میفروشه و موفق میشه؟؟ خیلیا اصلا این سبکی بازی نمیکنن. مثلا مجموعه siren بگم که با اینکه عالی بود و انحصاری بود و کیچیرو تویاما خالق سایلنت هیل هم این بازی رو ساخت (که شباهت هایی باهم دارن) اما نتونستن خوب بفروشن بازی بعدیشون گراویتی راش بود. این بازی برای موفق بودن به همه پلیرهای پلتفورم های دیگه نیاز داره ، مخصوصا الان که خیلیا منتظر نسخه جدیدش هستن.

    بسیاری از فن های سایلنت هیل بعد از دمو محشر P.T، مدت زیادی هست که خواهان ساخت نسخه جدید سایلنت هیل اند و به شخصه میتونم بگم که کونامی عرضه ساخت یه سایلنت هیل درست و حسابی رو نداره، پس چه بهتر بدش به کمپانی ای که رابطه خوبی با با دیگر سازندگان تیم سایلنت داره و خود کونامی هم این وسط یه پولی بزنه به جیب! برو توییتر ماساهیرو ایتو رو نگاه کن، تا حالا اینقدر خوشحال ندیدمش!

    بازی بعید میدونم انحصاری کامل PS5 باشه و احتمالا برا PC هم عرضه میشه؛ پس طیف زیادی از فن ها میتونن بازیش کنن.

    فقط امیدوارم همه چیز رنگ واقعیت به خود بگیره و از طرفی دیگر، مطمئنم که کیچیرو تویاما می ترکونه.

  42. گفتم دیگه. آخه چون خیلیا باهاش خاطره دارن و منتظر نسخه جدیدشن. نسخه های کلاسیک این سری هم مولتی پلتفورم بودن…

    دوست عزیز، والا به عنوان فن سری که خیلی از دست کونامی شاکی و خسته ام، ساخت نسخه جدید بازی رو به هر نحوی حمایت می کنم؛ چون الان بهترین زمان برای بازگشت سایلنت هیله.

  43. ح

    ای کاش که الان کونامی و سونی روابط حسنه ای پیدا کردن
    با کوجیما به توافق برسن مثل نسل 7 دوباره متال گیر ناب رو کنسول سونی ببینیم

    کوجیما بد جور پلای پشت سرشو خراب کرده رابطش با کونامی خیلی وخیمه حتی سونی هم فکر نکنم بتونه کونامی رو راضی کنه برا جوش دادن معامله، سر سایلنت هیل کوجیما نتونستن با هم به توافق برسن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
بستن
بستن