اخبار بازی

کنسول PS5 اجازه می‌دهد هر بخش از بازی را که می‌خواهید نصب کنید

کنسول PS5

روز گذشته شرکت سونی جزئیاتی درخصوص کنسول PS5 و بازه زمانی عرضه آن به اشتراک گذاشت. در کنار انتشار اطلاعاتی پیرامون کنترلر آن که شامل قابلیت‌هایی نظیر بازخورد لمسی و میزان حساسیت تریگرها می‌شود به این نکته برجسته کنسول نسل بعدی سونی اشاره شد که اجازه می‌دهد پلیرها هر بخش از بازی را که می‌خواهند تجربه کنند نصب کنند.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم در نسل فعلی، بازی‌ها باید در اندازه‌های بسیار حجیم نصب شوند به طوری که در انتهای نسل شاهد عرضه بازی‌هایی با حجم بیشتر از صد گیگابایت هستیم. اگرچه هنوز مشخص نشده ظرفیت حافظه SSD کنسول PlayStation 5 چقدر است اما به گفته شرکت سونی، آن‌ها از سیستم جدیدی برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی این کنسول استفاده می‌کنند که مارک سرنی طراح ارشد این کنسول آن را اینگونه توضیح می‌دهد که “به جای عرضه اطلاعات در قطعات بسیار بزرگی از آن‌ها، ما قابلیت دسترسی به صورت ریز ساحتار را فراهم کرده‌ایم.”

پیتر رابین نویسنده مطلب منتشر شده توسط وبسایت Wired که حاوی اطلاعات جدید PS5 بوده می‌گوید گفته مارک سرنی می‌تواند بدین معنی باشد که پلیر می‌تواند در ابتدا تنها بخش چندنفره را نصب کرده و بخش تک‌نفره را زمانی دیگر نصب کند. یا اینکه می‌تواند ابتدا کل بازی را نصب کرده و پس از به اتمام رساندن بخش تک‌نفره، آن را نصب کند. این قابلیت‌ها به لطف بازنگری اساسی صورت گرفته در رابط کاربری کنسول PS5 است که جزئیات آن به شرح زیر است:

اگرچه اجرا بازی‌ها بسیار سریع صورت می‌گیرد ما نمی‌خواهیم پلیرها تنها برای اینکه ببینند مثلا در بخش چندنفره چه وضعیتی وجود دارد بازی را اجرا کنند. سرورهای بازی چندنفره مجموعه‌ای از فعالیت‌های قابل ملحق شدن برای کنسول را فراهم می‌کند. بخش تک‌نفره بازی‌ها اطلاعاتی را ارائه می‌کند که برای مثال شما چه ماموریت‌هایی را می‌توانید انجام دهید و یا به واسطه انجام آن‌ها چه پاداش‌هایی دریافت خواهید کرد. تمامی این انتخاب‌ها در رابط کاربری در دسترس بوده و شما به عنوان پلیر سریعا می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید.

این کنسول در تعطیلات سال 2020 به صورت رسمی به بازار عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا