اخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5

فروش پلی استیشن 5 دو برابر ایکس باکس سریز ایکس و اس بوده‌ است!

طبق داده‌های به اشتراک گذاشته توسط Take-Two، پلی استیشن 5 تا پایان سال 2023، دو برابر کنسول‌های ایکس باکس سریز ایکس/اس در سراسر دنیا به فروش رفته است.

در جلسه سرمایه‌گذاران کمپانی Take-Two (ناشر فرانچایز GTA) که به تارگی برگزار شده است، این شرکت در اسناد خود اعلام کرد که تا روز 31 دسامبر 2023، حدود 77 میلیون واحد کنسول نسل نهمی فروش رفته است.

آمار فروش ترکیبی PS5 و ایکس باکس‌های سریز، ظاهرا توسط یک یا ترکیبی از شرکت‌های IDG Consulting، Newzoo و انجمن نرم‌افزار سرگرمی (ESA) به دست آمده است.

کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت برای اولین بار در سال 2020 عرضه شدند. درحالی که از آن زمان مایکروسافت هیچ آمار رسمی از فروش سخت‌افزار گیمینگش منتشر نکرد، اما سونی در ماه آخر 2023 تایید کرد که فروش پلی استیشن 5 در سراسر دنیا از 50 میلیون واحد فراتر رفته است.

با فرض اینکه سونی در باقی‌مانده سال 2023، حدود 1 و نیم میلیون واحد دیگر از PS5 به فروش رسانده باشد، و با درنظر گرفتن داده‌های Take-Two، می‌توان به این نتیجه رسید که فروش نهایی کنسول سونی تا آخر سال 2023 حدود دو برابر میزان فروش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت بوده است.

سال گذشته بود که فیل اسپنسر در گفت و گویی اعلام کرد که ایکس باکس بعد از گذشت بیش از 20 سال از فعالیتش، جنگ کنسولی را به پلی استیشن و نینتندو باخته است و حالا آنان تمرکزشان را روی جنبه‌های دیگر این صنعت گذاشته‌اند (مثل سرویس‌ها).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا