اخبار بازی

کنسول پلی استیشن 4 دومین کنسول پر فروش تاریخ شد

با توجه به اینکه در اواخر سال 2019 هستیم شرکت «سونی» (SONY) نتایج مالی خود در سال جاری را منتشر کرده است. طبق این آمار شرکت «سونی» تنها در بازۀ زمانی فروردین ماه الی تیرماه 1398 تعداد 2.8 میلیون دستگاه کنسول «پلی استیشن 4» را به سراسر جهان ارسال کرده است. این فروش نسبت به سه ماهۀ قبل از آن کمی کاهش پیدا کرده است اما همین آمار کافیست تا کنسول PS4 را به دومین کنسول پر فروش تاریخ تبدیل کند.

کنسول پر فروش

طبق آخرین آماری که شرکت «سونی» منتشر کرده است کنسول «پلی استیشن 4» از زمان عرضه تاکنون تعداد 102.8 میلیون دستگاه فروش داشته است. با اینحال این کنسول هنوز به فروش کنسول نسل ششم کمپانی سونی یعنی «پلی استیشن 2» نرسیده است. کنسول پلی استیشن 2 با فروش 150 میلیون دستگاه همچنان پرفروش‌ترین کنسول تمام دوران است و کنسول «پلی استیشن 4» با فروش 102.8 میلیون دستگاه در رتبۀ دوم قرار می‌گیرد.

کنسول PS4 در هفتمین سال عرضۀ خود همچنان با فروش و بازخورد خوبی مواجه می‌شود و این اتفاق یک چرخۀ قوی برای شرکت «سونی» بحساب می‌آید. با توجه به اینکه این شرکت به تازگی اطلاعاتی رسمی از کنسول نسل بعدی خود یعنی «پلی استیشن 5» منتشر کرده است؛ پایان نسل حاضر اواخر سال آینده و با عرضۀ عناوینی همچون The Last Of Us: Part 2 خواهد بود. با عرضۀ کنسول نسل بعدی شرکت «سونی» ، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این شرکت می‌تواند بار دیگر محبوبیتی که با دو کنسول «پلی استیشن 2» و «پلی استیشن 4» بدست آورده است را تکرار کند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا