اخبار بازی

فروش کنسول PlayStation 4 در آمریکا از 30 میلیون واحد عبور کرد

PlayStation 4

براساس اطلاعات جدید منتشر شده، فروش کنسول PlayStation 4 در آمریکا از 30 میلیون واحد عبور کرد. در حالی که فروش کنسول سونی با توجه به نزدیک شدن به انتهای نسل در حال کاسته شدن است، اما هم‌چنان به طور منظم به نقاط عطف چشمگیری دست پیدا می‌کند.

همین چند ماه پیش بود که سونی از فروش 100 میلیون واحدی PS4 خبر داده بود. اکنون به گفته دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد گروه Niko Partners کنسول PlayStation 4 در آمریکا موفق شده بیش از 30 میلیون واحد به فروش برساند. رقمی که تقریبا 30 درصد مجموع فروش جهانی این کنسول را تشکیل می‌دهد. در مقایسه با سایر بازارهای بزرگ فروش کنسول نیز، کنسول نسل هشتمی سونی 8.3 میلیون واحد در ژاپن (آخرین آمار آن، فروش 8 میلیون واحدی را نشان می‌داد)، 7.2 میلیون نسخه در آلمان و 6.8 میلیون نسخه در بریتانیا به فروش رسانده است.

با توجه به این که کنسول PlayStation 5 قرار است سال آینده انتشار یابد، انتظار می‌رود فروش PS4 از این پس به صورت تدریجی با کاهش همراه شود. با این حال با توجه به اینکه کنسول‌های سونی حتی بعد از نسخه‌های جدیدشان هم به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهند و PS4 نیز هم‌چنان برای انتهای نسل، بازی‌های انحصاری قدرتمندی در حال توسعه دارد، می‌توان انتظار داشت هم‌چنان این کنسول بتواند به نقاط عطف جدیدی در زمینه عملکرد مالی دست پیدا کند. از منظر فروش، این کنسول تنها دو کنسول PS2 و Wii را در مقابل خود می‌بیند که البته رسیدن به آن‌ها سخت و در عین حال دور از انتظار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا