اخبار بازی

سورپرایزهای David Cage و Quantic Dream برای سال 2020

David Cage (دیوید کیج) بنیان گذار Quantic Dream با انتشار توییتی بیان داشت که سال 2020 ، سال بزرگی برای این استودیو خواهد بود.

درسته دیر کردم…. اما خواستم سال نو رو بهتون تبریک بگم. و در سال 2020 براتون آرزوی بهترین هارو دارم. 2019، سال شگفت انگیزی برای استودیو بود. و 2020 هیجان انگیزتر هم خواهد شد! ما سوپرایزهای زیادی برای طرفدارامون خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید!

استودیو Quantic Dream در سال 2019  به جز پورت بازی Detroit: Become Human برای PC که پیش تر به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شده بود ، بازی جدیدی عرضه نکرد.

نسخه PC بازی Detroit: Become Human هیچ محتوای جدیدی به این عنوان اضافه نکرد. اما اجازه داد تا PC گیمرها چیز هایی را در این بازی تجربه کنند که تا پیش از این برایشان مقدور نبوده است. به گفته یکی از منتقدین صنعت:

“داستانی تعاملی که قادر است پاکی، صداقت و احساسات گوناگون بازیبازهایش را برانگیزد. بدون حقه های کم ارزش و لحظات برنامه ریزی شده احساسی، که در بازیهای قبلی این استودیو شاهدش بودیم”

دو بازی دیگر Quantic Dream هم برای PC پورت شدند. Heavy Rain که یکی از عناوین تحسین شده نسل پیش بود و Beyond: Two Souls که نتوانست نظر مثبت منتقدین و بازیبازها را به خود جلب کند.

دیوید کیج سال گذشته در مصاحبه ای بیان داشت که از این به بعد تمام بازیهای ساخت استودیو Quantic Dream برخلاف گذشته که به صورت انحصاری برای پلتفرم های سونی منتشر می شدند، از روز نخست برای تمام پلتفرم ها در دسترس خواهند بود.

با این وجود ما میتوانیم این انتظار را داشته باشیم که عنوان بعدی این استودیو که احتمالا در سال 2020 منتشر خواهد شد، مولتی پلتفرم خواهد بود.

البته دیوید کیج و Quantic Dream هیچ اشاره ای به انتشار یک بازی جدید نکردند. اما از آنجایی که حدودا بیش از دو سال از آخرین ساخته این استودیو یعنی Detroit: Become Human می گذرد، پس بعید است که ما شاهد DLC مربوط به این عنوان باشیم. در این صورت میتوان نتیجه گرفت که به احتمال بسیار قوی سورپرایز کیج یعنی معرفی یک بازی در سال جاری.

جدا از معرفی یک عنوان جدید (IP) این سورپرایز میتواند ادامه ای بر دو بازی موفق این استودیو، Heavy Rain یا Detroit: Become Human باشد. از طرفی با توجه به تغییر سیاست های کیج و Quantic Dream مبنی بر انتشار بازی ها به صورت مولتی پلتفرم، این احتمال هم وجود دارد که به زودی عناوین گذشته این استودیو برای پلتفرم های Xbox One یا Switch پورت شوند.

ما می توانیم تمام روز را به حدس و گمان های مختلف بپردازیم. اما چیزی که کاملا مشهود است، طرفداران بازی های داستان محور سال هیجان انگیزی را پیش رو خواهند داشت.

علی محمد خراسانی

Video Games, Movies and TOOL

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”xsoheilx, post: 4697662, member: 32118″]
    اولش اومدم این تاپیک فکر کردم خواب میبینم! دیوید کیج، سازنده بازیهای شبه بی مووی و شبیه ساز پیاده روی و دکمه زنی (که حتی بعد تاسیس TT که هیچ، بازیهای مثل LiS و شبیه ساز پیاده روی ها و بی/سی مووی های دیگه همین عناوین رو داشت) یه شبه بازیساز محبوب و برگزیده بازیسنتر شده! بعد سریع یادم اومد این بابا دیگه انحصاری برای سونی نمیسازه و طبیعیه…
    حالا باید دید کوجیما هم در صورت بازی ساختن برای پلتفرم معظم بخشیده و محبوب دوستان میشه یا نه:D
    [/QUOTE]
    دیوید کیج = یک فقره SJW شیش سیلندر!!

    این توهم شماست کاربر گرامی. برای خیلی از ماها بود و نبود این یارو تو صنعت گیم هیچ فرقی نداره. و قطعا مایکروسافت رو زیرک تر از این میدونیم که بیاد روی همچین آدم های شعارزده مثلا آنتی-وار مثل کوجیما و داوود سرمایه گذاری کنه.
    یه استودیو بود… اسمش چی بود؟! آها رِمِدی! این استودیو خار چشم سازنده های شبیه سازهای پیاده روی هست. چون بازیهاش داستان سرایی قوی رو با گیمپلی منحصربفرد ترکیب میکنن. هیچوقت هم با سونی همکاری مستقیم نداشته. 😀

  2. اولش اومدم این تاپیک فکر کردم خواب میبینم! دیوید کیج، سازنده بازیهای شبه بی مووی و شبیه ساز پیاده روی و دکمه زنی (که حتی بعد تاسیس TT که هیچ، بازیهای مثل LiS و شبیه ساز پیاده روی ها و بی/سی مووی های دیگه همین عناوین رو داشت) یه شبه بازیساز محبوب و برگزیده بازیسنتر شده! بعد سریع یادم اومد این بابا دیگه انحصاری برای سونی نمیسازه و طبیعیه…
    حالا باید دید کوجیما هم در صورت بازی ساختن برای پلتفرم معظم بخشیده و محبوب دوستان میشه یا نه:D

  3. من بین بازی های کیج که بازی کردم، اگه بخوام لیست بدم اینطوریه:
    Heavy Rain
    Detroit
    Beyond
    واقعا HR بنظرم نه تنها بهترین بازی کیجه بلکه یکی از بهترین بازی های گیمینگ هم هست.

    دیترویت بازی خوبیه ولی نه اونقدر اندازه هوی رین…و در اخر Beyondبازیی که تنها جایی که بهش متعلق هست….. زباله دونیه:دی
    چقدر بد بود:|

  4. به عنوان فن جدی دیوید کیج بزرگ کماکان امیدوارم برای بازی بعدی بره سراغ اتمسفر Silent Hill و یه بازی اون مدلی با مولفه های خودش بسازه. بی نهایت جوابه. این تم ربات و AI یا داستان های کارآگاهی یه مقدار توسط سریال ها خز شدن و دیگه واقعا چیز جدید گفتن سخته.

    فکر هم میکنم یکی از سورپرایزهای مایکروسافت قطعا امدن دیوید کیج به روی استیج و معرفی بازی بعدیش هست.

  5. [QUOTE=”vaan 2, post: 4697458, member: 42639″]
    تواناییشون عالیه، منم دوست داشتم کارای متفاوت ازشون ببینم، اما ، یکی از دلایل بالاتر بودن ویژگی های بصری بازی هاشون همین سبک بازی هاشون نبود؟؟؟ به نظرت فقط کوانتیک دریم تنها استودیویی که اون توانایی فنی رو داره، دلیلی که کوانتیک دریم رو آنقدر متفاوت و جذاب کرده بود همین سبک بازی و داستان های عالیشون بود
    [/QUOTE]
    بود! مشکل اینه که بعد از هوی رین، از نظر داستانی و دیزاین همش پسرفت بوده و دیگه هیچوقت اون انسجام داستانی رو نتونستن ارائه کنن و از اون طرف از نظر فنی و هنری خیلی پیشرفت داشته استدیو…دیترویت خیلی بد بود بنظرم. همون بعد از منتشر شدن بیاند هم گفتم که همه مشکلاتش زیر سر نویسندگی و دیزاین داغون و پراکنده بود و حیف اون همه تکنولوژی‌های بصری و بودجه‌ای که صرفش شده بود (میدونم بیاند رو دوست داشتی! نظرت محترم…ولی به طور کلی نسل قبل یکی از ناامیدکننده‌ترین بازیهای کوانتیک + سونی برای من بود) انتظار داشتم با دیترویت جبران بشه که بدتر شد! و جالبم هم هست دقیقا مشکلات بازی، همون مشکلات بیانده ولی با دوزِ بالاتر! ایده‌ی بازی عالی بود ولی پیاده‌سازی و روایتش خیلی داغون بود و دقیقا مشکل بیاند هم همین بود. دیگه بعد از دو بار ارائه تجربه‌ی ضعیف از نظر روایتی، بنظرم وقت تغییره.
    میدونید که من کلا بازیهای تعاملی خیلی دوست دارم و همیشه دنبالشون کردم…اصلا نمیخوام سبکشون رو عوض کنن ولی امیدوارم برای یه بارم که شده یه نویسنده‌ی بهتر بیارن سر پروژه. کیج همیشه روی موضوعات جالب دست میزاره ولی اصلا از پس پیاده سازیش بر نمیاد بنظرم. حالا اگه بعدا کسی خواست مفصل و ریز میتونیم در مورد مشکلات بیاند و دیترویت بحث کنیم.
    =================
    اینم نظر شخصی بود…اونایی که دنبال فرصت هستن بخاطر موضوعات نامربوط به این بحث، نقل قول کنن و عقده‌گشایی کنن به خودشون زحمت ندن، جواب نمیدم 😀

  6. داوود مظلومترین بازی سازه تاریخه. فقط فحشش میدن. اونم بی سر و صدا کارشو میکنه. امیدوارم بازی بعدیشون هر چه سریعتر رلیز بشه.

    سونی عملکرد خیلی خوبی داشت در این نسل ولی اگر لیست اشتباهاتشونو تو این نسل من بنویسم قطعا از دست دادن QD شماره یکشه

  7. من Beyond را بازی نکردم ولی از بین سه تا بازی دیگه از کیج بازی کردم به نظرم Heavy Rain بهترین بازیش بود ( به خصوص که به سبک جنایی کلا من علاقه دارم). اتمسفر هوی رین واقعا یکی از بهترین هایی بود که تجربه کردم. با شخصیت هاش هم بیشتر ارتباط برقرار کردم.

    به ترتیب برای من
    Heavy Rain
    Detroit
    Indigo prophecy

    دترویت هم در مجموع تجربه خوبی بود. مشکل بازی های کیج اینه که زیادی یک بار مصرفن و چالش هم ندارن. به نظرم توی همین سبک اگر کیج بیاد یک اثر اولداسکول تر با معماهای پیچیده بسازه خیلی استقبال بیشتری میشه . این قضیه حق انتخاب درسته به خودی خودش چیز جالبیه ولی چون توی ماهیت گیم پلی اثر نمیذاره عملا ارزش تکرار را هم بالا نمیبره.

  8. [QUOTE=”Boss, post: 4697457, member: 1915″]
    Heavy Rain
    تنها بازی دیوید کیج که تجربش کردم و جزو بهترین تجربه های گیمینگم بود که هر از چند گاهی همچنان یادش میکنم با اون موزیک محشر و اتمسفر خاکستری و بارونیش..

    همچنانم دوستایی دارم که این بازیو بهشون معرفی میکنم و بعد از تموم شدنش هر کدوم از تجربه های متفاوت و نوع ریخته شده برگهاشون صحبت میکنن 😀

    کسی که بازی مثل هوی رین رو میسازه قابل احترامه و باید دنبال بشه حتی اگه کار ضعیفی این مابین داشته باشه بازم ممکنه یه حرکت قشنگ بزنه، منم اگه وقت بشه حتما ساخته های دیگه ی QB رو تجربه میکنم‌. و در آخر شدیدا منتظرم ببینم چی برامون دارن 😀
    [/QUOTE]
    Detroit رو در اسرع وقت بزار تو لیستت!

    عالی بود! عالی!!!!! 😡
    و پایانی که گرفتم شدیدا روم تاثیر گذاشت!!! خیلی خوب بود:x

    منم منتطر بازی های بعدیشون هستم، فقط امیدوارم بدون سونی هم بتونند بلزی توی همون اسکیل بسازند…و یا حتی بزرگتر:p

  9. [QUOTE=”vaan 2, post: 4697441, member: 42639″]
    یه اشغال در حد فیلم های درجه 3 هالیوود که این حرفا رو نداره:-j
    [/QUOTE]

    دندون اسب پیشکشی رو نمیشمرن ولی خب از لحاظ روابط پیشین این استودیو و سونی گفتم به هر حال میتونه یه بازی متفاوت باشه 😀

  10. Heavy Rain
    تنها بازی دیوید کیج که تجربش کردم و جزو بهترین تجربه های گیمینگم بود که هر از چند گاهی همچنان یادش میکنم با اون موزیک محشر و اتمسفر خاکستری و بارونیش..

    همچنانم دوستایی دارم که این بازیو بهشون معرفی میکنم و بعد از تموم شدنش هر کدوم از تجربه های متفاوت و نوع ریخته شده برگهاشون صحبت میکنن :دی

    کسی که بازی مثل هوی رین رو میسازه قابل احترامه و باید دنبال بشه حتی اگه کار ضعیفی این مابین داشته باشه بازم ممکنه یه حرکت قشنگ بزنه، منم اگه وقت بشه حتما ساخته های دیگه ی QB رو تجربه میکنم‌. و در آخر شدیدا منتظرم ببینم چی برامون دارن :دی

  11. داوود قفس خوبی بازیهاش داستاناشه.تا تهش نمیشه بخوبی حدس زد ،چی قراره رخ بده.و این قشنگش میکنه
    البته یکم از سیستم دکمه زنی بیشتر فاصله بگیره . فکر کنم بهتر بشه.هنوز بازی زیاد دارم و باید تمومشون کنم ،چون هاردم تا خرتناق پره. و گر نه میخواستم بیاند و دیترویت رو ببازم ،ببینم اینا چقدر فرق کردن.
    ولی رو همین تم برو ،داوود پشتتیم.

  12. کیج و عقایدش رو دوست دارم و بی صبرانه منتظر بازی بعدیشون هستم.

    شدید موافق سبک کاری و شناسنامه کاراش هستم و امیدوارم بدون تغییر محسوس ادامه بدن.

    بازی بعدی رو اگه انحصاری ماکرو هم بسازه برام قابل احترامه چون دید و نگاه متفاوتش به بازیها برام جالبه.

    امیدوار بودم سونی بخره qd رو ولی خب در هر صورت ممنونم به خاطر خلق اون 3 شاهکار 😡

  13. این دیوید کیج اگه از QD بره، استدیو کلی پیشرفت میکنه…هنوزم موندم چرا تکنولوژی و بعد فنی خفن این استدیو باید با نویسندگی و دیزاین داغون و جوگیرانه این بشر عقب بمونه…
    QD استدیوی محشریه منهای دیوید کیج.

  14. [URL=’https://blog.quanticdream.com/twenty-three/’]Twenty-three | Quantic Dream[/URL]

    منباب اینده استدیو اعلام کردن که بعد عملکرد عالی دیترویت روی PC کامل به صورت self-publish در اومدن و لابه لاش دولوپر های کوچیک رو برا منتشر کردن عناوینشون ساپورت میکنن این قضیه همچنین بهشون اجازه میده که به ریشه های خودشون وفادار باشن ….

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا