اخبار بازیپلی استیشن 5

جیم رایان: PS5 در حال تبدیل شدن به موفق‌ترین کنسول تاریخ سونی است

سونی بعد از انتقال به نسل نهم توانسته تا آمار بسیار خوب فروش سخت‌افزاری‌اش از نسل قبل را حفظ کند وهیچ ضربه‌ای از این تغییر نسل نخورده است، چرا که کنسول نسل فعلی آن‌ها یعنی پلی استیشن 5، بطور مداوم آمار و ارقام راضی‌کننده‌ای در بحث فروش از خود بر جای می‌گذارد.

اگرچه بسیار بعید بنظر می‌رسد که فروش این کنسول بتواند رکورد تاریخی پلی استیشن 2 را با 160 میلیون واحد فروش بشکند، اما جیم رایان (مدیرعامل اسبق برند پلی استیشن) می‌گوید که PS5 هنوز هم در مسیر تبدیل شدن به «موفق‌ترین کنسول تاریخ سونی» بر اساس معیارهایی غیر از میزان فروش قرار دارد.

رایان که به تازگی از این شرکت جدا شده، در گفت و گو با وبلاگ رسمی پلی استیشن به دستاورهای خود در زمان مدیریت خود اشاراتی کرد. او در بخشی از این مصاحبه گفت: «ما پای آنچه که درمورد یک کنسول عالی، تجربیات عالی و بازی‌های عالی فکر می‌کنیم، ایستاده‌ایم و همیشه (فلسفه‌مان در این مورد) کاملا واضح و ثابت بوده است. من می‌گویم که در حال حاضر ما در اوج خودمان هستیم.»

او همچنین اضافه کرد: « پلی استیشن 5 به خوبی در مسیر تبدیل شدن به موفق‌ترین کنسول ما قرار گرفته است و من ‌فکر می‌کنم که بازی‌هایی که در PlayStation Studios ساخته می‌شوند، بهترین‌هایی هستند که تا به حال دیده‌ایم. درواقع، تعداد بازی‌هایی که ما برای پلی استیشن 5 منتشر کرده‌ایم، بسیار بیشتر از آن چیزیست که قبلا انجام شده.»

با این حال تا اواخر 2023، پلی استیشن 5 توانسته فروشی حدودا 55 میلیون دستگاه داشته باشد و با اینکه عملکردش چشمگیر بوده، اما ظاهرا نتوانسته انتظارات سونی را بر‌آورده سازد. بطور مثال این شرکت انتظار داشت 25 میلیون دستگاه از این کنسول را در سال مالی 2023-2024 به فروش برساند اما تصمیم گرفت این پیش بینی‌ها را تا 21 میلیون واحد کاهش بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا