اخبار بازی

تمرکز سونی همچنان بر روی عناوین تک نفره و با اولویت داستانی خواهد بود

دوباره شروع نسل جدید کنسول‌ها و توجه فراوان علاقمندان به بازی‌های ویدیویی و دو رقیب همیشگی، سونی و مایکروسافت. هر دو شرکت قصد دارند تا قبل از تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، کنسول‌های جدید خود را روانه بازار کنند. هر چند این روز ها شرکت‌های مختلف به شدت درگیر مبارزه با ویروس کرونا و ضرر های فراوان آن به اقتصاد شرکت‌ها هستند، اما به صورت خوش‌بینانه دو کنسول PS5 و Xbox Series X در اواخر پاییز امسال منتشر خواهد شد.

شرکت مایکروسافت تا به امروز در خصوص ارائه اطلاعات از رقیب خود پیشی گرفته و علارقم معرفی کامل کنسول، حتی از جزئیات سخت افزاری و ویژگی‌های آن‌ را هم اعلام کرده‌است. اما شرکت سونی استراتژی متفاوتی را در دستور کار قرار داده و به جز معرفی PlayStation 5 تا به امروز هیچ اطلاعات دیگری به صورت رسمی از آن منتشر نشده‌است. با این حال روز گذشته Hermen Hulst مدیر بخش جهانی استودیو های سونی مصاحبه‌ای انجام داد که در بخشی از آن اطلاعات کاملی در خصوص آینده عناوین کنسول PlayStation 5 به چشم می‌خورد.

هر چند مصاحبه او به دلیل اعلام عرضه عنوان Horizon Zero Down برای پلتفرم PC به حواشی کشیده شد، اما او در بخشی از مصاحبه خود به صورت قاطع اعلام می‌کند که شرکت سونی در نسل بعد و بعد از آن هم متعهد به « بازی‌های تک نفره همره با روایت داستانی غنی» خواهد بود.

«ما همانند گذشته متعهد به سخت افزار اختصاصی خواهیم بود. ما این مسیر را ادامه خواهیم داد. و البته ما بسیار متعهد به عناوین با کیفیت انحصاری عناوین تک نفره با داستان غنی خواهیم بود.

در هر حال ما می‌خواهیم ایده های جدیدی را هم امتحان کنیم و ببینیم در نهایت کدام ایده ها موفق خواهند بود. من فکر می‌کنم این همان DNA تشکیل دهنده استودیو های ما در سراسر جهان است.»

هر چند همچنان تعدادی بر این باور هستند که دوران عناوین تک‌نفره به پایان رسیده، اما فراموش نکنیم قسمت وسیعی از موفقیت کنسول‌های سونی از جمله کنسول PlayStation 4 مدیون همین عناوین تک نفره‌ای هستند که Hulst از آن‌ها می‌گوید.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا