اخبار بازی

رمدی حق امتیاز مجموعه Control را از 505 گیمز خرید

طبق اخبار اعلام شده، استودیوی Remedy Entertainment حالا مالکیت کامل مجموعه Control را در اختیار خواهد داشت. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه باشید.

بازی Control

رمدی بازی Control را در سال 2019 با همکاری شرکت 505Games عرضه کرده بود. موفقیت‌های Control باعث شد تا استودیوی فلاندی ساخت نسخه دوم و اسپین آف آن را نیز آغاز کند. اکنون رمدی اعلام کرده که امتیاز کامل این IP (کنترل 1، کنترل 2 و اسپین آف Condor) را به قیمت 17 میلیون یورو از 505 گیمز خریده است.

ترو ویرتالا، مدیرعامل رمدی گفته که این خرید در راستای استراتژی درازمدت آن‌ها، یعنی داشتن مالکیت IPهای خلق‌شده توسط خود، انجام شده است. او گفته: «داشتن مالکیت کامل فرنچایز Control این آزادی را به ما می‌دهد که بهترین تصمیم را درباره آینده آن بگیریم. ما گزینه‌های خود را با دقت بررسی می‌کنیم، چرا که می‌دانیم Control برای شرکای تجاری ما یک فرنچایز جذاب محسوب می‌شود.»

او همچنین تأیید کرده که توسعه دنباله کنترل و اسپین آف Condor طی ماه‌های اخیر به‌خوبی پیش رفته و پس از تصاحب IP کنترل، تغییر خاصی متوجه ساخت آن‌ها نخواهد شد. طبق صحبت‌های ویرتالا، هنوز مشخص نیست که آیا رمدی بازی‌های آینده سری را به‌طور مستقل منتشر می‌کند یا این استودیوی فلاندی با ناشر دیگری وارد همکاری می‌شود. مدیرعامل رمدی همچنین در پایان صحبت‌های خود گفت: «در حالی که به‌شکل دوستانه راه ما از هم جدا می‌شود، دوست دارم از 505 گیمز برای این همکاری چند ساله و کمک‌های آن‌ها در ثبت کردن Control به عنوان یکی از فرنچایزهای گیمینگ پر پتانسیل، تشکر کنم.»

شایان ذکر است که 505 گیمز تا پایان سال 2024، ناشر نسخه اول کنترل باقی خواهد ماند. طبق آخرین آمار رسمی، بازی Control تاکنون بیش از 4 میلیون نسخه فروخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا